Beantwoorden
vtw
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

GIGA Speedboost een klucht

1.Op de website van Telenet is nergens te vinden waar GIGA Speedboost al werkt??

2.Als je als telenet klant een nieuwe modem wil laten plaatsen door een technieker (kan mij niet verplaatsen wegens ziekte)is het gratis of te betalen als je GIGA Speedboost neemt en hoeveel, nergens te vinden??

3.Waar op Mijn Telenet inschrijven voor de optie GIGA Speedboost, nergens te vinden???

Onlangs heeft Proximus in mijn straat glasvezel aangelegd. Wat info gevraagd en dag erna al voledige documentatie in de bus.

Dus Telenet,als je iets nieuws start, communiceer wat beter!!!

0 Likes
13 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

GIGA Speedboost een klucht

Waarom zo'n heisa maken, er is toch niets aan de hand ?

 

Gewoon hier: https://www2.telenet.be/nl/producten/internet/abonnementen/bestel-optie-speedboost-1gbps/

Als je kan bestellen wil dat zeggen dat Speedboost beschikbaar is.

De nieuwe modem, indien nodig, is gratis.

Op dit forum is deze info al talrijke keren voorbij gekomen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

GIGA Speedboost een klucht

persoonlijk wil ik geen geld verkwisten aan gigaboost.

Gigaboost zegt enkel iets over het lokale telenet deel en heeft nauwelijks invloed op de snelheid als de info van buiten het telenet domein komt of als de communicatie partner een tragere verbinding heeft.

Ik schat dat deze snelheid voor max 1 à 5% van de gebruikers nuttig is.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
vtw
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

GIGA Speedboost een klucht

85€ voor installatie door technieker.Vind dat wat veel om al jaren lang Telenet klant te zijn.

Kan zelf niet buiten wegens ziekte om naar een Telenet winkel te gaan.

Daarbij,zou telenet zelf eens hun oude modems mogen vervangen!!!!!!

0 Likes
vtw
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

GIGA Speedboost een klucht

Ik ga je volgen en dat boeltje maar langs de kant laten.

Voor 1% à 5% is het zijn geld niet waard.

Bedankt voor de goede tip.

 

0 Likes
PhilipC
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

GIGA Speedboost een klucht

Ik ben het toch niet helemaal eens met je stelling; meer en meer is alles in de cloud en meer en meer maken we gebruik van online diensten; denk maar aan Netflix, Sonos, Youtube, Online Gaming, enzovoort. Als je met een aantal gezinsleden tegelijkertijd al deze dingen doet, dan gaat er heel veel data over je internet connectie. De groep mensen die hier baat bij hebben zal toch wel groter zijn dan de 1 à 5%.

0 Likes
vtw
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

GIGA Speedboost een klucht

Vandaag iemand geweest van Proximus en een zeergoede uitleg gekregen.Ook betreffende hun glasvezelkabel.

Alles zou door een technieker geplaatst en ingesteld worden gratis.

Ik ben het zo een beetje beu geworden met de service van telenet (aan de telefoon alles gratis en in de email 85€ voor installatie of ga naar de telenet winkel en plaats het zelf).Mijn modem is een CV6181E,één van de oudste.

Bekijk nog eens alles en volgende week beslis ik of ik met alles overstap naar proximus????

0 Likes
steventje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

GIGA Speedboost een klucht

Ik hoor elke maand opnieuw dat het volgende maand beschikbaar is maar ze blijven het weer met een maand uitstellen. Mega reclame maken overal en op site ... Maar niet beschikbaar!

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

GIGA Speedboost een klucht

@steventje   Dat hebben ze geleerd van hun concurrenten. Die maken ook mega reclame voor hun Fiber aansluitingen maar die zijn zelfs op nog geen 20% van de plaatsen aansluitbaar. Heb je wel het juiste abonnement om dit te hebben?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
steventje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

GIGA Speedboost een klucht

Zeker heb een klik 30gb

0 Likes
steventje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

GIGA Speedboost een klucht

Eerst zijden ze via Whatsapp oktober dan as het november dan eindelijk jaar zeker en nu gisteren ja sorry door netwerk dingen uitgesteld en ze weten zelf niet wanneer 

0 Likes
Ex-Netweter
 

GIGA Speedboost een klucht

Er is nogal kritiek op Telenet dat ze iets nieuws (Gigaspeed boost) uitrollen, nog voor dit bij iedereen beschikbaar is ...

Ik vind deze kritiek (en de title van deze topic) onterecht.

Als Telenet kan garanderen dat zijn netwerk voor >80% klaar is voor Gigaspeed, dan vind ik het een goede zaak dat ze nu al met de uitrol beginnen.

Of willen we misschien dat Telenet wacht tot het voor 99% van de klanten beschikbaar is (en dus die 80% gewoon nog een jaar in de kou laten staan, omdat het voor 20% nog niet klaar is) ???

 

Aan de andere kant vind ik de kritiek heel terecht dat Telenet hierover veel beter moet communiceren, open, eerlijk en transparent. Dan zijn er ook minder gefrustreerde klanten …

  •  voor wie / waar is Gigaspeed beschikbaar / niet beschikbaar?
  •  waar / wanneer zijn de nieuwe modems beschikbaar?
  •  op welke manier krijgt de klant de nieuwe modem?
  •  interne communicatie naar Telenet shops / Helpdesk laat ook te wensen over, er is te veel miscommunicatie en verwarring ☹️

@Telenet : goede voornemens voor 2020 😃?

Amedeeke
Freshman Meerweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

GIGA Speedboost een klucht

@Ex-Netweter dat ge live gaat met 80% heb ik geen probleem mee... dat niemand in Telenet u info kan geven wanneer het beschikbaar zou komen, en dat de mensen van de klantendienst altijd uit de lucht vallen dat er ook een groep nog niet kan aangesloten worden vind ik ook raar. Blijkbaar is daar toch een groot communicatie probleem tussen hun teams.

 

Hun communicatie is ook enorm bedriegelijk want daar staat letterlijk in dat het overal beschikbaar is en dat is niet het geval!!

 

https://press.telenet.be/telenet-brengt-giga-internet-naar-heel-vlaanderen-en-brussel

"Van Middelkerke tot Achel, van Etterbeek tot Kalmthout: ons giga-netwerk is overal beschikbaar."

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

GIGA Speedboost een klucht

@Amedeeke   Als het u een troost mag zijn. De concurrentie is zo al jaren bezig met beloven aan een pak klanten. Het zijn telkens 3 mogelijkheden, nu, dan en nooit. En soms liggen gemeenten dwars omwille van geplande werken enzovoort. Misschien eens de schepen van openbare werken aan zijn oor trekken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes