Beantwoorden
Batsy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Ethernet kabel van accespoint naar pc

Best Lezers/Netweters, 

 

Thuis heb ik een gewone HGW met een accespoint van telenet zelf (WNDR4300-TN).

 

Normaal gezien als ik een ethernetkabel (utp) van accespoint in mijn Pc steek zou ik in theorie gewoon toch internetverbinding moeten krijgen?

 

Ik krijg de melding te zien dat mijn pc het herkent maar zonder internet acces.

 

Is dit een gekend probleem?

 

Alvast bedankt!

0 Likes
9 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Ethernet kabel van accespoint naar pc

@Batsy 

Ik begin opnieuw: heb je de instructies gevolgd in volgend bestand:

Google:

Telenet Access Point WNDR 4300-TN

Of: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Telenet-netgear-access-point-niet-in-te-l...


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Ethernet kabel van accespoint naar pc

De WNDR4300TN is een heel oud Telenet Acces Point, nog stammende van de tijd van Windows XP. Bijna niet te geloven dat er nog gebruikers zijn van zo'n oud materiaal 🤔.

 

Los hiervan zou je inderdaad internet acces moeten krijgen als je een toestel hierop bedraad aansluit. Op voorwaarde natuurlijk dat het access point ook met UTP verbonden is met je HGW.

Er zijn 4 LAN poorten op dit access point. Eén poort wordt gebruikt voor de LAN verbinding met de HGW, je hebt dus de mogelijkheid om hierop nog 3 bedrade toestellen aan te sluiten.

https://www2.telenet.be/content/dam/www-telenet-be/klantenservice/downloads/Access_Point_E16_Instal_...

 

In principe maakt het niet uit welke poort je gebruikt (switch), je kan eventueel de kabels een verwisselen.

 

Maar het beste advies dat ik je kan geven is bij Telenet een nieuw Access Point vragen. Het eerste exemplaar krijg je gratis in bruikleen, vanaf het 2de exemplaar betaal je maandelijks huur (trefwoord: WiFi booster).

 

 

Batsy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Ethernet kabel van accespoint naar pc

Hartstikke bedankt voor de snelle hulp!

 

Als ik met niet vergis gaat die link over je SSID dezelfde naam geven, bij mij kan je maar 1 netwerk zien dus ik veronderstel dat dit al in orde is.

 

Onlangs gebeurd en blijft aanhouden,  is dat als ik in Tv theek ga op digicorder dat deze me steeds de melding geeft dat er geen netwerkkabel in steekt en deze komt ook vanuit de AP, zou dit een link kunnen zijn met het feit dat als je de utp in een pc steekt deze ook gewoon geen internet krijgt, pc zegt wel dat er ethernet is zonder internet en de AP misschien gewoon inderdaad kapot is?

 

Wifi van AP werkt gewoon perfect.

 

Bedankt!

 

 

Batsy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Ethernet kabel van accespoint naar pc

Dit ga ik sowieso al doen, was geïnstalleerd in 2017, had niet meteen verwacht dat deze uit Windows XP tijdperk kwam.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Ethernet kabel van accespoint naar pc

@Batsy 

Je kan best een nieuw toestel bestellen, zoals @Ex-Netweter zegt.

hier vind je wat uitleg hoe je er aan begint.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/waar-netwerk-boosters-van-telenet-huren/


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bielgeets
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Smile! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

Ethernet kabel van accespoint naar pc

Weet niet waar Philippe D het heeft over het accespoint , maar de Netgear router WNDR4300 stamt van eind 2012 .Het accespoint  WNDR werd iets later op de markt gebracht (2013) , en dit is toch , volgens mij ,het tijdperk Windows 8.Als Je geen abonnement van 300Mb downoad hebt is dit accesspoint  eigenlijk nog altijd geschikt.

WNDR4300 specs: https://wikidevi.wi-cat.ru/Netgear_WNDR4300v1

0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 312
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Ethernet kabel van accespoint naar pc

Misschien een domme vraag, maar is het accesspoint ook verbonden met een utp-kabel naar de modem ? 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ethernet kabel van accespoint naar pc

@Area57_1  domme vragen zijn er niet he , hier kan je alles vragen 🙂 

Het antwoord is ja je AP is verbonden aan de modem met een kabel. Is het rechtstreeks al dan niet met een switch of powerline maar ze zijn samen in verbinding. Uw AP dient ook een IP adres te krijgen voor te surfen en wifi te verdelen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ethernet kabel van accespoint naar pc


@Area57_1  schreef:

Misschien een domme vraag, maar is het accesspoint ook verbonden met een utp-kabel naar de modem ? 


Indien het dat niet is, dan is het ook geen AP, nietwaar ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes