Beantwoorden
RonC
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag

D-Link Switch Telenet oranje lampje ?

Ik ben mij in Telenet Center zo een gratis D-Link 5 port Gigabit Switch gaan halen. Modem staat in kelder dus nu heb ik mijn kabel uit digicorder in Switch port 1 gestoken. De 2de ethernetkabel van switch naar digicorder en 3de port van switch naar Apple Tv.

 

alles werkt op eerste zicht precies perfect; Apple tv, digicorder,.. maar toch brand het lampje van poort 2 oranje (die loopt vd switch naar digicorder) en de rest oranje.

 

kan dit, ook al werkt alles of is dat toch abnormaal ?

0 Likes
2 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

D-Link Switch Telenet oranje lampje ?

@RonC 

Hier is dat ook. Dus niets achter zoeken.

Is dat niet de snelheidsaanduiding?

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

D-Link Switch Telenet oranje lampje ?

@louishufkDit is inderdaad de snelheidsaanduiding.

 

Indien dit een gigabit switch is (veronderstel van wel) heeft het de volgende betekenis:

Wanneer je de switch zal verbinden met een 1000Mbps device, zal de LED indicator groen oplichten (normaal gezien zal de groene led ook knipperen bij ontvangst/verzenden van data).
Wanneer je de switch zal verbinden met een 10/100Mbps device, zal de LED indicator groen oplichten (normaal gezien zal de oranje led ook knipperen bij ontvangst/verzenden van data).

 

Dit topic is misschien wel al opgelost maar ik hoop dat deze bijdrage wel duidelijkheid brengt over de betekenis van de kleurtjes.

 

M.V.G.