Beantwoorden
philipervm
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Glasvezel Telenet beschikbaar volgens projectleider

Hoi,

 

Ik verhuis volgende maand naar mijn nieuwe appartement.

Volgens de projectleider zou er zowel glasvezel van Proximus als Telenet beschikbaar zijn.

Maar moet ik zelf contact opnemen met de provider.

 

Echter vind ik van telenet niets terug enkel dat ze met proef projecten bezig zijn.

Kan ik ergens zien of ik ook in ze een proefproject kan komen of klopt de info van de projectleider niet?

 

(Mijn toekomstig adress = Smiskensstraat 157  2300 Turnhout)

 

0 Likes
35 reacties
philipervm
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Glasvezel Telenet beschikbaar volgens projectleider

Ja had alleen nog graag van iemand van telenet gehoord hoe ik daar op aangeloten kan worden.

Er zijn een paar buren en daar hebben ze gewoon de telenet modem op de coax aangesloten.

 

Nu als ik geen antwoord krijg van telenet ga ik waarschijnlijk wel naar edpnet scheelt mij een dikke 10 euro per maand met de fibernet200

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Glasvezel Telenet beschikbaar volgens projectleider

Succes ermee. Maakt toch niet uit hoe je aangesloten wordt. EPDnet is VDSL en daar ga je max 100 Mbps krijgen, als je het krijgt. Op hun site kan je normaal gezien vinden hoeveel ze je kunnen bieden op jou adres. Wat maakt het nu uit of je 200 Mbps download krijgt via coax of via glasvezel. Ik snap eigenlijk het probleem niet. Maar dat zal wel aan mij liggen;-)

 

Bij mij is het alvast geen optie met een download van 29.5 Mbps en een upload 4.55 Mbps. Ver van de 100 en 40 die ze pretenderen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
philipervm
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Glasvezel Telenet beschikbaar volgens projectleider


@igvfer  schreef:

Succes ermee. Maakt toch niet uit hoe je aangesloten wordt. EPDnet is VDSL en daar ga je max 100 Mbps krijgen, als je het krijgt. Op hun site kan je normaal gezien vinden hoeveel ze je kunnen bieden op jou adres. Wat maakt het nu uit of je 200 Mbps download krijgt via coax of via glasvezel. Ik snap eigenlijk het probleem niet. Maar dat zal wel aan mij liggen;-)


Ik vermoed inderdaad dat het een beetje aan jouw ligt 😉

 

Bij edpnet bieden ze glasvezel aan over het proximus netwerk. Waar ik ook over beschik. 250/30 voor 45 euro per maand.

 

Nu vind ik de upload hier ook vrij weinig maar heb geen zin om 50 euro meer te betalen voor 100mbps upload extra.

 

Upload is voor mij heel belangrijk mijn verbruik bij telenet is minstens 1,5tb per maand. Ik backup heel veel data en dit duurt me nu soms al wat langer dan dat ik wens. De 200mbps download is voor mij voldoende. 

 

Ik vind het gewoon stom dat niemand mij kan zeggen (de reden waarom ik dit topic begonnen ben) wat telenet hierover gaat aanbieden want ik heb hier ook nog gewoon coax die binnenkomt 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Glasvezel Telenet beschikbaar volgens projectleider

Hoogstwaarschijnlijk, ik weet het niet zeker komt glasvezel binnen in de technische ruimte en zetten ze dan over op coax. Waarom? Omdat Telenet nog altijd televisie via coax doorgeeft. Enkel opvragen en opnames streamen gebeurt via IP.

Proximus is pure IP TV. Dat is ook de reden waarom ze vroeger soms beperkt waren tot 1 en in het beste geval 3 TV's. Zij hadden/hebben via VDSL niet genoeg bandbreedte.

Dat wordt dan opgelost door glasvezel.

Telenet heeft voorlopig nog genoeg bandbreedte op zijn coax al voorzien ze in nieuwe verkavelingen en nieuwbouw appartementen nu ook glasvezel aansluitingen.

Eigenlijk is het voor jou de prijs die de doorslag geeft.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Glasvezel Telenet beschikbaar volgens projectleider

Alle dan toch nog glasvezel bij Telenet voor particulieren 😅
Waarschijnlijk voor de docsis 3.1

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Glasvezel Telenet beschikbaar volgens projectleider

@Jamin   Dit is al een tijdje aan de gang hoor. Als er glasvezel in de buurt is sluiten zowel Telenet of proximus al glasvezel aan bij nieuwe projecten, zoals appartementen of verkavelingen. Ze maken er geen publiciteit voor want het is volgens beschikbaarheid. Het zou voor beide providers enorme kosten meebrengen om iedereen nu al om te zetten naar glasvezel. Zonder daarbij te spreken voor de kosten en lasten van de klant. Opritten openbreken, sleuven graven door de voortuin enz.. Niet iedereen heeft zijn buizen netjes zoals het hoort klaarzitten. En ze zullen geen coaxlijn of gewone telefoonlijn naast een glasvezellijn in gebruik houden. Het is voor een straat alles of niets. Bij een verkaveling of appartement met 20 of meer eenheden wordt dit al rendabel.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.