Beantwoorden
Philippelams
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Ip camera niet bereikbaar na update

Ik heb al enige tijd een videofoon van Dahua. Maar onlangs deed hij niet meer wat hij moest doen. Toen heb ik een firmware update gedaan en vanaf dan deed hij helemaal niets meer, want ik vond de buitenpost niet meer.

Veronderstellend dat ik hem kapot heb gemaakt heb ik een nieuwe buitenpost gekocht.

Maar nu kan ik hem nog niet vinden. Ik kan wel zien dat het standaard ip-adres waar ik hem op zou moeten vinden actief is (advanced ip scanner) hetgeen met de vorige niet was.

Maar als ik dat ip-adres dus ingeef in mijn browser dan kan hij hem niet vinden. De netwerkcontrole geeft aan dat alles wel correct lijkt ingesteld maar dat het apparaat niet reageert.

virus en firewall heb ik tijdelijk uit gezet, maar dat helpt ook niet. 
Ik heb ook al geprobeerd om het te zoeken in Windows 7 en internet explorer omdat ik al had gelezen dat dat mogelijks ook een reden kon zijn. Maar tot dusver geen oplossing.

 

0 Likes
7 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ip camera niet bereikbaar na update

@Philippelams  Opgepast met advanced IP scan. Kijken als bij "allen weergave" enkel de actieve aangevinkt staan. Want anders geeft hij ook deze die losgekoppeld zijn.

En kijk eens in de handleiding wat het standaard IPadres is van die cam. Kan goed zijn dat die na een reset of bij een nieuwe in een andere range zit dan deze die Telenet gebruikt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Philippelams
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Ip camera niet bereikbaar na update

Bedankt voor je feedback, maar hij is effectief actief, hij zegt ook dat het van het merk Dahua is. Dus hij kan wel connecteren. Maar om de 1 of andere reden kan ik dus niet connecteren door het ip-adres in te geven in de browser. Trouwens ook niet via de configtool van dahua zelf. 
Dus 1 of andere instelling houd dit tegen zou ik dan denken/hopen 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ip camera niet bereikbaar na update

Volgende vraag? Heb je al eens een Ping gedaan naar het adres van de camera? En wat is het IP adres van de camera en van het toestel waarmee je de camera wil bereiken?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Philippelams
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Ip camera niet bereikbaar na update

Als je me even zegt hoe ik die Ping moet doen ...

de camera zit op de 192.168.1.110

mijn laptop zit op 192.168.0.112 (denk ik)

maar dat was toen ik hem de 1e keer moest zoeken geen probleem. Eenmaal hij gevonden is kan ik het ipadres aanpassen in de configtool zodat hij in dezelfde range zit als de laptop

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ip camera niet bereikbaar na update

@Philippelams  Daar zal dus het probleem zitten. Hoe los je dat op.

Op je laptop heb je onderaan rechts een icoontje voor je netwerkverbinding. Daar klik je op en ga je naar netwerk en internetinstellingen. Als je op netwerkeigenschappe klikt zie je het IP adres van je laptop. Is dat effectief 192.168.0.x dan zal je dit moeten veranderen.
Daarvoor keer je terug met het pijltje links bovenaan. Nu klik je op adapteropties wijzigen. Dan zal je daar de naam vinden van het netwerk dat je gebruikt maar ook eventueel van de ethernetaansluiting die je niet gebruikt vermits je via WIFI aangesloten bent. Het is de ethernetaansluiting die je moet hebben. Dubbelklikken en dan onderaan op eigenschappen. In dit lijstje die je nu ziet zoek je internet Protocol versie 4 en dit laat je oplichten door er 1x op te klikken en dan klik je terug op eigenschappen. Nu kies je voor Het volgende IPadres gebruiken. Je vult in:

192.168.1.99, subnetmasker 255.255.255.0 de rest is nu niet belangrijk. Je klikt op OK tot je er volledig uit bent.

Nu connecteer je uw camera met een UTP kabel aan de Laptop. Wifi zet je nu even uit. Nu zou je via uw browser wel connectie moeten kunnen maken naar uw camera op IPadres 192.168.1.1.

En daar de nodige correcties kunnen uitvoeren zoals het vast IP adres instellen op bvb. 192.168.0.X waarbij X een getal is tussen 2 en 99. Subnetmask 255.255.255.0. Default Gateway 192.168.0.1. Opslaan en je zal de verbinding verliezen.

Nu maak je de kabel los van je laptop, zet de laptop terug in de oorspronkelijke instellingen. Verbind de camera met je router of switch. Zet de wifi van je laptop terug op. En probeer nu eens te surfen naar het IP adres van de camera die je daarjuist hebt gemaakt.

Dit zou nu moeten lukken.

Een hele boterham maar dat is de manier.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Philippelams
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Ip camera niet bereikbaar na update

Ja zo simpel was het dus e 🤦🏻‍♂️ 

Bedankt man 👍👊🏻

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ip camera niet bereikbaar na update

Blij dat het gelukt is. Het ziet er soms zo schoolmeesterachtig uit als ik iets probeer uit te leggen. Maar ik ben toch blij als het verstaan wordt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.