Beantwoorden
HuizeBoskante
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen externe toegang met camera's via mobiele data

Ik heb meerdere camera's hangen in de stallen en nestkasten. Deze kan ik nu enkel lokaal via het wifi netwerk bekijken.

 

Om ze extern te kunnen bekijken heb ik de poorten op mijn telenet router geopend.  Camera's in de app gestoken via mijn extern adres ipv de interne adressen van de camera's.

 

Kijk ik via wifi, dan heb ik beeld. Zodra ik de wifi uitschakel en via 4G surf verbreekt de verbinding met de camera's

 

Hieronder de poorten voor 2 camera's

 

enig idee wat hier fout zou gaan?

 

grts

Kris20220510_174844.jpg

 

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Geen externe toegang

0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen externe toegang met camera's via mobiele data

@HuizeBoskante  Dat ziet er alvast goed uit de forwarding. Maar je moet eens kijken in de instellingen van je camera's. Meestal zie je daar meerdere poorten staan: HTTP = 80 HTTPS = 443 en RTSP= ?.

Ofwel verander je die voor elke camera afzonderlijk. Ik doe het toch zo. Dan zet je bijvoorbeeld voor camera1, HTTP 7700, HTTPS 7701, RTSP 7702. Camera 2 Http 7710, HTTPS 7711, RTSP 7712.

Dan kun je voor elke camera de volgende forwarding doen (voorbeeld camera1):

Ipadres camera, externe beginpoort 7700, externe eindpoort 7702, interne beginpoort 7700, interne eindpoort komt automatisch, protocol beiden, actief.

Voor camera 2 idem maar dan met de poorten 7710 tot  7712 en zo verder.

Je werkt via een app. Dan is het mogelijk dat je de RTSP moet gebruiken. Dan geef je in je app het volgende op: publiekIPadres:RTSPpoort van de camera. Werkt dat niet gebruik dan de HTTP of HTTPS poort.

Er is nog een andere methode maar dat vergt meer lijnen portforwarding. Hier heb je telkens maar 1 lijntje per camera nodig.

Ook aangeraden om een vast IP adres in te stellen per camera. Als die in het netwerk van de Telenet router zitten iets tussen 192.168.0.10 en .99. Dit om conflicten te vermijden met de DHCP zone en om bij uit en aanschakelen van de router ander IP adressen toegekend te krijgen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
HuizeBoskante
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen externe toegang met camera's via mobiele data

@igvfer . Bedankt voor de info

 

Ik denk dat ik min of meer hetzelfde doe als wat jij voorstelt. Alleen is het van mij niet zo overzichtelijk met de poortnummers. Als ik de poortnummers van de camera's aanpas krijg ik ze niet meer online. Geen idee waarom?

 

in mijn app geef ik inderdaad mijn extern ip adres is met de daarbijhorende externe poorten. Alle camera's hebben ook een vast ip adres gaande van 192.168.0.60 tot 69.

 

http: 53979 extern naar 80 intern

rstp: 36453 extern naar 554 intern

 

werkt wel via wifi op extern ip adres

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen externe toegang met camera's via mobiele data

@HuizeBoskante  maar je moet in je app nog altijd poortnummer ingeven. Dus publiekIPadres:poortnummer. Hier in dit geval bijvoorbeeld 36453 bij RTSP of 53979 bij HTTP. Of DDNS naam:poortnummer. Ik vermoed ten zeerste dat je de RTSP poort moet ingeven in je app. Welke app gebruik je?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
HuizeBoskante
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen externe toegang met camera's via mobiele data

Ik gebruik tinycam pro. Poortnummers Screenshot_20220510-200156_tinyCam PRO.jpggeef ik in.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen externe toegang met camera's via mobiele data

Hostnaam moet uw publiek IP adres zijn. Dat vind je door: https://whatismyipaddress.com/ 

Of door een DDNS naam aan te vragen. Dat kan bij Hikvision of een andere provider. Dat stel je dan in op in of meerdere camera's zodat je publiek IPadres altijd up to date is.

Dat noemt HikConnect. https://www.hikvision.com/content/dam/hikvision/en/support/how-to/how-to-document/software/How-to-us... 

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
HuizeBoskante
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen externe toegang met camera's via mobiele data

@igvfer ik heb inderdaad mijn publiek adres ingegeven. Het werkt trouwens wel als ik het benader via mijn wifi. dan word ik via het publiek adres door de poorten naar de camera geleid. via 4g niet

 

als ik via www.watismijnip.be de poorten test san blijken ze gesloten te staan

 

grts

Kris

0 Likes
thomasdb
Freshman Veelweter
Berichten: 217
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Geen externe toegang met camera's via mobiele data

ik dacht aan udp ipv tcp ook aan te maken  voor de rtsp streams  maar dat is het niet als het wel over wifi werkt via het externe adres waarschijnlijk

0 Likes
HuizeBoskante
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen externe toegang met camera's via mobiele data

Probleem is opgelost. Verkeerde gateway was de oorzaak van het probleem.

Bedankt voor de hulp

 

Grts

Kris