Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Onbekende beheerderslogin Mijn Telenet

Voor de 2e keer in 3 weken heb ik een heel eigenaardig probleem. Een 3-tal weken terug kon ik plots niet meer aan mijn mail. Paswoord resetten lukte niet want ik ontving nergens nog iets.   Klantendienst gebeld en ik krijg een nieuw paswoord. Wat blijkt? Er is een nieuwe gebruiker aangemaakt met een outlook adres en beheerders rechten en mijn gsm nr toegewezen aan deze gebruiker. Met de hulp van de helpdesk dit dan terug op mijn account gezet. Maar geen enkele mogelijkheid om die gebruiker te verwijderen.

Gisteren terug hetzelfde scenario. Plots geen mails meer en terug blijkt mijn paswoord veranderd en is er een extra gebruiker aangemaakt met beheerdersrechten. Maar nu staat er een onbekend gsm nr als contactnummer. Ik heb er naar gebeld en krijg een engelstalige mailbox te horen. Nu is het met een gmail adres en terug geen mogelijkheid om deze gebruiker te verwijderen. Er is een case aangemaakt bij Telenet maar ik ben benieuwd of ze kunnen achterhalen vanaf welk IP adres de aanpassingen zijn gebeurd. Via de helpdesk ben ik het niet te weten gekomen.

En ja telkens mijn paswoorden veranderd naar heel sterke wachtwoorden.

 

Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: mijn.telenet probleem



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
50 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Onbekende beheerderslogin Mijn Telenet

Ik zou ook radeloos worden.

Telenet neemt jouw klacht niet ernstig, en het probleem wordt onvoldoende ge-escaleerd naar de betreffende diensten.

Ofwel mogen ze geen info geven i.v.m het fraude onderzoek, maar ze zouden je tenminste op de hoogte moeten brengen over de status van je dossier, en wie het behandelt.

0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Onbekende beheerderslogin Mijn Telenet

Me dunkt dat Telenet misschien zelf gehacked is.

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Onbekende beheerderslogin Mijn Telenet

Ze beweren nu dat er malware is op mijn computer. Ik ben nogmaals een volledige scan aan het uitvoeren. Ik had voorheen ook al malware bytes uitgevoed en die hadden niets gevonden. Paswoorden heb ik opnieuw veranderd. Ook van andere mailboxen op eigen domeinnamen. Heb het procesverbaal nummer doorgegeven, ben eens benieuwd.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bellalugosi
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Onbekende beheerderslogin Mijn Telenet

Bij mij lijkt het gestopt. Op 26/03 was de derde en voorlopig laatste keer dat die onbekende een beheerdersprofiel heeft aangemaakt. Op een bepaald moment heb ik met Telenet gecommuniceerd via chatberichten op hun Facebook-pagina. Je krijgt daar wel vrij snel respons, maar ook via die weg heb ik geen duidelijk antwoord gekregen op mijn vraag wat er nu eigenlijk aan de hand was met mijn Telenet-account. Uiteindelijk heb ik een klacht ingediend bij de ombudsdienst voor Telecommunicatie. Telenet heeft vanaf dan laten weten dat ze mij helaas niet meer te woord kunnen staan en dat alle communicatie vanaf nu via de ombudsdienst moet verlopen. Dat zou wettelijk vastgelegd zijn.  Maar zelf heb nog geen enkele reactie gekregen van de ombudsdienst op mijn klacht.  Het blijft een heel bizarre en vervelende situatie en ik hoop dat er ooit iemand een duidelijke uitleg zal kunnen geven over wat er juist aan de hand was met mijn Telenet account. Zelf ben ik nog steeds overtuigd dat er iets grondig mis is met de beveiliging van de e-mailaccounts van de klanten van Telenet.  

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Onbekende beheerderslogin Mijn Telenet

Op aanraden van de klantendienst heb ik nu abuse@telenet.be aangesproken. Maar daar heb ik nu nog geen antwoord op gekregen. Ik wacht af.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Onbekende beheerderslogin Mijn Telenet

@Bellalugosi@kristofDW  @Suzy  Vorige week een mail gestuurd naar abuse@telenet.be. Vandaag het leuke antwoord gekregen. Wij kunnen niets doen. Wij raden u aan een officiële klacht in te dienen bij de politie. Officiëel verkeerd gespeld en ik heb in mijn mail Nota Bene vermeld dat ik klacht heb ingediend, op welke datum en het PV nummer.

Van onwil gesproken, als ze niet eens hun mails goed lezen, en weigeren om ook maar te kijken wat of waar de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn.

