Beantwoorden
kvds
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Spraakbediening TV-box werkt niet meer

de spraakbediening van de eos tv box werkt ineens niet meer. ook haperen films terwijl we ze bekijken.
help wat doe ik nu?

Ik heb de box al eens gereset. kabel langer dan tien seconden uit het stopkontact gehaald en ook de baterijen eens uit de afstand bediening gehaald. 

 

hoe moet het nu verder?

Vandersteene Kurt

0 Likes
34 reacties
newby
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Spraakbediening TV-box werkt niet meer

Hey krak die nummer heb ik wel maar bellen is bij mij altijd het laatste redmiddel  😉

liever zoek ik de info zelf efkes op maar er valt weinig over te lezen...

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Spraakbediening TV-box werkt niet meer


@newby@  schreef:

Whoopwhoop vandaag heeft men de tv-box tot leven kunnen wekken...

ziet er goed uit nu nog effe uitzoeken hoe de DLNA functie werkt...

iemand suggesties?


@newby

Volgens ik het begrepen heb heeft de nieuwe box geen DLNA functie meer .... Je hoeft dus niet te zoeken


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
newby
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Spraakbediening TV-box werkt niet meer

bedankt.. dat spaart me alvast veel opzoek werk .. wel teleurstellend.. Chromecast nog maar efkes houden dan..

0 Likes
debruynba
Freshman Weetjesweter
Berichten: 19
Hoort wie klopt daar? A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Spraakbediening TV-box werkt niet meer

Internet werkt hier verder normaal. Interactiviteit van de TV werkt ook.

Misschien één ding over mijn netwerk thuis. Ik heb achter de Telenet-modem/router een tweede router....
De TV zit direct in de Telenet-modem/router. Maar dat werkt zo al 5 jaar.

Kan je dan bij internetproblemen uitsluitend problemen hebben met de spraakbesturing? Dat lijkt me wel erg onwaarschijnlijk.

Ik denk dat de technicus nieuwe batterijen in de afstandbediening heeft gestoken. Zou het kunnen dat ik die toch moet vervangen? En moet die afstandsbediening dan opnieuw gekoppeld te worden aan de digibox?

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Spraakbediening TV-box werkt niet meer

Hoi,

 

Normaal is de afstandsbediening van de EOS box al voorgemaakt, (zit plastic tussen de batterij en AB)

Nadat deze verwijderd is moet de technicus de afstandbediening pairen met decoder

 

Pairen afstandsbediening: 

- batterijen uithalen en terug plaatsen, daarna:

TV toets + "0" toets 10 seconden samen indrukken 

Normaal krijg je een scherm met afbeelding van afstandsbediening (kan ook zijn van niet met reeds gepairde AB)

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Spraakbediening TV-box werkt niet meer

Verder: als al de rest werkt lijkt het mij eerder een bug , misschien eens bellen naar het tel nr voor Eos box

 

Ligt normaal niet aan pairing of internet probleem 

 

Doet de spraakherkenning totaal niks?  Toets inhouden en commando zeggen : Netflix / pauze / opnames / national geographic zijn enkele voorbeelden

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Spraakbediening TV-box werkt niet meer


@newby@  schreef:

Hey krak die nummer heb ik wel maar bellen is bij mij altijd het laatste redmiddel  😉

liever zoek ik de info zelf efkes op maar er valt weinig over te lezen...


Aan de eerste groep testers werd gevraagd om die box niet te bespreken op het forum. Is dat dan niet zo voor de tweede groep testers? @Suzy Het zou in elk geval verklaren waarom er weinig over te lezen valt. 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Spraakbediening TV-box werkt niet meer

de 2de groep moet bellen voor vragen over de box, ze krijgen geen toegang tot de gesloten forum deel dat de eerste groep wel kreeg, 

leden mogen wel helpen maar weet niet in hoever dat mag gaan.

daarom dat ik niks zei hier op. 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
debruynba
Freshman Weetjesweter
Berichten: 19
Hoort wie klopt daar? A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Spraakbediening TV-box werkt niet meer

Ik gebruik de spraakherkenning zoals in de handleiding staat. Op TV zie ik de oranje rand....Maar na het loslaten van de knop krijg ik het bericht: Kan je herhalen (of één van die varianten).

