Beantwoorden
Bart1234
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Netjes! En we zijn vertrokken!

Hoe Ring doorbell pro installeren op 2.4Ghz-netwerk?

Nadat de elektrieker het ding met draadjes heeft geïnstalleerd zit ik nu softwarematig vast. 

 

Bij het installatieproces raken met niet verbonden en ik denk dat het komt omdat de deurbel een 2.4 Ghz netwerk nodig heeft en als ik naar mijn instellingen kijk heb ik een 2.4&5 Ghz netwerk (als ik het allemaal goed begrijp). 

Ik heb geen idee of (en hoe?) ik dat moet splitsen of dat ik iets anders fout doe.

 

Toevallig niemand die in de buurt van Kalmthout woont en hier iets van weet of mij op een andere manier op weg kan helpen? 🙂

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Ring doorbell pro installeren....zucht

Tags (3)
0 Likes
2 reacties
Ex-Netweter
 

Hoe Ring doorbell pro installeren op 2.4Ghz-netwerk?

@Bart1234 , hallo, ik heb ook de Ring deurbel en inderdaad, deze maakt gebruik van het 2.4 netwerk. Maar uw modem geeft deze automatisch, dus daar hoef je zelf niets voor te doen. Uw Telenet modem geeft zowel 2.4 als 5 en dit gebeurt automatisch. 
Als je de handleiding correct gevolgd hebt qua verbinding maken met nieuw toestel in de Ring app kan ik me enkel inbeelden dat uw modem misschien iets te ver staat van uw voordeur en dat uw deurbel buiten bereik is. Indien dit het geval is zou je kunnen overwegen om een WiFi powerline te installeren.

Probeer eens met je smartphone of tablet van aan uw voordeur of je daar goed WiFi bereik hebt, met de app FAST bijvoorbeeld.

 

Gr.

Yves

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe Ring doorbell pro installeren op 2.4Ghz-netwerk?

@Bart1234 Dit zou geen probleem mogen geven als je 2.4 en 5 ghz wifi hebt. De toestellen kiezen automatisch de juiste. Je moet wel eens zien of er genoeg bereik is op de plaats waar je deurbel geïnstalleerd is. Anders zal dit ook niet werken. Er moet dus een bepaalde bandbreedte zijn en dus ook bereik om de ring te doen werken.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.