Beantwoorden
Filipvp
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

Port forwarding werkt niet meer.

Ik gebruik al jaren port forwarding om bepaalde poorten open te stellen thuis zoals plex server, rdpsessies en photostation van een synology nas. Dat heeft altijd gewerkt zonder problemen.

 

Een paar weken geleden heeft telenet bijna een hele week in de straat gewerkt en sindsdien werkt dat opeens niet meer, enkel de plex server (poort 32400) kan ik nog bereiken, de andere niet.

Ik gebruikte de online tools van telenet en enkel hun modem en firewall om alles in te stellen. Heb voor alle zekerheid eens met een aparte router geprobeerd (2 zelfs, linksys en unifi) en daar lukt het me ook niet mee. 

Als je dan een mail naar telenet stuurt met de vraag of er iets veranderd is krijg je zo'n standaard antwoord dat dit over geavanceerde instellingen gaat en ze daar geen support kunnen op geven en verwijzen ze naar hier...

 

Straffe is wel, met een online portscanner kan ik wel zien dat elke poort die ik open gezet heb effectief open staan, maar waarom lukt het me dan niet op een rdp sessie te starten terwijl dat vroeger wel ging?

 

0 Likes
6 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Port forwarding werkt niet meer.

Probeer eens je modem te resetten naar standaard instellingen?

Als dat niet werkt kijk alle instellingen eens na en als het nog steeds niet werkt kan je best naar de technische dienst bellen.

 

Ikzelf heb een modem-only deze heeft geen firewall/router/wifi dus dan heb je er geen last van.

 

Het heeft geen nut om je andere routers te testen achter de Telenet router dat geeft alleen maar meer problemen.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Filipvp
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

Port forwarding werkt niet meer.

denk dat ik het ondertussen gevonden heb. mijn dyn dns heeft me in de steek gelaten en ik heb blijkbaar van telenet een nieuw ip adres gekregen...

dacht nochtans dat je altijd hetzelfde kreeg.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding werkt niet meer.

Daarvoor moet je in je NAS je DDNS op de juiste manier configureren. Dan geeft je NAS automatisch het juiste publieke IP adres door aan je DynDns.

Bij configuratiescherm / Externe toegang / Eerste tab DDNS. Je ziet daar dan ook wanneer je IP adres voor het laatst is bijgewerkt.

Of een IP camera kan dat ook. Eender welk toestel dat DDNS instellingenheeft kan dit doorgeven.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
tootje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Port forwarding werkt niet meer.

Ik heb muziek op mijn computer staan, heb daarvan  dus mijn plexserver gemaakt.

Deze muziek wil ik nu afspelen op mijn Sonos, omdat ik zo de 65.000 Sonoslimiet kan overschrijden, en is ook visueel veel mooier dan de Sonos library.
Het rare eraan is dat bij mij de fouten verschillen. Eerst werkte het probleemloos, plex was geconfigureerd dat hij van het web alle metadata ging halen, daar bleken de foto's overal hetzelfde. Ik heb de config veranderd dat hij deze lokaal moest ophalen,  dan is de miserie begonnen.

Dit is mijn error nu en blijkt de laatste paar dagen stabliel:

Untitled-1.jpg

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Port forwarding werkt niet meer.

Je port forwarding is blijkbaar fout ingesteld. (Of werkt niet)

 

Kun je het eens proberen om het opnieuw in te stellen?

Je moet poort TCP 32400 openzetten.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
tootje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Port forwarding werkt niet meer.

opgelost en heb infeite niks veranderd ...  gewoon eens door de settings gelopen en gesaved.
Untitled-1.jpg

 

0 Likes