Beantwoorden
stefanmechelen
Professional Beetjesweter
Berichten: 29
Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Hoe zet je DOCSIS 3.1 E-ROUTER in bridge modus?

Antwoord via mijn telenet maar euh, daar staat nu alleen start speedtest, start modemtest. En that's it. Waar hebben ze die bridge modus nu weer verstopt?

0 Likes
40 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe zet je DOCSIS 3.1 E-ROUTER in bridge modus?

Bij deze nogmaals een oproep aan @patrick37 :

 

Kun je hier een uitkomst bieden door juist aan te geven, met behulp van screenshots, waar @stefanmechelen  wat kan of moet doen?

 

Alvast dikke merci kameraad.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe zet je DOCSIS 3.1 E-ROUTER in bridge modus?

@stefanmechelen  hierbij de screenshots stap voor stap voor jou 🙂 

patrick37_0-1580511484598.png

patrick37_1-1580511618360.png

 

patrick37_2-1580511683212.png

De geel gemarkeerde kan je dus aanklikken als je via mijn telenet gaat. De rest van de screenshots geven de velden aan. In stappen geld dus het volgende : Mijn Telenet - thuisnetwerk - modem details - geavanceerde instellingen - en dan zie je daar bridging staan. Hopelijk lukt het op deze manier. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
stefanmechelen
Professional Beetjesweter
Berichten: 29
Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Hoe zet je DOCSIS 3.1 E-ROUTER in bridge modus?

Merci, maar lees wat ik schrijf aub. Er is GEEN optie geavanceerde instellingen bij mijn modem. Die is er niet, er staat een link modem restarten en een uitklapmenu modem testen en that's it. Stond al in bericht 1 eigenlijk feitelijk. De vraag is dus waarom is die er niet. De helpdesk zegt niet nodig, die modem staat al in bridge modus. Ik zeg, nee, die staat in dubbele nat want mijn router krijgt geen publiek ip. En ik geraak niet aan mijn Synology van buitenaf.

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Hoe zet je DOCSIS 3.1 E-ROUTER in bridge modus?

ben je ingelogd als hoofdgebruiker?

(voor de zekerheid)

 

residentieel of business klant?

 

Heb je fixed ip of niet?

 

 

kan je wel zeggen dat mac bridging standaard op non actief staat

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe zet je DOCSIS 3.1 E-ROUTER in bridge modus?

@stefanmechelen 

Heb je eerst modem details geselecteerd?


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
stefanmechelen
Professional Beetjesweter
Berichten: 29
Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Hoe zet je DOCSIS 3.1 E-ROUTER in bridge modus?

res klant

Ja ik heb op modem details geklikt

Wat is een hoofdgebruiker? Profiel zegt dat ik beheerder ben. Ik neem aan dat dit hetzelfde is? Ik ben enige gebruiker.

Geen fixed ip

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe zet je DOCSIS 3.1 E-ROUTER in bridge modus?

@stefanmechelen  je hebt een wigo ?? Kijk eens ff snel via mijn telent bij gebruikers - dan moet je het volgende zien staan :

patrick37_1-1580554391565.png

AAls je enkel de gebruiker hebt aangekilkt dan heb je niet alle rechten om te veranderen. Dit is er voor bedoeld dat eventuele gezins leden bijvoorbeeld hun verbuik kunnen volgen maar geen belangrijke dingen aan passen. Moest het bolletje bij gebruiker staan dan deze naar beheerder aanpassen. Alles opslaan en dan gaat u meer kunnen wijzigen aan de modem.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
stefanmechelen
Professional Beetjesweter
Berichten: 29
Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Hoe zet je DOCSIS 3.1 E-ROUTER in bridge modus?

Met alle respect, maar zie mijn bericht. Ik ben wel degelijk beheerder en als dat dus hetzelfde is als hoofdgebruiker (Telenet slaagt er altijd weer in om inconsequent te zijn in hun naamgeving e-router vs e-modem anybody?), dan is alles in orde hoor. Er is ook maar één gebruiker in mijn single gezin :-). Daar zit het hem allemaal niet, op Twitter ondertussen wel iemand van Telenet met kennis van zaken of toch iets meer dan de helpdesk en die zegt dat het "raar" is dat ik de optie geavanceerde instellingen niet heb. Daar ligt het hem gewoon. Ik heb die optie gewoon niet om God weet welke reden, maar ik ben zeker dat het aan Telenet ligt en niet aan mij.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe zet je DOCSIS 3.1 E-ROUTER in bridge modus?

@stefanmechelen  wacht ff bericht van Telenet af eventueel dat de achterliggende technische dienst ernaar laten kijken en dat deze het oplossen. Maar de E-router heeft wel bridging zie screenshot .

@StefaanH 

 

patrick37_0-1580557224014.png

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
stefanmechelen
Professional Beetjesweter
Berichten: 29
Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Hoe zet je DOCSIS 3.1 E-ROUTER in bridge modus?

@patrick37 euh, dat is ook het probleem hé. Telenet heeft geantwoord via helpdesk, volgens hun staat die router al in bridge modus. Wat klinklare onzin is uiteraard. Ze gingen het navragen en mij terugbellen. Al 24u. niet gebeurd, we zijn al 48u down. Idem via winkel, ook daar zijn ze incompetent, in Mechelen wisten ze nog niet wat een e-modem was. Rest nog Twitter, daar reageren ze gewoon niet meer als je duidelijk maakt dat je niet tevreden bent, dan zwijgen die gewoon en doen gewoon niks. Blijft over, overstappen naar de concurrent, oh wacht ...

