Beantwoorden
Suzy3
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Mijn ONEup modem herstart regelmatig overdag

Een kleine maand geleden schakelde ik over van Wigo naar OneUp. Ik installeerde de nieuwe modem. Sindsdien ondervind ik regelmatig internetonderbrekingen. Als ik bel met Telenet, bevestigt men dat mijn modem zichzelf gereset heeft. Men weet niet wat de oorzaak is en men kan/wil dit niet onderzoeken. Ik werk sinds Corona al meer dan 1 jaar thuis en heb dit soort problemen met de vorige modem nooit vast gesteld. Ik wil dat dit verder geanalyseerd wordt en dat de oorzaak wordt verholpen. Dit pakket is immers flink duurder dan het vorige, terwijl mijn internetstabiliteit verminderd is. 

Alvast bedankt voor een snelle en adequate oplossing,

Suzy

Tags (1)
0 Likes
12 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn ONEup modem herstart regelmatig overdag

@Suzy3  

Het beste wat je kan doen is er op aandringen dat er een case gemaakt wordt en dat er dan van daaruit gekeken wordt wat de oorzaak is. De case gaat naar de backoffice dus die bekijken dat en van daaruit gaan ze dus een onderzoek moten instellen. Je kan ook gewoon vragen of dat je een andere modem kan gaan halen en zien dat je probleem hiermee opgelost geraakt. 

 

Hier op het forum zal het moeilijk worden een echte oplossing voor dit probleem te krijgen. Hier is geen klantendienst en wij zijn allemaal klant binnen Telenet. We kunnen en proberen zo veel mogelijk een oplossing te bieden maar als het gaat om een netwerk probleem gelegen aan Telenet zelf , dus Netwerk of een TAP of intern in de modem zelf , dient de klantendienst of de backoffice hier een oplossing in te voorzien. 

 

Bel de 015 66 66 66 of stuur via Facebook of whatsapp een berichtje en laat ze het dringend onderzoeken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Mijn ONEup modem herstart regelmatig overdag

@Suzy3 een modem die zichzelf meermaals herstart is niet normaal. Doe dus zeker wat @patrick37 je heeft aangeraden. Terug contact opnemen met de klantendienst en vragen dat ze hiervoor een technicus sturen of op z'n minst een dossier aanmaken voor verder onderzoek. 

 

Veel succes! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

SIMPLY-H
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf!

Mijn ONEup modem herstart regelmatig overdag

Idem hier.

Zeer ontgoochelend.

Heeft u al een oplossing?

0 Likes
Suzy3
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Mijn ONEup modem herstart regelmatig overdag

Vandaag komt een technisch persoon van Telenet langs. Een collega van mij had hetzelfde voor met de nieuwste modem van Telenet. Bij hem is het opgelost door enkele fysieke filters (?) van de internet-toevoerlijn te halen.  Blijkbaar zouden de signalen van bepaalde frequenties niet goed doorkomen en de nieuwe modems zijn daar gevoeliger aan dan de oude. Op hoop van zege...

0 Likes
Suzy3
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Mijn ONEup modem herstart regelmatig overdag

Omdat de nieuwe modem slechts op 1 manier op de drager geplaatst kan worden, zat de aansluiting voor ons aan de verkeerde kant en was de originele coaxkabel van 50 cm te kort. Zelf een nieuwe kabel maken, is dus geen goed idee. Iedere imperfectie geeft signaalstoringen waar deze modem gevoelig aan is. De technicus heeft een nieuwe langere kabel voorzien en is ervan overtuigd dat het nu opgelost is en ik heb geen reden om hieraan te twijfelen.

0 Likes
Suzy3
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Mijn ONEup modem herstart regelmatig overdag

We zijn meer dan een maand verder en mijn probleem is er nog steeds. Het Telenet swatteam heeft de modem gemonitord en ziet "power resets". Geen enkel ander toestel heeft electriciteitsproblemen en een ander stopcontact heeft het probleem ook niet opgelost. Ik heb intussen de modem omgeruild en het probleem blijft: bijna dagelijks herstart de modem zichzelf. Heeft nog iemand een advies voor mij? Ik ben ten einde raad en overweeg over te stappen naar een andere provider. 

0 Likes
nickw
Experienced Meerweter
Berichten: 104
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Mijn ONEup modem herstart regelmatig overdag

@Suzy3

Tig redenen bestaan er.

https://www.lifewire.com/fix-modem-that-keeps-resetting-5116684

 

Ik zou zeker nog 's een technieker laten komen. Je moet geholpen worden punt

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn ONEup modem herstart regelmatig overdag

@Suzy3  

Connector problemen aan de TAP , is dat nagezien of de paddestoel aan de straat kant ?

Kabel van buiten naar binnen nagezien , is deze nagemeten ? 

Is de lijn gemonitord van buiten naar binnen? 

 

Er zijn nog veel dingen die het wat team kan nakijken. En er komt niet zomaar eens wat team dat betekend dus dat een 'gewone' technieker niet veel meer kan doen. 

 

Zou ze toch nog eens vragen om die dingen ook na te zien. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DylanB
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Mijn ONEup modem herstart regelmatig overdag

Hoi,

 

Heb net even nog een recentere post geantwoord wat het probleem is.

Ligt idd aan safespot+ in combinatie met de Mv2 modem. 

Enigste oplossing momenteel is nagaan of safespot terug kan verwijderd worden momenteel. Uitschakelen heeft geen nut.

Mvg

Dylan

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn ONEup modem herstart regelmatig overdag

@DylanB  

Hier kan ik je antwoord niet heel goed volgen. wat heeft dit te maken met het geen dat de modem herstart overdag? Ik heb ook safespot+ en de nieuwste modem en heb geen problemen hiermee. 

Dus hier kan ik toch niet goed volgen in je antwoord. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy3
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Mijn ONEup modem herstart regelmatig overdag

Bedankt voor alle adviezen. Mijn probleem is opgelost. Ik heb een overspanningsbeschermer tussen het stopcontact en stekker van de modem geplaatst. De modem herstart sindsdien niet meer. 

Gr,

Suzy 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn ONEup modem herstart regelmatig overdag

@Suzy3 

 

Fijn dat het opgelost is en dat je de oplossing hier deelt zodat anderen daar wellicht ook baat bij kunnen hebben. 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes