Beantwoorden
KoenHaemels
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Packetloss WAN PfSense

Hi

 

Ik zie de laatste dagen enorm veel packetloss via mijn PfSense aan de WAN-zijde. Mijn setup is: Modem-only - PfSense - LAN.
Sinds de laatste 3 maanden geen aanpassing van config gehad en zie deze trend laatste week.

Zijn er effectief problemen bij Telenet of eerder mijn modem die het aan het begeven is?

KoenHaemels_0-1659948955312.png

 

 

0 Likes
3 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Packetloss WAN PfSense

Welke modem-only heb je? De CV7160E? De CV6181E?

Geen idee of dit de oplossing is, maar ik zou van de gelegenheid gebruik maken om je oude E-MTA modem gewoon in te ruilen in een Telenet Center voor de nieuwe E-router (CV8560E)

  • De E-router is perfect te gebruiken als "modem-only": je kan via "Mijn Telenet" de MAC bridge activeren en op die manier jouw Pfsense een publiek IPv4 adres bezorgen. Met een beetje geluk zal dat zelfs terug het huidige IPv4 adres zijn (gezien geen wijziging van MAC).
  • Toekomst gericht: ondersteunt Docsis 3.1 en ook Docsis 3.0 (32*8)

Als hiermee de packet-loss niet opgelost is, zal Telenet jouw lijn moeten uitmeten...

0 Likes
KoenHaemels
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Packetloss WAN PfSense

Bedankt voor je reactie. Ik maak al reeds gebruik van een E-router. Telenet contacteren om deze te vervangen?

0 Likes
KoenHaemels
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Packetloss WAN PfSense

Ik heb sinds vorige week een nieuwe E-router geplaatst maar ik zie dat er nog steeds packetloss opdaagt.
Kan het zijn dat de kabel buiten is beschadigd geraakt?

KoenHaemels_0-1660804466203.png

 

0 Likes