Beantwoorden
seppebeelprez
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Port forwarding werkt niet bij ene poort, de andere wel

Hey Netweters,

 

Ik heb op mijn modem enkele poorten openstaan waaronder vb 5000 voor mij NAS (en die werkt sinds begin vorig jaar perfect), nu wil ik ook een andere poort openzetten om een Minecraft server te installeren (poorten 8443 en 25565 - 25570) maar die blijven om één of andere reden gesloten. Heb die aanpassingen 3 dagen geleden op 21 april 2020 gedaan maar nog steeds geen resultaat. Technische support zegt dat ze mij niet verder kunnen helpen.

0 Likes
11 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Port forwarding werkt niet bij ene poort, de andere wel

@seppebeelprez 

Heb je ze wel  opgeslagen (kijk terug na in mijn Telenet, staan ze er?).

De modem herstarten. (zie wel dat er niets bezig is, ook geen vaste telefoon, rechtstreeks tv kijken stoort niet)

0 Likes
seppebeelprez
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Port forwarding werkt niet bij ene poort, de andere wel

Jep ze zijn opgeslagen en heb reeds de modem herstart.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding werkt niet bij ene poort, de andere wel

@seppebeelprez  Toon eens een screenshot van uw portforwardinginstellingen op "Mijn Telenet". Kleine dingen hebben soms grote gevolgen.

Het kan eventjes duren voor uw afbeelding is goedgekeurd. Dus niet panikeren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
seppebeelprez
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Port forwarding werkt niet bij ene poort, de andere wel

Idd, hier is ie:

Screenshot 2020-04-24 at 16.52.25.png

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding werkt niet bij ene poort, de andere wel

@seppebeelprez  Dat ziet er mij OK uit. Alleen de vraag moeten die poorten alleen TCP verkeer toestaan of UDP? Ik zou eens proberen met op "beide" te zetten. Want ik meen dat het eigenlijk UDP moet zijn en niet TCP. TCP controleert de datapakketjes en voor een spel is dat niet goed denk ik. Daarom UDP



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
seppebeelprez
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Port forwarding werkt niet bij ene poort, de andere wel

Ik heb de poorten eens op UDP gezet, kan even duren voor dit effectief van kracht is denk ik?

 

PS: als je gelijk welke poort openzet en dit checkt met vb volgende tool: https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ dan zou je hier toch al moeten kunnen zien of de poort effectief openstaat? Of ben ik verkeerd.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding werkt niet bij ene poort, de andere wel

@seppebeelprez  Sommige portcheckers controleren maar alleen op TCP maar als de toepassing alleen maar reageert op UDP dan zal het natuurlijk niet lukken. Ik weet nu niet van deze.

Wat ik wel gemerkt heb op deze site is dat het niet altijd klopt.

Ik heb en poort 9910 en 8910 geforward naar hetzelfde IP adres en dezelfde poort namelijk 8910. 9910 alleen TCP en 8910 beiden. En ze werken zoals het hoort en als ik de ene of de andere poort gebruik, ik kom waar ik moet zijn.. Maar als ik via de aangehaalde site ga checken zegt die 9910 open en 8910 gesloten. Begrijpe wie begrijpe kan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
seppebeelprez
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Port forwarding werkt niet bij ene poort, de andere wel

Okey, zal dus niet meer blindelings vertrouwen op dergelijke sites. Beide poorten heb ik gisteren dus op UDP gezet maar nog steeds geen verbinding mogelijk. Kan het liggen aan het feit dat mijn NAS een vast ip adres heeft die hoger dan 100 ligt? (kwam op enkele berichten hier al tegen Telenet geen ip adressen lager dan 100 gebruikt)

0 Likes
seppebeelprez
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Port forwarding werkt niet bij ene poort, de andere wel

Ik las net ook een topic over een nieuwe docsis 3.1 modem only en ik zie dat in mijn abonnement nog geen Giga Speedboost zit. Kan het helpen om te switchen naar zo'n modem only? Of moet ik eventueel eens proberen mijn DMZ aan te passen? (alhoewel ik dit persoonlijk liever niet doe)

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding werkt niet bij ene poort, de andere wel

@seppebeelprez  Ik gebruik al langer een Synology NAS. En dat wil ik nog meegeven. Gebruik voor al uw vaste toestellen een vast ingesteld IPadres, lokaal ingesteld. Printer, vaste PC, NAS, TV, geluidsinstallatie enz.. Dat heeft als voordeel dat mocht je router defect gaan voor een of andere reden je nog altijd naar je muziek kunt luisteren, printen enz. Het is dan wel de vereiste dat alles geconnecteerd is via een switch na de router.

Wat ik ook heb gedaan is de standaard poort van mijn NAS (poort 5000) veranderd. Want er zijn hackers die IPadressen scannen op poort 5000. Als ze die open vinden proberen ze binnen te geraken. En je NAS blokkeert ze wel na x aantal pogingen maar ze zijn met dusdanig veel dat ze blijven proberen vanaf diverse IP over gans de wereld.

Ik zou proberen een vast IP adres te geven en ook kijken of die gameserver die je wilt installeren of al geinstalleerd hebt al correct draait intern.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
seppebeelprez
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Port forwarding werkt niet bij ene poort, de andere wel

Met alle instellingen zoals in de posts hierboven beschreven is het dan toch uiteindelijk gelukt. Geen idee waarom die poort aanpassingen niet direct doorkwamen maar heb tussentijds enkele keren de modem herstart, poorten op actief/niet-actief gezet en dan werkte alles zoals ik wou. 🙂