Beantwoorden
Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 73
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Add-blocker: alternatief voor Pi-hole?

We zijn allemaal die reclames meer dan kotsbeu, daar wil ik graag wat aan doen. Een goede blocker zou de pi-hole zijn, maar helaas alles want ik doe wordt niet geblokkeerd.

Toch wil ik graag vervelende domeinen blokkeren via externe hard-software. Het is zeker niet de bedoeling dat ik allerlei tools en software ga installeren op mijn pc, die heb ik maar veel rommel komt toch door. Er zijn ook geen tools in de telenet modem die dit kunnen. Hoe kan ik dit oplossen? Vraag ik een modem only aan en zelf een firewall zetten? 2de router?

 

Mvg

 

Titel gewijzigd door DennisVO (mod) | Vorige titel: Pi-hole werkt langs geen kanten, alternatief?

0 Likes
7 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Add-blocker: alternatief voor Pi-hole?

Ik heb hier al een tijdje een Pi-Hole draaien met de standaard lijst (Steven Black). Dat is niet perfect, maar je kan zelf de blacklist altijd aanvullen.

Je moet ook niet verwachten dat de Pi-Hole reclame van YouTube of Reddit blokkeert, want dat doet ie niet.

Als het bij niet werkt, dan heb je in je browser misschien DNS over HTTPS ingeschakeld. Dat moet je dus uitzetten.

Om te kijken of het ding werkt bezoek je best sites als cnn.com, hln.be of yahoo.com. Als je daar geen reclame ziet dan werkt het. Zie je die wél, dan heb je de Pi-Hole (en/of jouw andere toestellen) waarschijnlijk niet correct ingesteld.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 73
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Add-blocker: alternatief voor Pi-hole?

zo veel kan er niet mis gaan, ik heb alle windows instellingen aangepast naar de nieuwe DNS (192.168.0.99 - pi-hole) en ipv6 uitgezet

dns flush, ipconfig release/renew, kwa browser is alles goed ingesteld

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Add-blocker: alternatief voor Pi-hole?

OK, wat bedoel je dan met 'veel rommel komt toch door'? Geef eens wat voorbeelden?

Zelf heb ik Pi-Hole op een Raspberry Pi geïnstalleerd en die is verbonden met router die op zijn beurt is ingesteld om DNS langs die Pi te laten gaan. Op die manier maken alle verbonden toestellen er gebruik van zonder afzonderlijke instellingen.

Daarnaast gebruik ik ook nog Firefox met uBlock Origin (al dan niet in combinatie met NoScript).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 73
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Add-blocker: alternatief voor Pi-hole?

een voorbeeld van 9gag, alles ziet er goed uit, maar alle reclame komt toch door

 

Janvier123_0-1663871984343.jpeg

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Add-blocker: alternatief voor Pi-hole?

Ik kan de screenshot pas zien als die goedgekeurd wordt. Als ik zelf even kijk zie ik geen ads (denk ik), maar een query toont dat de Pi-Hole hier niets tegenhoudt.

Maar ik vermoed dat dit hetzelfde verhaal is als bijvoorbeeld Reddit. Die "maskeren" hun ads als postings, dus dat is moeilijk tegen te houden.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 73
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Add-blocker: alternatief voor Pi-hole?

We (iemand van pi-hole zelf) hebben het gevonden waarom dit allemaal niet werkt.

Deze was AVG Fake Website Shield

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Add-blocker: alternatief voor Pi-hole?

Mooi zo! Duid je het aan als oplossing?

Mocht je nog vragen hebben over Pi-Hole: op Reddit is er ook een actieve groep (sub).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.