En neen: ik heb geen uitgesproken dialect. Andere familieleden hebben ook al geprobeerd.

Bizar dat het (uitsluitend) werkte vlak na de installatie van de box. Nadien heeft het nooit gewerkt. Zou het kunnen dat er een update is geïnstalleerd (als eerste na de ingebruikname)?

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Spraakbediening TV-box werkt niet meer

Er is rekening gehouden met het dialect hoor ^^ 

Ja als het vroeger werkte en nu niet zal het een foutje zijn oftewel afstandsbediening die niet 100 % goed werkt , blijft een testfase zeker feedback geven + naar het speciaal nummer bellen van TLN

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Spraakbediening TV-box werkt niet meer

Even een vraagje terloops, als er al mag op geantwoord worden. De nieuwe box is dat pure IPTV waarbij beeld en interactiviteit via het internet gaan? Wat er op neerkomt dat je geen coax meer moet aansluiten op de box of blijft het de combinatie zoals het nu is (was) beeld via de coax, interactiviteit via het internet.

Netflix, Proximus zijn pure IPTV in die zin dat alles via de UTP kabel (of vergelijkbaar) loopt wat een makkelijkere aansluitmogelijkheid heeft (of geeft).



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Spraakbediening TV-box werkt niet meer

Geen pure IPTV, UTP verbinding is wel nog belangrijker dan bij de vorige decoders.(kan nu ook draadloos)

Enkel RF in coax , geen uit zoals bij de vorige, UTP dient voor je cloud met opnames, interactiviteit, Netflix en apps natuurlijk en nog voor enkele functies zonder teveel in detail te gaan 🙂

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Spraakbediening TV-box werkt niet meer


@sb@  schreef:
Aan de eerste groep testers werd gevraagd om die box niet te bespreken op het forum. Is dat dan niet zo voor de tweede groep testers? @Suzy Het zou in elk geval verklaren waarom er weinig over te lezen valt. 😉

@sb, terechte bemerking! Aan de klanten in de nieuwe testfase  (sinds 3/09) werd er niet gevraagd om niet over de TV-box te babbelen. @Master-Magic, je mag eventuele nieuwe TV-box gebruikers op dit forum dus zeker helpen wanneer je dit kan met hun vragen. 😉 Als er Telenet support  nodig is, zullen zij zich wel moeten wenden tot het 015-nummer. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Spraakbediening TV-box werkt niet meer


@Suzy@  schreef:

@sb@  schreef:
Aan de eerste groep testers werd gevraagd om die box niet te bespreken op het forum. Is dat dan niet zo voor de tweede groep testers? @Suzy Het zou in elk geval verklaren waarom er weinig over te lezen valt. 😉

@sb, terechte bemerking! Aan de klanten in de nieuwe testfase  (sinds 3/09) werd er niet gevraagd om niet over de TV-box te babbelen. @Master-Magic, je mag eventuele nieuwe TV-box gebruikers op dit forum dus zeker helpen wanneer je dit kan met hun vragen. 😉

 

Ik vond dat ook ergens een "zwaktebod", jullie "verkopen" die box zelf niet, jullie zoeken vooral info om de leverancier zijn product te laten aanpassen voor de Belgische omstandigheden. Dan denk ik dat je de samenspraak moet laten werken om er zoveel mogelijk info uit te halen...

0 Likes
Jonathan1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Play Fit TV-box / TV-app / telenttv.be Twee handen vol! Leesbeest!

Spraakbediening TV-box werkt niet meer

Hey @Suzy,

de afstandbediening vd Eos werkt doet zeer gek. Hij bestuurt nog de tv (volume, aan/uit), maar de Eos box zelf reageert niet. Hij blijft staan op de post. Eos box al uit getrokken, batterijen uit afstandbediening gehaald, geen avance... (probleem is donderdagavond gestart rond 20u30)

 

groetjes

 

melina

0 Likes