Beantwoorden
brooky1010
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur!

Netwerkconfiguratie

Hallo,

Ik heb al even geleden een TP-Link Archer C3200 aangeschaft en dit (zo ver ik kon) ingesteld.

Onlangs heb ik een NAS gekocht (Synology) en moest ik vanalles portforwarden. Normaal kan de NAS dit zelf maar ik krijg meldingen van een Double-NAT systeem. Volgens mij heb ik toch dingen over het hoofd gezien.

Dit is mijn huidige configuratie:

- Telenet modem:

   - Blokkeer gefragmenteerde IP-pakketten: Niet actief (IPv4 & IPv6)

   - Firewall bescherming: Niet actief (IPv4 & IPv6)

   - DMZ: 192.168.0.101 (IP van mijn router)

   - LAN-subnet: 192.168.0.1

 

- TP-Link:

   - Firewall: Actief

   - DMZ forwarding: Uitgeschakeld (niet nodig denk ik?)

   - UPnP: Actief

   - DHCP server: Actief

 

Ik heb nu niet heel veel ervaring met netwerken, maar ik dacht dat ik het voldoende had gedaan.

Dingen die dan niet werken: Synology EZ-Internet (automatisch alle poorten openzetten) Deze fout:Screenshot_1.png

Als ik poorten dan manueel wil openzetten op mijn TP Link, dan zet ik ze open, maar via openportchecker kan ik het nog altijd niet detecteren. Ik ben er zeker van dat ik iets mis heb gedaan. Als iemand een oplossing weet, zou ik dit graag weten.

 

Alvast bedankt, Brooklyn

0 Likes
4 reacties
brooky1010
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur!

Netwerkconfiguratie

DHCP server instellingen + netwerk info op m'n TP link

Screenshot_2.png

Screenshot_3.png

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Netwerkconfiguratie

Je kan ofwel de TP-Link instellen als Access Point, ofwel ruil je je HGW (modem/router) in voor een modem-only. Op dit moment heb je twee verschillende netwerken: 192.168.0.x en 192.168.1.x en dat veroorzaakt problemen.

 

Hoe in te stellen als AP kan je hier vinden:

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/FAQ-Hoe-stel-ik-mijn-router-in-als-Access...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netwerkconfiguratie

Ofwel al die poorten die je nu in uw Router hebt geforward nog eens forwarden naar het IP afres van uw router. In "mijn telenet".

Uw router een vast IP adres geven 192.168.0.2 default gateway 192.168.0.1

 Telenet HGW ---> alle poorten naar 192.168.0.2 ----> de verschillende poorten naar de hosts 192.168.1.? Als je wenst van alle functionaliteit gebruik te maken in je eigen router.

Dit is mijn huidige configuratie:

- Telenet modem:

   - Blokkeer gefragmenteerde IP-pakketten: Niet actief (IPv4 & IPv6)

   - Firewall bescherming: Niet actief (IPv4 & IPv6)  Dit actief zetten anders geen nut om DMZ in te stellen.

   - DMZ: 192.168.0.101 (IP van mijn router) Buiten de range van DHCP blijven dus 192.168.0.2 gebruiken als IP adres van de router.

   - LAN-subnet: 192.168.0.1

 

In "mijn Telenet" eerst expertinstellingen aanklikken zodat het slotje open is. Dan pas uw poort instellingen aanpassen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
brooky1010
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur!

Netwerkconfiguratie

Heb alles zo geprobeerd maar werkt nog steeds niet. Heb op m'n router poort 5001 proberen openzetten & zelfs via Mijn Telenet maar openportchecker zegt nog steeds dat die niet open staat.

 

EDIT: Toch wel. Heb  EZ-Internet wizard nog is de poorten laten openzetten en nu werkt het. Bedankt!

0 Likes