Beantwoorden
MrArno
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Ondersteuning Giga speedboost en modem-only types

Heeft er iemand duidelijkheid over welke types modem's nu Giga Speedboost ondersteunen?

 

Normaalgezien zijn dit onderstaande types modem's:

CV7160E (Modem-Only)

CH7465LG-TN (Residentiele Telenet Modem's) 

CV8560E (word sinds kort geinstalleerd)

CH8568LG (never seen one in the wild)

 

Maar er ontstaat bij mij wat verwarring als sommige Telenet medewerkers zeggen dat er meer dan 24 downstream kanalen zoals de CV7160E modem heeft nodig zijn voor Giga snelheden.

 

Ook worden er berichten gepost van modem's die het tijdelijk zouden ondersteunen?

 

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Giga-speedboost-en-modem-only-onmogelijk/...

@Suzy

Telenet.jpg

 

Iemand die hier duidelijkheid kan in scheppen, welke modem's het nu wel volledig ondersteunen? 

Zijn modem's swap aan te raden als je speedboost hebt met CV7160E?

0 Likes
88 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ondersteuning Giga speedboost en modem-only types

@MrArno  Voor speedtesten wordt aangeraden dit alleen te doen via de apps, niet via de browser. Er bestaat een app, voor Ios, voor Android, en ook voor Windows 10 te vinden in de store. En dan nog is er een duidelijk verschil tussen de verschillende servers. Zo haal ik naar proximus 525 Mbps en naar Telenet 499 Mbps. Upload is steevast ergens rond 38.5 Mbps. Ik haal hoegenaamd mijn Gigabit niet ondanks een tussenkomst van een technieker een paar weken terug. Toen haalde ik maar 150 Mbps en na zijn tussenkomst 750 Mbps.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Ondersteuning Giga speedboost en modem-only types

@Ex-Netweter Als telenet beslist om op de achtergrond deze aanpassing te doen dat de modem-only enkel en alleen nog maar 400Mbps zou kunnen halen is het wel een reden om over te stappen het nieuwe type... Spijtig genoeg word dit nogal gepusht.

 

Dan is er Orange nog vanaf volgende maand en beterkoop met hun 400/40Mbps

Tegenover Telenet met hun 300/20Mbps😧

Over dezelfde coax lijn.

En die komen ook nog wel met 1Gbps😯

Als ze mij eenzijdig  terug downgraden naar 400/20Mbps dan kunnen ze fluiten naar hun 15 euro extra.

0 Likes
MrArno
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Ondersteuning Giga speedboost en modem-only types

@robatoras 

 

Wij gebruiken de CV7160E modem.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Ondersteuning Giga speedboost en modem-only types

0 Likes
MrArno
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Ondersteuning Giga speedboost en modem-only types

@igvfer We halen inderdaad met de applicatie hogere snelheden rond de 750Mbp. Ben wel benieuwd wat Telenet gaat doen met de CV7160E na de coronacrisis.

 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Ondersteuning Giga speedboost en modem-only types

@MrArno  Ben wel benieuwd wat Telenet gaat doen met de CV7160E na de coronacrisis.

 

Afblijven,van wat goed loopt.De klant moet zelf beslissen wat ie wil ,welke modem.Ik wil zelf geen TV box.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Ondersteuning Giga speedboost en modem-only types

@MrArno  schreef:

Je haalt ook aan dat de CV8560E geen ondersteuning voor TV-box heeft of begrijp ik dit verkeerd?

Bussiness klanten zijn dus letterlijk gezien als ze ook Digitaal Tv willen?


Nee, de CV8560E biedt wèl ondersteuning voor de TV-box, in tegenstelling tot de CV7160E!

Ik haalde dat aan als één van de redenen waarom ik denk dat Telenet de CV7160€ klanten wil pushen naar de CV8560E.

Sorry als het anders overkwam ...

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ondersteuning Giga speedboost en modem-only types

Ik stel mij eigenlijk de vraag: hoeveel mensen liggen wakker of beter gezegd hebben echt een reëel probleem met 600  à 700 Mb/s download ipv  1Gb/s?

 

Ik persoonlijk ben overgegaan van 100 Mb/s naar  400 Mb/s puur voor de downloadhoeveelheid, niet de snelheid. Dit omwille van kleinkinderen, Youtube en Netflix omstandigheden, de 150GB per maand was niet meer voldoende. En eerlijk, ik merk geen verschil in het dagelijks gebruik van mijn internet.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Ondersteuning Giga speedboost en modem-only types

@StefaanH Ik stel mij eigenlijk de vraag: hoeveel mensen liggen wakker of beter gezegd hebben echt een reëel probleem met 600 à 700 Mb/s download ipv 1Gb/s?