 

Je ziet het bedrijf Telenet weer afglijden naar monopolistische trekjes zoals ze ook een jaar of 10-15 geleden deden (remember de saga rond het niet respecteren van bestaande klanten). Ben toen ook naar ADSL overgestapt en nadien moeten terugkeren uiteraard wegens niet vooruit te stampen zo'n ADSL. Maar Telenet had het toen begrepen en er kwamen  toen allerlei verbeteringen. Fiber van Proximus is een goede optie, maar helaas pindakaas, aan dit tempo ligt dat tegen mijn pensioen nog altijd niet in SKW. Dus samengevat, ik ben dik gekloot op dit moment. 350 euro uitgegeven aan nieuwe router omdat die van Telenet geen dhcp ip reservatie toelaat + een hoop gedoe en een ritje naar wijnegem godbetert om die e-modem te pakken te krijgen en nu werkt de e-modem niet in brigde modus wat onoverkomelijke problemen veroorzaakt met mijn servers op mijn synology's want niet meer van buitenaf bereikbaar omwille van dubbele nat.

 

Ik weet dat dat allemaal hard is, maar ik zie wat ik zie en wat ik ervaar momenteel is allesbehalve klantvriendelijkheid.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe zet je DOCSIS 3.1 E-ROUTER in bridge modus?

@stefanmechelen  ik kan de frustratie heel goed begrijpen. Zou het zelf ook niet fijn vinden als alles zo loopt zoals het nu loopt. Maar met die configuratie is toch iets fout gegaan en dat zal Telenet met de achterliggende diensten moeten oplossen. Het gaat wel in orde komen maar ja heb ff geduld. Ik kan dat nu wel zo zeggen want je hebt daar niks aan want jij zit met de problemen. Maar wel achter ze aan blijven zitten dat het wordt opgelost dat zeker doen.

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe zet je DOCSIS 3.1 E-ROUTER in bridge modus?

@stefanmechelen   Dat is het probleem dat niet alle helpdeskmedewerkers iets kennen van IT. De meesten kunnen hun standaardlijstje aflopen en dat is het. Je moet al iemand te pakken krijgen die al een tijdje meedraait maar omdat het zo'n ondankbare job is is er veel rotatie. Ik ben ook geen IT'er pur sang maar heb heel veel geleerd door de jaren heen. En wat zou je willen? De meeste van die helpdesk jongens en meisjes hebben met moeite die toestellen op foto gezien, je mag al blij zijn al ze weten hoe dat scherm van "Mijn Telenet" er uit ziet enz.

Als klant is dit frusterend maar anderzijds ook begrijpelijk, zeker als de klant met hele specifieke vragen komt die niet altijd binnen zijn werkgebied liggen. Maar dat is dan weer een kwestie van opvolgen, navragen enz.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
stefanmechelen
Professional Beetjesweter
Berichten: 29
Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Hoe zet je DOCSIS 3.1 E-ROUTER in bridge modus?

@igvfer tja, daarom zijn er 2de en 3de lijn support mensen hé, ik snap dat die van de winkel en de 1ste lijn helpdesk niet verder komen dan wat gemompel in de marge (de klassieker, heb je de stroom al aan en uit gezet). Maar doe dan wel wat je zegt en contacteer mij dan ook terug en wees beleefd en zeg niet altijd dat het probleem bij mij ligt en niet bij hun. Daar word ik lastig van. Doe moeite, doe iets ook ipv te lullen en pingpong te spelen tussen diverse diensten die van mekaar niet weten waar ze mee bezig zijn. Dat kost allemaal geen geld. Ondertussen hebben ze op Twitter geantwoord dat ze ermee bezig zijn, al 48u. Allez, al 0 uur waarschijnlijk, in de praktijk zal ik gewoon moeten wachten tot er komende werkweek iemand dit wil en kan opnemen zeker en dan hopen dat die er wel iets van snapt/kent en dat hij/zij niet net een week verlof heeft zeker 🙂

VinzzB
Freshman Meerweter
Berichten: 47
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Hoe zet je DOCSIS 3.1 E-ROUTER in bridge modus?

misschien kan je erop met een rechtstreekse link?

 

deze: https://mijn.telenet.be/mijntelenet/rgw/settings.do?action=showAdvancedSettings

 

fyi, bij mij werkt IPv6 niet meer sinds ik mijn modem only (6181e ben gaan omwisselen naar de nieuwe e-router. Telenet gebeld en kreeg melding dat je de twee (IPv4 & IPv6) niet samen kan hebben.... daar heb ik haar gecorrigeerd want dit is WEL mogelijk en noemen ze een dual stack opstelling... Daarna vroeg ze om aan de lijn te blijven. 1 minuut later werd ik doorverbonden met een andere medewerker waarbij ik mijn verhaal opnieuw kon doen. Hij deed uiteindelijk enkel een modem reset dat (jammer genoeg) niks verhielp. Morgen of overmorgen weer maar eens bellen...

 

0 Likes
stefanmechelen
Professional Beetjesweter
Berichten: 29
Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Hoe zet je DOCSIS 3.1 E-ROUTER in bridge modus?

@VinzzB die rechtstreekse link is leuk idee, genereert een dikke vette foutmelding bij mij, het blijft dus afwachten tot Telenet een oplossing kan verzinnen.

0 Likes