Beantwoorden
Cheezy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! It's your first party!

HGW to router MAC spoofen?

Dag iedereen,

 

Ik zou graag mijn public ip adres willen veranderen, dit kan enkel als ik in de router instellingen kan geraken via mijn default gateway door het mac adres te spoofen.

 

Het probleem begint omdat met mijn HGW modem/router ik niet in die instellingen kan, connectie naar mijn default gateway wordt namelijk geblokkeerd. Via de telenet website kan ik wel in de instellingen maar daar kan ik het mac adres niet spoofen.

 

Nu zat ik even verder te denken om dit probleem te omzeilen:

Is het mogelijk om een andere router te connecten aan mijn telenet modem/router?

Ik neem aan dat ik dan een nieuw public IP adres heb via het netwerk naar de nieuwe router, is het alsnog mogelijk om dat mac adress te spoofen?

 

Met vriendelijke groet,

 

Cheez

0 Likes
1 reactie
Ex-Netweter
 

HGW to router MAC spoofen?

Los van de (bedenkelijke) reden waarom je persé een nieuw IPv4 adres wilt:

  • Een andere router achter jouw Telenet HGW zal het probleem niet oplossen: jouw router zal een nieuw intern IP adres krijgen van de HGW, maar het publiek IPv4 adres van jouw Telenet router zal hiermee niet veranderen.
  • Het enige dat kan helpen is jouw HGW vervangen door de nieuwe Telenet E-router (CV8560E), en gebruik maken van de MAC bridge.
    • Hier moet je dan via "Mijn Telenet" het WAN MAC adres inbrengen van je eigen router
    • Je eigen router krijgt dan een nieuwe IPv4 adres
    • Als je de mogelijkheid hebt om in je eigen router het WAN MAC adres te spoofen, en dit nieuwe MAC adres inbrengt in "Mijn Telenet", dan zal je eigen router een ander IPv4 adres krijgen.