Beantwoorden
Ernst
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Portforwarding gaat niet goed

Hallo,

 

Portforwarding gaat niet goed.

Voorheen had ik een ouder modem en heb toen ingetseld dat DMZ naar mijn nas moest gaan (ip ...206)

Dan werdt mijn nas portal geopent

Nu heb ik sinds kort een nieuw modem maar misschien heeft dit er niks mee te maken.

Ik wil nu DMZ naar een server laten gaan waarop een webserver draait.(IP ....198 )

Maar nu komt het probleem van buitenaf kom ik nog steeds op mijn nas

Ik heb in de hele modem / router geen poort verwijzing meer staan naar de nas.

 

Ik kan dit alleen voorkomen door mijn nas uit te zetten, dan gebeurt er niets als ik mijn ip adres in vul

Ik snap er niets van Telenet geeft geen support en wijst naar dit forum, kan iemand advies geven.

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarding gaat niet goed

Kan je eens screenshots posten van je instellingen op de Telenet Home gateway. Ook een opstelling van je apparaten (switchen, AP's, eigen router, NAS enz.) Schematisch met de aanduiding bedraad of niet bedraad.

Vooreerst zou ik voor de vaste apparaten een vast IP adres ingeven van 192.168.0. 2 tot 49 voor zover je de standaard Telenet instellingen gebruikt. Dan kom je niet in conflict met de DHCP instelling van de Telenet Homegateway.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ernst
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Portforwarding gaat niet goed

https://www.dropbox.com/s/jo497bbx3dde5ro/Screens.docx?dl=0

Daar zou je in de dropbox een doc met screendumps moeten vinden ( hoop dat het lukt )

Mijn apparaten hebben allen een vast ip adres

Ik heb om te beginnen de router van Telenet mat daarna een switch bedraad

Daarop de pc's de server  2 NAS apparaten en wat domotica allen bedraad met vast IP

Ik heb een ddns account dat naar mijn dynamisch ip adres linkt

 

In de router staat DMZ adres 192.168.0.198 ( de server )

Zonder portforwarding of met alle twee geprobeerd

Local IP 192.168.0.198 begin poort 80  eindpoort 134 tcp en udp   actief

Maar dus ook zonder deze regel verandert er niets

 

 

 

kom ik op 192.168.0.206 ( de nas )

Zet ik de nas uit dan is de pagina niet bereikbaar.

 

 

Oh ja lan subnet staat op 192.168.0.1

Mijn ip adres is 84.194.253.108

of        http://trada.ddns.net/

 

Kom dan altijd op mijn nas

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarding gaat niet goed

Is reeds op het forum aangehaald. Je kan niet tegelijk een DMZ zone forwarden naar een bepaald IP adres en ondertussen nog eens een bepaalde poort forwarden naar een ander IP. Er mag geen overlapping bestaan.

DMZ wil gewoon zeggen dat alle verkeer naar een bepaald IP adres moet gaan. Dus vanaf poort 1 tot poort 65536. Dan kan je niet poort 80 ook nog eens naar een ander IP sturen.

 

Je DMZ zone moet gewoon op 192.168.0.0 staan zijnde het netwerk.

En enkel die poorten forwarden naar je server die nodig zijn, bvb de poorten 1000 tot 5000. Ik zeg maar wat.

En zoals gezegd gebruik IP adressen tussen 10 en 49 om eventuele conflicten te vermijden met de DHCP van de Telenet Home Gateway.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes