Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..

Gisterenavond een half uur zonder internet gezeten. Op zich niet zo erg. Maar het resultaat is minder. Zowel in piek- als daluren heb ik maar 350 Mbps meer waar mijn abo spreekt van 1 Gbps (one+ for 3). Komt daarbij dat ik al enkel weken niet aan mijn netwerkinstellingen kan. Het gaat van kwaad naar erger.  Vooral elk jaar opslag maar hebben we de laatste 2 jaar al iets meer gekregen? Upload is nog altijd op het zelfde belachelijke niveau. Op mijn TVbox krijg ik elke avond minsten 2 keer voor een paar seconden dat het signaal onderbroken is. Ik vind het niet leuk meer.

@Suzy  Wanneer gaat Telenet daar nu eindelijk eens over communiceren en op zijn minst zijn medewerkers op de hoogte brengen over de stand van zaken, zodat ze de klanten iets kunnen vertellen. Of moet het eerst in het lang en breed in de pers komen?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Het is niet leuk meer.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (2)
30 reacties
Ex-Netweter
 

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..


@igvfer  schreef:

Zowel in piek- als daluren heb ik maar 350 Mbps meer waar mijn abo spreekt van 1 Gbps (one+ for 3).


De specificaties van je abonnement vermelden de maximaal haalbare snelheden, maar tijdens de piekuren is de snelheid wellicht minder. Coaxkabel is een gedeeld medium, op het Telenet-netwerk moet je de bandbreedte met gemiddeld 266 andere breedbandklanten op de node delen. Telenet voorziet niet voor elke klant individueel 1 Gbps, er zijn per node slechts enkele gigabits gemeenschappelijke internetbandbreedte beschikbaar. Als iedereen tegelijkertijd 4K-video streamt, zakt je downloadsnelheid als een pudding in elkaar. Daarom schakelt Telenet ook traffic shaping in om de beperkte bandbreedte eerlijk onder de klanten te verdelen.
Je kan de minimumsnelheid en normaal beschikbare snelheid voor jouw adres testen op https://shop.telenet.be/shop/nl/speed


@igvfer  schreef:

Upload is nog altijd op het zelfde belachelijke niveau.


De coaxkabel kan momenteel geen hogere upload aanbieden, 50 Mbps upload is het maximum haalbare op het huidige Telenet-netwerk voor particuliere klanten. De netwerkverdelers (NIU's) zijn slechts ontworpen om in de upstreamband van 15 MHz tot 65 MHz te functioneren. Een uitbreiding van upstreamspectrum is niet eenvoudig want de installatie van elke klant op de node moet compatibel zijn. Dit betekent dat Telenet in eerste plaats meer EuroDOCSIS 3.1-modems moet uitrollen zodat het EuroDOCSIS 3.0-uploadspectrum kan worden afgebouwd ten behoeve van EuroDOCSIS 3.1
Daarnaast moeten mogelijks ook NIU's vervangen worden bij klanten die van die hogere uploadsnelheden zouden willen gebruikmaken.
Deze upgrade vergt opnieuw een investering in het coaxnetwerk, dus voor de hogere upload zal er betaald moeten worden. Lees, uploadsnelheden boven de  50 Mbps zullen in eerste instantie alleen beschikbaar zijn bij de duurste abonnementen.


@igvfer  schreef:

Op mijn TVbox krijg ik elke avond minsten 2 keer voor een paar seconden dat het signaal onderbroken is. Ik vind het niet leuk meer.


Het live tv-signaal zou onafgebroken moeten functioneren omdat dit DVB-C-broadcast betreft en dit sowieso voor iedere tv-klant continu beschikbaar is.

Terugkijk TV en opnames kunnen inderdaad onderbrekingen ondervinden wanneer er te weinig internetbandbreedte beschikbaar is aangezien dit videosignaal wordt gestreamd.


@igvfer  schreef:

Of moet het eerst in het lang en breed in de pers komen?


Ga je gang, schrijf alle kranten, radio- en tv-programma's aan, maar dit lost je probleem ook niet op. Telenet kijkt voornamelijk naar haar financiële resultaten om haar beleid te wijzigen. Zulke beleidswijzigingen zijn trouwens een traag draaiende molen die pas na enkele kwartalen resultaat opleveren.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..

