Beantwoorden
gillbaeten
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Kan niet met vriend spelen op age of empires

hallo iedereen ,

 

ik heb problemen met het samen spelen met vrienden op age of empires. wij spelen met 3 maar als 1 van die 3 bij in een spel zit kan ik er niet bij , of andersom ook niet ... ik weet wel dat telenet veel problemen heeft met nat type's die op moderate staan inplaats van open . veel geprobeerd maar ik weet het allemaal niet meer hoe ik het kan oplossen. kan iemand me helpen ?

Tags (2)
0 Likes
1 reactie
lolnoobhax
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Kan niet met vriend spelen op age of empires

Heb je al eens geprobeerd om de poorten open te zetten naar je PC?

 

Computernaam vinden:

Rechter muisknop op "Deze PC/Computer" > Eigenschappen > "Computernaam:   "

Onthoudt deze!

 

IP adres achter router zoeken:

Dan op "mijn Telenet" bij draadloze instellingen > Geavanceerd > "Verbonden gebruikers" zou je een IP  adres moeten zien staan waar "Naam toestel" en "Computernaam: " overéén komen.

 

 

Poorten open zetten
Via "mijn Telenet" > Draadloze Instellingen > Geavanceerd > Tab "IPv4 Firewall & Port forwarding" >

Kan je nu je poorten open zetten, voor AoE 2 zou je 2300 tot 2400 open moeten zetten, TCP & UDP, dus zet je bij lokaal IP-adres het IP adres van jou computer, origineel is dat 192.168.0.* (192.168.0 kan anders zijn als je router anders is ingesteld & * is het getal dat naar je PC of digicorder of wat dan ook verwijst, het moet wel de zelfde zijn die je terug gevonden hebt in de vorige stap!)


Nu zijn er dus eigelijk een nog een paar dinge die je zelf moet doen.


1) Zoek de juiste poorten die je moet open zetten voor het exacte spel waar je je poorten open voor wilt zetten, in het geval van AoE 2 waren er nog meer poorten als je gebruik wou maken van GameSpy. ( https://superuser.com/questions/1042814/port-forwarding-server-age-of-empires-2 )

2) Hou er rekening mee dat een poort doorlaten op je router rechtstreeks naar je computer ook een risico inhoudt, en om veilig te zijn je eigelijk de port forwarding ook weer best zou verwijderen als je ze niet nodig hebt. Het eerste wat een hacker doet is een open poort zoeken...

Het kan best dat je je modem moet herstarten voor de instellingen van toepassing zijn, ik heb met mijn modem nog niet zover gekregen maar in theorie zou dit moete werken, tenzij je nog een router achter je modem hebt staan dan.

 

0 Likes