Beantwoorden
brooky1010
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur!

Netwerkconfiguratie

Hallo,

Ik heb al even geleden een TP-Link Archer C3200 aangeschaft en dit (zo ver ik kon) ingesteld.

Onlangs heb ik een NAS gekocht (Synology) en moest ik vanalles portforwarden. Normaal kan de NAS dit zelf maar ik krijg meldingen van een Double-NAT systeem. Volgens mij heb ik toch dingen over het hoofd gezien.

Dit is mijn huidige configuratie:

- Telenet modem:

   - Blokkeer gefragmenteerde IP-pakketten: Niet actief (IPv4 & IPv6)

   - Firewall bescherming: Niet actief (IPv4 & IPv6)

   - DMZ: 192.168.0.101 (IP van mijn router)

   - LAN-subnet: 192.168.0.1

 

- TP-Link:

   - Firewall: Actief

   - DMZ forwarding: Uitgeschakeld (niet nodig denk ik?)

   - UPnP: Actief

   - DHCP server: Actief

 

Ik heb nu niet heel veel ervaring met netwerken, maar ik dacht dat ik het voldoende had gedaan.

Dingen die dan niet werken: Synology EZ-Internet (automatisch alle poorten openzetten) Deze fout:Screenshot_1.png

Als ik poorten dan manueel wil openzetten op mijn TP Link, dan zet ik ze open, maar via openportchecker kan ik het nog altijd niet detecteren. Ik ben er zeker van dat ik iets mis heb gedaan. Als iemand een oplossing weet, zou ik dit graag weten.

 

Alvast bedankt, Brooklyn

0 Likes
4 reacties
brooky1010
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur!

Netwerkconfiguratie

DHCP server instellingen + netwerk info op m'n TP link

Screenshot_2.png

Screenshot_3.png

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Netwerkconfiguratie

Je kan ofwel de TP-Link instellen als Access Point, ofwel ruil je je HGW (modem/router) in voor een modem-only. Op dit moment heb je twee verschillende netwerken: 192.168.0.x en 192.168.1.x en dat veroorzaakt problemen.