41216
netweters
|
17780
gesprekken
|
19209
vragen
|
beste
ik ondervind al geruim een probleem die blijkbaar niet op te lossen valt.
1ste probleem is bij het bestellen van een programma uit de tv-theek dat mijn beloofde kwaliteit sterk achteruit gaat. Even ter verduidelijkheid ik heb recent een 4k tv maar die vertoont troebel of licht blokvormig beeld.
2de probleem is dat de kleuren het soms laten afweten zeker bij een zwarte achtergrond wordt dit niet mooi weergegeven.
laatstleden is er voor die problemen een telenet medewerker geweest die alle kabels,modem en digi recorder verving maar met hetzelfde probleem waarop hij zen telefoon nam en even belde en dan zei van ja je zult het zo moeten doen niets meer aan te veranderen.
wetende als ik iets opvraag via mijn tv op youtupe dan wordt alles in detail weergegeven zonder enig probleem heb dit ook aan die telenet technieker laten zien en hij zei vreemd.
ik vraag mij af of ik mij hiermaar dien bij neer te leggen betaal genoeg om deftige kwaliteit te hebben en zeggen dat ik dit vroeger niet had.
dank bij voorbaat
Je zit kennelijk met verlies op je kabel, kan buiten zijn ook dat er iets kapot zit, hebben buren daar ook last van ????
is je digicorder aangesloten via HDMI op de tv ???
Welk merk en type is het dat we wat meer Info over de tv hebben.
Hoi 🙂
Welke tv heb je precies?
Mogelijk komt dit door de upscaling van 1080i naar 4k. Je kan proberen dat op te lossen door bepaalde dingen in of uit te schakelen maar dan heb ik het modelnummer van je tv nodig zodat ik dat kan opzoeken.
Hey ik heb een Philips 43pus6162/12
Kan je eerst eens kijken op welke resolutie je digicorder is ingesteld. Dit vind je onder instellingen -> beeldscherm -> resolutie.
Edit: Probeer ook even volgende dingen:
Deze staat in 1080i nu moet zeggen heb deze TV nog maar een maand of 8 en bij men vorige niet 4k maar HD TV deed hij dit ook al zeker wat het in beeld brengen van zwart
Ik heb mijn vorig bericht aangevuld.
Mogelijk is gewoon je digicorder kapot. Ga deze anders eens omruilen in een telenet center?
Maar als je echt blokken krijgt dan kan het zijn dat je teveel verlies op de kabel hebt.
Ergens in de instellingen van je digicorder kan je zien hoeveel signaal je krijgt. (ik weet niet meer exact waar) kan je die waardes eens vermelden?
Ik zal straks eens neuzen in de instellingen maar een defecte digibox denk ik niet is nog maar een nieuwe dus met de omruilingis dit probleem nog steeds zo nu het rare is op you tupe is het wel. Allemaal ok
Signaalkwaliteit is 100 procent enkel bij focus is dit minder
Signaalsterkte is 8.4 dbmv
Regelt krijg foutmelding bij het bestellen van een film in de tv- theek van play more, ook die is tegenwoordig moeilijker te vinden,1) wat is daar de oorzaak van? 2) Kan de tv- van play more of Play nie terug zo als voor worden genoemd -Play Of Play More
Gauthierd