Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Oud modem hergebruiken

Ik ben sinds enkele jaren geen klant meer van Telenet, maar heb wel nog hun modem (een zwarte CBN CH6643E). Men heeft de modem nooit gevraagd.

 

Is het mogelijk om die modems nog te gebruiken in een niet-Telenet omgeving (bv. als switch, AP of NAS)? De modem beschikt namelijk over een USB 3.0 en Gigabit LAN en het zou zonde zijn om die perfect werkende apparaten te moeten weggooien.

0 Likes
6 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Oud modem hergebruiken

Wat belet u om het te proberen? Je zal niet kunnen configureren en je zal je moeten tevreden stellen met de instellingen die het product heeft. Ik denk niet dat dit toestel een utp wan ingang heeft. Maar je kan allicht ook een lan poort gebruiken. Je zal dus rekening moeten houden dat alles wat eraan hangt allicht een adres moet hebben in de range 192.168.0.x.

Als je graag experimenteert lijkt me dat een mooie uitdaging, maar een minimale kennis lijkt me wel broodnodig. 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Oud modem hergebruiken

Die modem is eigendom van Telenet. Zomaar weggooien lijkt me niet aan de orde.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Oud modem hergebruiken

Als ik mijn abonnement van Telenet op een correcte manier opzeg en Telenet heeft na een redelijke termijn de moeite niet gedaan om haar eigendom te recuperen, dan zal ik na deze termijn er geen probleem mee hebben om mijn ruimte mij terug volledig toe te eigenen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Oud modem hergebruiken

Weggooien is volgens mij exact wat Telenet ermee doet. Tegenwoordig krijgen klanten van die witte modems (ben niet gekend met typenummers).

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Oud modem hergebruiken

@Ex-Netweter  het gaat helaas niet mogelijk zijn om deze modem op welke manier nog te gebruiken. Na opzeg van diensten zal de modem ook in het systeem gedactiveerd worden waardoor deze dus niet bruikbaar is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Oud modem hergebruiken


@sb  schreef:

Die modem is eigendom van Telenet. Zomaar weggooien lijkt me niet aan de orde.


Even ter aanvulling op de post van @sb. Lees zeker de algemene voorwaarden over de bruiklening van de modem. Deze kan je terugvinden op de Telenet website wanneer je doorklikt op voorwaarden in de footer. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.