Dat zijn dingen die ik allemaal al weet. Maar ik heb maanden gesukkeld met 350 Mbps. Tot ze het opgelost hebben. Het is maanden ( 1 jaar zowat) goed geweest. Ik haalde zelden minder dan 900 Mbps zelfs in de piekuren. Meestal zelfs tussen de 930 en 970 Mbps. Zelfs in de peikuren viel het maar terug naar 600 Mbps. Dus geen gezever.

Hun probleem met "mijn telenet" sleept nu al enkel weken aan. Er is verbetering, ik zie nu een animatie "even geduld" en daarachter de foutmelding "sorry er ging iets mis". 😁

En wat de upload betreft. Op de frequentie die ze daar nu voor gebruiken kan theoretisch het dubbele, als ze het willen toepassen. Ze hebben frequentieruimte vrijgemaakt door de analoge TV af te schaffen en ze hebben hun bandbreedte verhoogt van 600 Mhz naar 800 Mhz. Dus kunnen ze daar wel wat bandbreedte nemen om hun upload te verhogen. Ze hebben hoog van de toren geblazen met hun "Netwerf" maar de consument wacht nog op de verbeteringen.

En wat me het meest stoort is het gebrek aan communicatie over de problemen. Iedere studie is er het over eens dat problemen doodzwijgen als een boomerang werkt in de slechtste zin. Klanten afschepen met een "we gaan het doorgeven aan de technische dienst" is geen communicatie. Het is dat ik momenteel geen betere keuze heb maar anders zou ik er nog eens over nadenken.

En dat Telenet naar zijn financiële resultaten kijkt? Wel ik ook. Hun aandeel is ferm gezakt in prijs in het afgelopen jaar. Hoe zouden aandeelhouders reageren denk je als ze horen dat ze momenteel grote problemen hebben met hun software waar alles rond draait en ze dat proberen stil te houden. Ze moeten het niet aan de grote klok hangen maar durf tegen uw klanten te zeggen, sorry momenteel hebben we problemen en we zien het niet op te lossen in de eerste uren, dagen maar even langer geduld. Maar klanten aan het lijntje houden dat doe je niet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..

Antwoord op rafd

De spits uren heeft niets te maken met een lage 350Mbps,hier een volle Node,kom nooit onder de 850Mbps in volle spits.

Bij rafd zijn provider betaal je voor 100Mbps max, hogere sneheden kan hun koperlijn niet aan, en de meesten halen amper in de spits uren of dal uren 30Mbps,of beter gezegd MINDER  dan mijn Telener upspeed

Waarom niet iedereen dezelfde sneheid over dezelfde Rop.

24 op 24, dagen ,maanden aan een stuk aan max 30Mbps.Wel de volle pot betalen,als iemand die met zijn woning tegen dezelfde Rop zit ,en max 89Mbps haalt.

Wat is je antwoord hierop,superrafd je bent toch zo slim,kom op

Als je nu geen antwoord geeft,ben je laag gevallen.Stiekem weg kruipen zoals vroeger,nog niets veranderd.

rafd koperloper zever niet .  Corporate Telenet heeft al 2 jaar 75Mbps up

En dat kunnen ze ons vandaag ook geven.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..

@igvfer wanneer je individueel problemen ervaart met je diensten is dat nooit aangenaam, zeker niet als het vaker voorvalt dan vroeger. Waarom je gisteren zonder internet zat en je hierdoor plots minder snelheid haalt is niet iets dat wij van hieruit voor je kunnen nakijken of je een antwoord op kunnen geven. 

Telenet heeft vorige week gecommuniceerd naar de buitenwereld (pers en via onze eigen website) dat het momenteel ontzettend druk is bij de klantendienst, dat we er alles aan doen om iedereen zo snel mogelijk te helpen, maar dat het momenteel wel effectief langer duurt. Is dit een oplossing wanneer je als klant een dringende vraag hebt? Nee, dat weten wij ook, maar dat is wel de situatie op dit moment. 

Sowieso wordt er ook intern volop gecommuniceerd over de stappen die genomen zijn, volgende stappen, updates, … En ondanks dat onze IT-teams hard werken, zullen sommige issues mogelijks nog enkele weken aanslepen. Is het probleem met het thuisnetwerk zo'n probleem? Dat weet ik oprecht niet.  Het is wel één waar we met het moderatieteam meermaals per week naar kijken, in de hoop dat we jullie snel van een update of goed nieuws kunnen voorzien. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..

De Telenet site (Mijn Telenet) is niet bereikbaar. Toch wel zware problemen denk ik dan. Men kan gewoon niet naar de instellingen.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..

@dannyro 

Weet je, het is geen excuus maar wel een deel van de verklaring: de problemen zijn van verscheidene aard en verschillend naargelang locatie, abo, hardware , ...

Ik werk daar niet en ben hen ook niet aan het goedpraten, maar ik kan ergens wel begrijpen dat je bij zo een verscheidenheid aan situaties soms even niet weet waar het noorden is. Wat eerst? Wie eerst? En dan de juiste remedie vinden en toepassen ... Ik kan mij voorstellen dat het daar momenteel geen feeststemming is ...

En akkoord, daar is de klant niets mee. De klant betaalt voor een service die slechts gedeeltelijk of soms zelfs helemaal niet geleverd wordt. En voor sommigen, naar gelang hun privé en werksituatie, is dat echt heel hinderlijk. Voor anderen is het meer een ongemak.

Wie is daar volgens mij verantwoordelijk voor? De grote bazen, de planners. Wie kan het weer (proberen) oplossen? De mensen op de werkvloer.

Ik persoonlijk heb makkelijk praten, ik behoor tot de groep die slechts weinig hinder ondervind en ik heb mijn installatie niet nodig voor het werk. Maar ik vrees dat u opjagen hier geen zin heeft en enkel maar tot meer frustraties zal leiden.

En ja, er zullen hier en daar wel "**bleep**s" tussen zitten die er hun broek aan vegen en daar moeten de "werkers" dan mee voor opdraaien. Maar is dat niet in alle, zoniet veel bedrijven zo?

Bij deze pleit ik dus voor een beetje begrip en kalmte, we kunnen er toch niks aan veranderen en ons opjagen, daar kl*ten we uiteindelijk enkel maar onszelf mee.

Wat ik wel doe is informatie laten doorstromen, feiten rapporteren. Feedback vanuit de klant dus. Dat is wel nuttig en kan de zaak voorthelpen. Laten wij ons daartoe beperken, voor ieders mentale welzijn.

EDIT: wat ik hier schreef was algemeen bedoeld en zeer zeker niet persoonlijk op @dannyro. In tegendeel, hij deed juist net wat ik voorstelde, informatie doorgeven.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..

Maar ze weten het wel. Als er plots op de site staat dat mijn max. snelheid 325 Mbps is waar dit vroeger 900 Mbps was. Dan zijn ze wel op de hoogte.

Het is ook niet moeilijk dat de drukte hoger is dan normaal. Ze hebben het tenslotte zelf veroorzaakt, het is niet omdat ze plots meer klanten hebben. Of dat er door het vriesweer of sneeuwstormen kabels geknapt zijn.

En dat ik mijn thuisnetwerk niet kan managen dat is op zich geen gigantisch probleem maar zou toch een belletje moeten doen rinkelen dat "cloud" niet de oplossing is. Op zich niet slecht maar het legt wel de kwetsbaarheid bloot.

Maar toch bedankt voor het antwoord.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..

Ik voel mij niet aangesproken en jaag mij zeker niet op. Ik meld maar alleen dat er serieuze problemen zijn bij telenet. Bij mij werkt ook alles normaal, maar je zal de instellingen maar eens nodig hebben.

dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..

Nog juist even gekeken, en Mijn Telenet werkt terug. Wel traag, maar soit.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..

Hoera, hier ook. Komt het door ons klagen? Portforwarding is weer zichtbaar al klopt hun layout niet zoals het hoort. Maar dat is het minste.Ze zijn op de goede weg. Nu nog mijn download in orde krijgen en ze krijgen weer 9.5 op 10. Omadt perfectie nu eenmaal niet bestaat zei er ooit een leraar van mij.😁

igvfer_0-1675697448424.png

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..