 

Als je voor 1Gbps kiest en extra betaald,kun je niet tevreden zijn met veel minder.

30 tot 40% verlies kan niet als de fout bij Telenet ligt.

Je hebt nu eenmaal mensen die houden van snel internet.

Geschikt voor grote back_ups. 

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Ondersteuning Giga speedboost en modem-only types


@Ex-Netweter  schreef:

@Suzy  schreef:

...

 

Met een CV7160E (EMTA) kan je dus effectief geen 1 Gbps halen. Hier zijn we zelf enkele weken geleden achter gekomen. 😉


@Suzy 

Met alle respect, maar er is inderdaad intern bij jullie nogal wat verwarring.

Ik begrijp niet zo goed wat je hierboven schrijft, en dit is ook in tegenstelling met eerdere berichten.

 

Er is geen reden om aan te nemen dat de CV7160E geen gigabit zou aankunnen, terwijl de CH7465LG dat wel zou aankunnen. Het zijn beide Docsis 3.0 (24*8) modems met dezelfde specificaties.

 

Dat Telenet ervoor kiest om geen gigabit aan te bieden aan de CV7160E klanten is meer een commerciële of logistieke beslissing (CV7160E uitfaseren en vervangen door de E-router, beschikbaarheid CV7160E, geen ondersteuning voor TV-box, enz ...).

...


@Ex-Netweter bedankt voor je bemerking. De info die ik heb doorgekregen is dat de CV7160E maar 8x downstream kanalen heeft en daarom de 1 Gbps niet aan kan. Wat dus de reden is waarom ik bovenstaande info heb gedeeld op 26/05. Meer details of kadering heb ikzelf helaas niet gekregen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Ondersteuning Giga speedboost en modem-only types

@Suzy  De info die ik heb doorgekregen is dat de CV7160E maar 8x downstream kanalen heeft en daarom de 1 Gbps niet aan kan. Wat dus de reden is waarom ik bovenstaande info heb gedeeld op 26/05. Meer details of kadering heb ikzelf helaas niet gekregen. 

 

Ik heb de 24*8 CV7160E EMTA 3.0 en kan de 1Gbps aan.


https://www.speedtest.net/my-result/d/541f63f7-ccea-4e9e-8040-d0b6b42ad4d9


https://www.speedtest.net/my-result/d/b5e88109-4739-41fd-8a0b-6f51dd0f6cf3

Graag 'n test van de nieuwe witte 3.1

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ondersteuning Giga speedboost en modem-only types

Vandaag mijn e-modem gaan afhalen. Lichte verbetering qua snelheid zit nu aan 700-750 Mbps download in plaats van 600-650 Mbps.

Overstap is vlote verlopen. Afgehaald, thuis gekomen en geïnstalleerd en na +- 1 u na activatie in het Center was ik terug on line.

Nu kan ik beginnen experimenteren met die mac pass through en IPv6.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Ondersteuning Giga speedboost en modem-only types

@igvferWat zeggen ze in het Telenet center dat jou snelheid niet voldoet?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ondersteuning Giga speedboost en modem-only types

@robatoras  Ik ken die mannen daar. En zij zeggen dat er maar weinig klanten hier in de streek boven de 800 Mbps zitten. Ik heb ook een vermoeden dat we hier nog door onze landelijkheid met een beetje teveel op een node zitten.  Een veronderstelling natuurlijk. Blijkbaar zitten we hier met een 240 huizen erop.

Voor mij is die snelheid niet echt belangrijk maar ik hou van experimenteren bij tijd en wijle en daarom die e-modem die ik nu in combinatie ga zetten met een Ubiquity edge router en kijken hoe het zit met IPv6 en VLAN enzo.

Nog veel plannen maar ik weet niet wanneer ik het allemaal ga doen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Ondersteuning Giga speedboost en modem-only types

Sommige denken dat de Telenet server geen optimale snelheden weergeeft

Hier in de Limburg is daar weinig van te merken.

Zo zou het overal moeten zijn.

24*8 CV7160E EMTA 3.0
https://telenet-prd.speedtestcustom.com/result/defc93e0-a172-11ea-a1d4-07c2263ab4d2

0 Likes