Beantwoorden
Swa23
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Problemen bekabelde PS4 tijdens online gamen

Hallo, Sedert kort kan ik niet meer joinen op ps4 met vrienden online, de situati is als volgt. 

Samen spelen lukt niet, maar als ik de game verwijder en herinstalleer lukt het wel voor ongeveer twee dagen, met als gevolg dat om de paar dagen het spel eraf ging.

Nu ,na wat opzoek heb ik mn ip adres ingegeven bij firewall instellingen en upnp+firewall actief gezet, met als gevolg, het werkt perfect want nu nat type 2 OPEN, ware het niet dat ik 2 playstations heb omdat ik soms samen speel met mn zoon. 

Deze ps4 geeft een ander ip adress en kan ik niet ingeven en deze blijft dus modurate staan. 

Iemand die me kan zeggen hoe ik deze doe? 

 

 

Mvg Swa

ps, ik ben een leek op informatica gebied.

Tags (3)
0 Likes
6 reacties
naniewoo
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Jij bent af! Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Problemen bekabelde PS4 tijdens online gamen

Hallo,

 

Ik weet niet of u Engels begrijpt, maar hieronder vindt u de handleiding om deze  IP-address, van de PS4, aan te passen :
https://support.ubi.com/nl-NL/faqs/000025614/Setting-up-a-static-IP-address-for-PS4

 

Success,

Nancy

0 Likes
Smileyxo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Primeur! De kop is eraf! It's your first party!

Problemen bekabelde PS4 tijdens online gamen

Het volgende is onderaan volgende pagina te lezen.

"
TEMPORARY FIX: The old fix required new internet service, however there's a new fix out for GTA5, and any other game that may have a similiar issue. It takes a bit of know how. Anyway on to the fix. If you're running GTA5 on two PS4's and having trouble staying connected, open your router settings and turn off UPnP and then turn it back on. This will clear the UPnP table. Then reboot the router with both playstations off. Now forward 9306 to one playstation, and 9308 to another playstation. Then go ahead and turn them on and connect, making sure they are both forwarded to the right IP.

"
Makes sense, maar vind het sterk dat dit nog steeds voorkomt.
Een oplossing is te connecteren op 2 verschillende netwerken.. maar dat gaat niet zomaar natuurlijk 🙂
En het artikel dateerd al van 2014 dus kan niet goied geloven dat dit idem zelfde issue gaat zijn.

Beide PS4's hebben laatste system update?

https://support.ubi.com/nl-NL/faqs/000025614/Setting-up-a-static-IP-address-for-PS4

0 Likes
Swa23
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Problemen bekabelde PS4 tijdens online gamen

Vandaag thuisgekomen en alles gecheckt, de  ps dat modurate was stong strickt en de ps dat open stond, stond terug modurate.

Heb dan mn modem terug heropgestart en het was weer modurate en open 🤔.

Nu vraag ik mij af kan ik niet bij firewall instellingen ip gewoon op 0 zetten en de twee poorten van ps4 open zetten bij port forwards? 

Zo ja weet ik dan niet wat ik bij beginpoort-eindpoort-protocol TCP of UDP moet ingeven en status zal wel actief zijn. 

En of ik een vast ip adress moet geven aan de ps4 en wat ik dan moet ingeven bij subnet mask enz zoals op fotoimage.jpg

 

0 Likes
naniewoo
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Jij bent af! Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Problemen bekabelde PS4 tijdens online gamen

Swa23
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Problemen bekabelde PS4 tijdens online gamen

Ook al eens tegengekomen en heb alles gedaan tot stap D, maar ik heb er 2🙁

0 Likes
naniewoo
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Jij bent af! Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Problemen bekabelde PS4 tijdens online gamen

Volgens onderstaande bericht kan je bv 1 console in DMZ zetten en de 2e port forwarding :

 

https://www.reddit.com/r/PS4/comments/3ygxj5/two_ps4_on_one_router_problems_solution_in/

 

 

0 Likes