@dannyro  schreef:

Ik voel mij niet aangesproken en jaag mij zeker niet op. Ik meld maar alleen dat er serieuze problemen zijn bij telenet. Bij mij werkt ook alles normaal, maar je zal de instellingen maar eens nodig hebben.


Juist, ik geef toe dat ik, na de eerste zin, mij een beetje heb laten gaan en dat hetgeen ik schreef eigenlijk niet op u in het bijzonder bedoeld was, maar wel in het algemeen.

En inderdaad, nu ik het eens nagelezen heb kan het overkomen alsof ik tegen u specifiek bezig was.

Bij deze mijn excuses daarvoor en aan allen die hier meelezen: elk woord dat ik schreef was wel degelijk gemeend maar zeer zeker niet tegen @dannyro gericht. In tegendeel, hij heeft juist gedaan wat ik aanraadde.

Ik heb de originele post ook in die zin aangepast.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..

En mijn download is ook terug in orde. 930 Mbps om 18u24 in de piek. Nu hoor je me niet meer.😄😂



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..


@Suzy  schreef:

 

 

 het probleem met het thuisnetwerk zo'n probleem? Dat weet ik oprecht niet.  Het is wel één waar we met het moderatieteam meermaals per week naar kijken, in de hoop dat we jullie snel van een update of goed nieuws kunnen voorzien. 


@Suzy 

Sorry, maar moet ff van hart.

Mensen die toestellen kopen en waarvan je fixt ip of poorten moet instellen? Domotica systemen, ip cameras, zelfs een domme ps5 (en andere consoles) hebben juiste poorten nodig of tis game over online. Mensen die vragen of dit echt nodig is, gebruiken hun internet alleen voor websites, social media en mail. Natuurlijk zien die geen probleem

Mensen die bij omruil modem, gegevens niet correct zijn overgezet en dus geen wifi hebben maar het niet kunnen instellen vanwege mijn telenet. Of dagen mogen wachten voor activatie, geen tv, geen internet niks...

Mensen die alleen maar bekabeld op tvbox of digicorder tv kijken en derest van gezin hun tvs of tablets niet werken vanwege de app.

Mensen dat niet aan hun instellingen van abbo niet aankunnen om iets af en aan te zetten (want veel plekken is contact tel of social media niet haalbaar)

Tvboxen met buffer problemen of opname problemen omdat ie zogezegd storings gevoeliger is of bij te drukke piek. Maar toestellen daarvoor hadden dit niet.

Ga zo maar door...

Heb je dit allemaal nodig? 

Nee voor degene die iets niet nodig hebben, maar een duidelijke JA voor wie wel daarvan iets nodig heeft. Of hij zit vast, of werkt niet, of heeft het gewoon niet.

Jij communiceert natuurlijk gewoon door, dus is niet op jouw persoonlijk gericht @Suzy , maar kies je woorden wijs.

Nu komen jullie maar pas af (wat sommige begin problemen, al van verleden jaar zijn opmars maakte) dat er zogezegd gecommuniceerd is en geweten en nog meer geduld... Dit dat.

Maar als mensen zeggen dat ze compensatie willen of vergoeding, is het probleem Tė klein in verhouding van zogezegd klein euveltje. Maar de prijs moet wel tot 0,01 exact betaald worden.

Die lijst ik boven opsomde.. mensen komen/zitten bij telenet vanwege juist wat hen allemaal beloofd wordt van de diensten, functies, extras of betalen juist meer voor die extras omdat anders duurder uitkomt los of op ander enz.

Nog eens, dit is niet naar jouw persoonlijk bedoeld @Suzy  Maar ik hoop wel dat dit een staartje krijgt (hoe grote fan ik ook van telenet mag zijn) met hoe klanten zijn behandelt, (grof, niet oppakken, oppakken en afleggen, probleem bij klant leggen, weinig tot zelfs geen kennis van zaken bij meeste helpdesk, niet communiceren, geen vergoedingen, zelfs geen uiterste deathline datum kunnen geven...)

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Weetnetter
Freshman Meerweter
Berichten: 74
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..

BAM... !!!

0 Likes