Heel teleurgesteld.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Onbekende beheerderslogin Mijn Telenet

Misschien anders via de ombudsman telecommunicatie een klacht indienen?

https://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Onbekende beheerderslogin Mijn Telenet

Na mijn reactie op die mail een antwoord terug gehad dat ze niets kunnen/willen doen zolang het parket geen gevolg geeft aan de klacht en hen verzoekt het uit te zoeken. Paraplu open zetten noemen ze dat. Dus ze willen zelfs geen intern onderzoek doen om te zien hoe dit mogelijk was.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bellalugosi
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Onbekende beheerderslogin Mijn Telenet

Ik was nog van plan om ook een mail te sturen naar abuse@telenet.be,  maar dat heeft dan precies niet veel zin. Ik ben ten einde raad omdat de veilingsite Catawiki, waar die onbekende via mijn account een bod heeft uitgebracht op een kavel, mijn verhaal niet gelooft. Ze blijven erbij dat ik dat bod zelf heb gedaan en dat ik een schadevergoeding moet betalen omdat ze het bod hebben moeten intrekken. lk heb geen idee tot wie ik me nog moet wenden. Van de ombudsdienst voor Telecommunicatie heb ik tot op heden geen reactie gekregen op mijn klacht.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Onbekende beheerderslogin Mijn Telenet

@igvfer ik vind het ontzettend jammer dat er niemand bij Telenet je meer informatie kan geven. Sowieso heb je volgens mij zelf alle nodige stappen genomen: contact met de klantendienst, onbekende logins laten verwijderen, je wachtwoorden aangepast, al je toestellen gescand, je hebt zelfs je digicorders omgeruild en nu ook een klacht bij de politie ingediend.

 

Ik heb daarom deze thread eens doorgestuurd naar iemand van onze security afdeling. Hopelijk kunnen we zo wat meer duidelijkheid of informatie krijgen. 

 

Mijn excuses dat je niet het gevoel hebt serieus genomen te worden door Telenet. Ik kom hier op terug zodra ikzelf meer info heb. 

 

@Bellalugosi ook jouw feedback uit deze thread heb ik mee doorgestuurd. Ik kan wel bevestigen dat eens iets bij de Ombudsdienst zit, Telenet inderdaad niet meer rechtstreeks mag communiceren met de klant zelf. Vaak is dit uiteraard beter, maar soms maakt dit het proces helaas ook moeilijker. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Bellalugosi
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Onbekende beheerderslogin Mijn Telenet

@Suzy Ik zou het op prijs stellen indien iemand van de security afdeling van Telenet even de tijd zou nemen om uit te zoeken wat er juist fout gegaan is, hoe een onbekende tot 3 maal toe een anoniem beheerdersprofiel kon toevoegen aan mijn Telenet-account, hiermee mijn Telenet account volledig kon overnemen, telkens opnieuw aan mijn sterke paswoorden geraakt en vooral wat er kan gedaan worden opdat dit in de toekomst niet meer zal voorvallen. Tot op heden heeft geen enkele medewerker bij Telenet (telefonisch, via mail of via chat) een antwoord kunnen geven op deze vragen. Bedankt alvast om dit uit te zoeken.  

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Onbekende beheerderslogin Mijn Telenet

@BellalugosiIk sluit me volledig aan. Ik vind het schrijnend dat er blijkbaar geen enkel moeite wordt gedaan om na te gaan hoe dit kan gebeuren. En ze zelfs de moeite niet nemen om na te gaan of dit online of op welke manier dit gebeurd is. Ik vraag geen namen of IPadressen. Maar ik wil weten wat ik nog kan doen nadat ik alles wat ik nu weet en ken heb toegepast.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Onbekende beheerderslogin Mijn Telenet

Dit zijn duidelijk gevallen van identiteitsdiefstal en identiteitsfraude. Medewerkers van Telenet schijnen zich niet te realiseren dat door een bepaalde houding deze diefstal en fraude faciliteren.

 

Het is goed om kritisch te zijn ten overstaan wat allemaal beweerd en gezegd wordt. Dit kritisch zijn mag niet leiden tot kafkaiaans gedrag.

 

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Onbekende beheerderslogin Mijn Telenet

@Bellalugosi @igvfer het probleem kan zich herhalen indien je:

 

  • een onveilig wachtwoord kiest
  • het nieuwe wachtwoord gelekt wordt door malware of een virus
  • het nieuwe wachtwoord gebruikt wordt voor andere diensten dan Telenet en via die weg opnieuw gelekt wordt 

Bovenstaande zijn sowieso puntjes om bij stil te staan. Al kan ik wel afleiden uit jullie informatie dat met deze zaken rekening werd gehouden.

 

Een nieuw wachtwoord zorgt er trouwens niet voor dat bestaande sessies afgesloten worden. Een reeds ingelogd hacker (via het ingelogd blijven vinkje) kan steeds opnieuw inloggen, zelfs als er al een nieuw wachtwoord ingesteld is. 

 

Achterliggend kunnen we bij Telenet alle open sessies afsluiten. Best dat jullie vlak ervoor toch nog een compleet nieuw wachtwoord instellen. Ik zal dit uitzonderlijk even via De Netweters opvolgen en jullie een privébericht sturen voor de volgende stappen. 

 

Telenet is ook volop bezig om het "afsluiten van alle sessies" beschikbaar te maken via een knop in Mijn Telenet, zodat je dit als klant zelf kan doen. Laat ons hopen dat deze functionaliteit snel uitgerold kan worden! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Onbekende beheerderslogin Mijn Telenet

@Suzy  Dat is nu het soort van antwoorden dat ik verwacht. Dat ze meezoeken wat de oorzaak kan zijn, dat ook communiceren, en wat we er eventueel kan aan gedaan worden door hen of door ons. In elk geval bedankt om onze bezorgdheid te delen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.