Beantwoorden
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Je kan bridging nu instellen via My Telenet. 

 

Succes!

486 reacties
RumaNoV
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Ik heb sinds dit weekend ook deze modem nadat we zijn overgeschakeld naar het abonnement All Internet. Mijn vorige modem (CV6181E) kon die snelheid blijkbaar niet aan (zelf moeten ontdekken...). De knop "geavanceerde instellingen" blijkt niet geactiveerd te zijn in "Mijn Telenet", ik kan enkel kiezen voor "Modem herstarten".

 

Hiernet een eerste keer gebeld met de klantendienst en volgens hun is die optie enkel beschikbaar als je kiest voor de modem met WiFi... Oplossing van de klantendienst: dit model omruilen voor het model met WiFi. Die uitleg lijkt mij op niets te slaan uiteraard 🙂

 

Ik heb exact dezelfde situatie als vossie: mijn router krijgt enkel een intern adres, geen publiek. Kan iemand van Telenet hier is naar kijken aub?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@RumaNoV 

Je richt u hiervoor best rechtstreeks tot Telenet via de sociale media (werken ook op zon- en feestdagen) Facebook-pagina , Twitter of via WhatsApp.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@RumaNoV ik heb ook de CV8560E modem en hier is "geavanceerde instellingen" wel beschikbaar.

Logisch ook, want het is daar dat je het MAC adres van de externe interface van je eigen router/firewall moet ingeven. Enkel daarna zal deze een publiek IP krijgen.

 

De klantendienst is dus fout. Misschien moet er nog iets doorlopen in de interne systemen van Telenet, maar het is wel de bedoeling dat je eraan kan.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
RumaNoV
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Zoals ik al dacht :). Bedankt voor jullie reacties. Ik heb via Whatsapp contact opgenomen en reeds reactie gehad. Men heeft een dossier opgemaakt voor de technische dienst. Zou deze week nog opgelost moeten zijn.

RumaNoV
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Net antwoord gehad van Telenet: " Bridging is niet mogelijk met uw type modem. Poortinstellingen doet u op uw eigen router en kan u niet via onze modem instellen met uw type."

 

Zucht... Iemand van Telenet hier die kan tussenkomen aub?

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@RumaNoV schreef

Net antwoord gehad van Telenet: " Bridging is niet mogelijk met uw type modem.

 

Vraag eens naar de reden waarom dat niet mogenlijk is.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@RumaNoV  schreef:

Hiernet een eerste keer gebeld met de klantendienst en volgens hun is die optie enkel beschikbaar als je kiest voor de modem met WiFi... Oplossing van de klantendienst: dit model omruilen voor het model met WiFi. Die uitleg lijkt mij op niets te slaan uiteraard 🙂


Die uitleg slaat uiteraard op niets 🙄

Eigenlijk ongelofelijk en onaanvaardbaar dat de Helpdesk zelfs geen goede kennis heeft van hun eigen materiaal?

De E-router is een volwaardige modem/router - maar zonder Wifi. Je kan hier dus alles mee doen wat je met een "model met WiFi" kan doen - met een surplus: de "IPv4 bridge"

 


@RumaNoV  schreef:

Net antwoord gehad van Telenet: " Bridging is niet mogelijk met uw type modem. Poortinstellingen doet u op uw eigen router en kan u niet via onze modem instellen met uw type."

Nog belachelijker dat je van de achterliggende technische dienst ook zo'n nietszeggend en verkeerd antwoord krijgt. Is er daar nu niemand competent?

De oorzaak is heel waarschijnlijk dat ze bij Telenet het verkeerde type modem ingebracht hebben, vandaar:

  1.  het verkeerde natwoord van de Helpdesk (ze zien de verkeerde modem) ?
  2.  de ontbrekende opties in "Mijn Telenet"

@RumaNoV  schreef:

Zucht... Iemand van Telenet hier die kan tussenkomen aub?

@Suzy ???

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Suzy geniet nog even van een welverdiende vakantie, maar misschien kunnen de moderatoren dit doorgeven binnen Telenet?

 

@RumaNoV gewoon even om verwarring te vermijden: de implementatie bij Telenet heet "Mac Passthrough", dis is niet hetzelfde als Bridging op laag2.  Het eindresultaat is wel hetzelfde.

En inderdaad: het antwoord van Telenet slaagt nergens op, het is zelfs helemaal andersom: de CV8560E is het enige toestel dat momenteel MAC passthrough ondersteunt.

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DaanJordens
Moderator
Berichten: 73
Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Hoi vrienden! 

 

Dat zijn enkele uitstekende vragen. Dat moet ik zeker en vast toegeven. 🙂 Helaas kan ik hier niet direct een antwoord op geven. Maar ik heb de vraag intern uitgezet. 

download.jfif


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDaan | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

RumaNoV
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Ondertussen nog volgende antwoorden gehad:

 

  • "Je hebt een andere modem nodig, een Docsis 3.1 E" --> voor zover ik weet is de Compal CV8560E een Docsis 3.1 modem/router 😔
  •  "Mijn Telenet is niet geoptimaliseerd voor de GSM, je moet het via de computer proberen"--> surprise: via de computer hetzelfde uiteraard

 

 

0 Likes
JordivdK
Ex-Moderator
Berichten: 22
Topicvreter! Topicwurm! π-DAY! Say what?!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@RumaNoV 

Na dit intern te hebben doorgegeven, werd het duidelijk dat de modem foutief stond geprovisioneerd. Nu ziet alles er oké uit. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewJordi | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

RumaNoV
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@JordivdK alles werkt ondertussen inderdaad, bedankt!

 
Flipje001
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Hallo beste mensen , na veel lezen op dit forum ben ik te weten gekomen dat mijn oude modem only

6181 het niet haalt met de nieuwe upgrade van mijn abonnement , dus vrijdag modem omwisselen naar CV8560E , dus met bridge mode , graag even ter info met de bridge mode ,voor mijn eigen router te kunnen gebruiken hoe je het correct aansluit , ik veronderstel de blauwe wanpoort op de nieuwe router die gaat naar de wanpoort op mijn router (Asus) en wan macadres instellen in mijn telenet. kan mij iemand eens helpen daarmee? hoe je de zaak correct aansluit. alvast beste dank.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Je gebruikt de blauwe poort niet. Je jebruikt één van de vier lan poorten. Je geeft het mac-adres van je eigen router op in Mijn Telenet. Het toestel met het ofgegeven mac-adres krijgt een wan ip-adres.

0 Likes
Flipje001
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Veel dank voor deze info ,is duidelijk nu. Mvg.👍

0 Likes