Beantwoorden
PowerChaos
Professional Weetjesweter
Berichten: 61
Goed bezig! All I want for X-mas is YOU On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Hoe re-routing aanvragen voor specifieke router?

Goedendag iedereen,

ik zal mijn vraag hier maar even op het forum gooien aangezien het blijkbaar een heel moeilijke vraag is voor de klantendienst

 

lang verhaal kort

een hop beheerd door telenet blokeerd 85% van de pings waardoor een uptime monitor continue een false positive veroorzaakt

blijkbaar is het niet gemakkelijk om zo een probleem door te geven om een rerouting aan te kunnen vragen van die specifieke router

 

en in geval je het u afvroeg, de klantendienst kan daar inderdaad niets mee doen en moeten het doorsturen naar de juiste personen die het netwerk beheren ( specifiek die router )

 

maar zover ben ik dus nog niet geraakt , ik moet eerst een klanten nummer hebben en aangezien ik Starlink gebruik heb ik dus geen klanten nummer en kan de klantendienst dus niets doen ...

 

ook heeft de klanten nummer er niets mee te maken want de persoon die er last van heeft zit in Italië in een datacenter en probeert een server in een Belgisch datacenter te bereiken ... en technisch gezien heeft dit nog niet eens met klanten te maken, of routen ze alleen klanten via hun netwerk routers tegenwoordig ? want dan heeft die route van Italië even een verkeerde afslag genomen

 

dus nu mijn vraag

waar moet ik exact zijn om dit op te lossen ?

 

om het gemakkelijk te houden zal ik hier de traceroute toevoegen

h3zLy3LPGz6nM3WK.png

dus zoals je kan zien .. je ziet wel waar het probleem zich bevind

hopelijk weet er iemand een oplossing waardoor dit in de toekomst sneller kan worden opgelost

 

owja , om het even nog leuker te maken , het is alleen Italië->België dat via die route loopt, België->Italië gebruikt een andere route ^^ dus het datacenter ( belgie ) kan het niet re routen van hun kant


mvg
PowerChaos

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Routing probleem

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Hoe re-routing aanvragen voor specifieke router?


@PowerChaos  schreef:

dus nu mijn vraag

waar moet ik exact zijn om dit op te lossen ?


Heel simpel: bij de internet provider van jouw Italiaanse partner 😊

PowerChaos
Professional Weetjesweter
Berichten: 61
Goed bezig! All I want for X-mas is YOU On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Hoe re-routing aanvragen voor specifieke router?

ok dankjewel ( krijg geen emails aan op antwoorden blijkbaar) 

we zijn er momenteel mee bezig ( provider is ovh ) maar het duurt ook een eeuwigheid om een antwoord te krijgen en er is veel kans dat ze zeggen dat ik toch Telenet moet contacteren om dat het over hun router gaat 

 

langs andere kant

als een routing niet lukt dan is er toch iets mis met de hardware ? ( na verdere testen zijn het de 2 hops die lastig doen , hangt van test ip af welke dat er pakket drops veroorzaakt , allebei van telenet) 

 

of ben ik mij aan het vergissen en is het de provider dat bepaald welke route het moet nemen en welke failover weg het moet nemen in geval dat er een fail tussen zit ?

 

anyway hopelijk word het snel opgelost 
dacht als ik rechtstreeks telenet contacteer dat het sneller zou kunnen gaan maar blijkbaar dus niet

 

mvg

PowerChaos

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Hoe re-routing aanvragen voor specifieke router?


@PowerChaos  schreef:

dacht als ik rechtstreeks telenet contacteer dat het sneller zou kunnen gaan maar blijkbaar dus niet


Probeer anders eens het contactformulier op Registratiegegevens | DNS Belgium

en tik de optie "ik wil een technisch probleem melden voor deze domeinnaam"

Jouw probleem wordt dan doorgestuurd naar de betreffende afdeling binnen Telenet?

 

0 Likes
PowerChaos
Professional Weetjesweter
Berichten: 61
Goed bezig! All I want for X-mas is YOU On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Hoe re-routing aanvragen voor specifieke router?

dank je wel
in tussentijd is het probleem voor 25% opgelost
de "internet provider" is een ander datacenter voor de duidelijkheid

 

momenteel zijn ze het aan het oplossen , maar zoals gewoonlijk krijg je zo een antwoord terug dat er niets mis is of dat ze niets hebben kunnen vast stellen

 

dus bij deze blijkt het dus dat het inderdaad van een enkele richting komt en dat het datacenter het moet oplossen en de juiste personen moet contacteren aangezien hun routing verkeerd loopt

om alles gemakkelijk te maken heb ik nu een ping/traceroute doorgestuurd van 6 verschillende ip's en locatie's waarvan 3 hetzelfde probleem hebben ( zelfde hub ) zodat ze duidelijk kunnen zien waar het mis loopt ( 85% verlies op 50 pakketten ) 

zowel datacenter (ovh) -> datacenter ( belgie ) als persoonlijk -> datacenter ( belgie )

zodat ze kunnen zien dat het letterlijk van hun uit komt en niet van de ISP

 

voor dns belgie te contacteren , dat gaat ook niets opleveren aangezien ovh de routing moet aanpassen dus sturen ze mij ook terug naar ovh
en zo gaat het dus nog wel even duren aangezien iedereen naar iedereen stuurt xD

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Hoe re-routing aanvragen voor specifieke router?


@PowerChaos  schreef:

voor dns belgie te contacteren , dat gaat ook niets opleveren aangezien ovh de routing moet aanpassen dus sturen ze mij ook terug naar ovh


Ik stelde je niet voor om dns belgie te contacteren!

 

Via de dns belgië website kan je doorklikken naar de houder van het domein "telenet.be".

In tegenstelling tot vroeger staan hier geen contactgegevens meer bij (privacy), maar een webformulier om telenet te contacteren (daar vroeg je toch naar 😊).

zie link in mijn vorige post!

 

0 Likes