Beantwoorden
Kian154
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Foutmelding: SSH password breaking attempt

Hallo,

 

Ik heb sinds vandaag geen netwerk meer op mijn vaste PC(ligt niet aan de kabel maar aan de toegang tot het netwerk). Na verder onderzoek zou er rond het uur dat ik afgesloten heb een melding geweest zijn die het volgende is: "telenet SSH password breaking attempt detected from an internal soucre" die op mijn toestel staat. Weet iemand hoe ik mijn toestel terug toegang kan verschaffen? Wij zijn in het bezit van Telenet safespot.

 

Met Vriendelijke Groet.

0 Likes
2 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Foutmelding: SSH password breaking attempt

Ik ken safespot niet, maar kun je die anders misschien eens tijdelijk uitschakelen?

Heb je op de HGW port-forwarding, of misschien zelfs DMZ ingesteld?

Standaard gebruikt SSH protocal port 22, en als deze in de router niet geforward is (of DMZ) zou dit verkeer niet bij de PC moeten aankomen. De in de HGW ingebouwde firewall houdt dit normaal tegen.

Nu "from an internal source" zou kunnen betekenen dat de poging afkomstig is van een ander device op je eigen netwerk. Zijn er andere PCs, GSMs, of misschien IoT apparaten actief?

Kun je je netwerk iets uitvoeriger beschrijven? Hoeveel gebruikers? Welke HGW? Ist er port-forwarding of DMZ geaktiveerd? Zit er nog andere netwerk apparatuur tussen?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kian154
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Foutmelding: SSH password breaking attempt

Hallo,

 

Sorry voor de late reactie, we hebben met telenet klantenservice contact opgenomen en hun hebben nog eens de guard gereset, dit heeft dus ook het probleem verholpen. Toch bedankt voor de hulp.

 

Mvg