Beantwoorden
Pa
Freshman Meerweter
Berichten: 65
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

Mail via wifi

Beste netweters

Momenteel verblijf ik in Spanje, het hotel heeft hier 2 wifi  netwerken,1 beveiligde voor de hotelgasten (over het hele domein) en 1 onbeveiligde voor bezoekers enz. (enkel aan de balie en salon).

Ik kan op elk van die twee surfen maar mailen enkel over de onbeveiligde en ik moet dus steeds naar de balie gaan om mijn mail te uploaden. en aangezien ik gehandicapt ben is dat soms wel wat te veel.

Doe ik iets mis of is dat een instelling van het hotel?

Ik ken niet genoeg Spaans om dat te vragen en eigenlijk ook niet genoeg van computers.

alle hulp welkom

Peter

Tags (3)
0 Likes
6 reacties
Vanderweyden
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Mail via wifi

Peter, heb je geprobeerd om eventueel je email te controleren via : http://webmail.telenet.be ?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mail via wifi

Ik veronderstel dat je uw mails maakt in een android phone of een Iphone of tablet? Dan Best eens uw SMPT instellingen nakijken. Dit moeten instellingen zijn met SSL of TLS. Sommige providers aanvaarden geen verzendingen via onbeveiligde kanalen.

Voor telenet moet het zo zijn: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/

Zorg er ook voor dat je paswoord voor telenetmail meer dan 8 tekens is met minstens 1 hoofdletter, 1 leesteken en voor de rest kleine letters en cijfers. Bijvoorbeeld: MijnHond?6jaar of nog eentje:ZonZeeS??1xperdag Smiley LOL



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mail via wifi

@igvfer

 

(SMTP)

 

 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mail via wifi

Ja, ik weet het. Ik heb nogal de neiging om mijn letters om te wisselen. In gewone woorden zie ik het wel. Gefrustreerde smiley Ik heb ook ooit leren deftig typen dat doet er ook iets aan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pa
Freshman Meerweter
Berichten: 65
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

Mail via wifi

Zelfs met 6xperdag lukt het niet.

Alles blijkt juist ingesteld te zijn, en mail verzenden en ontvangen lukt dus wel op de onbeveiligde wifi van het hotel en ook op andere free wifi (op terrasjes enzo) enkel de beveiligde van het hotel lukt niet.

Zal dus maar wat meer terrasjes doen - ander hotel boeken lijkt me wat drastisch.

Tenzij andere hier nog wat aan hebben mag je voor mij deze topic sluiten.

Hartelijk dank en groetjes

Peter

0 Likes
Pa
Freshman Meerweter
Berichten: 65
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

Mail via wifi

Beste netweters,

Ongelooflijk maar nu werkt alles blijkbaar normaal, ik heb zonet enkele mails ontvangen vanop mijn kamer ook 2 van netweters.. ook op mijn smartphone  werkt het nu perfect.

Volgens mij dus toch iets mis bij het hotel zelf.

Een gelukkig netweter

Peter