Beantwoorden
ignazw
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hoe domein verplaatsen van Telenet naar elders?

Aangezien Telenet stopt met eigen domeinen te ondersteunen qua mailbox en sites ga ik elders aan de slag. Iemand dat al gedaan van Telenet naar elders? (Ik heb wel ervaring met elders naar elders, maar niet vanaf Telenet)

Ik heb bv een Authorization Identification ID nodig voor de nieuwe host om te bewijzen dat ik eigenaar ben van mijn domein. Via mijnTelenet kan ik dat niet achterhalen. Hoe wel?

Via DNSBelgium.be kan ik een transfercode aanvragen die naar mijn pandora.be (!) e-mail zal worden gestuurd. Normaal komt dat nog wel aan bij telenet. 🙂 

Is dat the way to go?

Alvast bedankt voor constructieve suggesties.

 

Tags (1)
0 Likes
7 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5222
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe domein verplaatsen van Telenet naar elders?

@ignazw normaal lukt dat ook via dns.be dat je de code's opvraagt zolang je de juiste email adres hebt die je gebruikt ingevoerd hebt bij de aankoop of huur van je domeinnaam.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ignazw
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hoe domein verplaatsen van Telenet naar elders?

Het blijkt zeer simpel. De nieuwe registrar contacteert dnsbelgium.be automatisch en laatstgenoemde stuurt mij direct een e-mail met daarin de authorisation identification code.

Invullen bij de nieuwe registrar en binnen 10 minuten is alles bevestigd door beide partijen. 

Nu nog effe wachten tot alle DNS servers geüpdatet zijn.

 

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5222
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe domein verplaatsen van Telenet naar elders?

@ignazw zo kan het ook, maar voornaamste is dat het email adres nog in gebruik moet zijn of je krijgt moeilijk je domeinnaam terug, dan wordt er bewijs van identiteitskaart gevraagd enz.

dns aanpassingen kunnen een uur tot 48 uur duren, naar gelang de providers de dns aanpassingen hebben ontvangen.

bij een nieuwe domeinnaam is dit na een kwartier al online de site, bij aanpassingen kan dit 48 uur duren.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ignazw
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hoe domein verplaatsen van Telenet naar elders?

En vervolgens komt Telenet met een kost van 15 euro per domein voor "Administratieve kost opzeg internetadres" 

 

Dat is eigenlijk wel schandalig. Eenzijdig de diensten rond een eigen domein opzeggen en dan toch nog kosten daarvoor in rekening brengen! Dat is best wel durven. Ik zal daar eens en klacht over indienen.

ignazw
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hoe domein verplaatsen van Telenet naar elders?

Klacht ingediend wegens die 15 euro aanrekening.Het is Telenet die de dienst opzegt dus het kan niet zo zijn dat de klant voor die opzegging opdraait. Na lang in de wacht te hebben gestaan is die kwijtgescholden. Tenminste, dat zegt men. Natuurlijk eerst nog de maandelijkse factuur afwachten maar volgens de administratie is de 15 euro foetsie weg.

 

Nu nog een tweede domein verhuizen...

 

Jeremy1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Hoe domein verplaatsen van Telenet naar elders?

Weet u misschien ook hoe dit werkt bij websites met een .com in plaats van een .be? In dat geval werkt DNSBelgium.be namelijk niet. De klantenservice van Telenet weet niet wat een transfercode is...

 

Met vriendelijke groet,

Jeroen.

0 Likes
ignazw
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hoe domein verplaatsen van Telenet naar elders?

Dan moet je bij je registrar zijn. Die kun je hier bv opzoeken: https://www.whois.com/whois/

Vul je domein in en kijk wie de registrar is. (Telenet? 🙂 )

Ignaz