Beantwoorden
MoTouzani
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Star Printer TSP650II Cloudprint werkt niet

Geachte,
Beste, 

Via onze website die draait op wordpress/woocommerce gebruiken we een star cloudprinter die voordien vlekkeloos werkte via deze plugin: https://wordpress.org/plugins/star-cloudprnt-for-woocommerce/

Helaas vind onze website de printer niet terug, na consultatie bij de pluginontwikkelaars & de interner host (Vimexx) hebben ze gezegd dat we bij de internetprovider dienen te horen (telenet) dus. 
Nu zijn we hier. 🙂 

De printer is aangesloten op IP adres: 192.168.0.167 
Blijkbaar is dit geen geschikt IP adres en is dat de reden waardoor de printer niet kan teruggevonden worden door onze website. 

(Zie screenshot)     .pngscreencapture-192-168-0-167-2020-10-22-22_07_15.pngscreencapture-192-168-0-167-2020-10-22-22_06_57.pngIMG_9921.jpg

Bijgevoegd ook de reacties van de plugin ontwikkelaar & Host Vimexx met hun diagnose. 

Wie is hier de geschikte netweter? 🙂 Schermafbeelding 2020-10-24 om 15.13.38.pngSchermafbeelding 2020-10-24 om 15.14.02.png

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: STAR PRINTER TSP650II CLOUDPRINT WERKT NIET

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Star Printer TSP650II Cloudprint werkt niet

@MoTouzani  U zegt cloud printen? Inderdaad als je vertrekt in de cloud waar je met publieke IPadressen werkt zal deze een privaatadres als 192.168.0.167 niet vinden. Je zal daar uw publiek IP adres moeten invullen die je van Telenet bekomt.

Vooreerst zou ik dat IP adres fixed zetten naar 192.168.0.X waarbij X= 2 tot 99. Dit valt buiten de DHCP range van Telenet en zorgt ervoor dat dit niet kan veranderen.

Neem nu dat je het adres 192.168.0.10 gebruikt.
Dan moet je, voor zover ik uit je screenshots kan opmaken poort 9100-9101 forwarden naar dat adres in "Mijn Telenet". Zie modem details, expertinstellingen.

 

Dit doe je zo:

192.168.0.10 externe beginpoort 9100, externe eindpoort 9101, interne beginpoort 9100 (interne eindpoort komt automatisch , protocol beide, actief.

Op dat lang smal screenshot helemaal onderaan: Ethernet network Ik weet niet hoe je dit moet toepassen of ingeven

Maar daar moet je uw publiek ip adres ingeven

Dit kan je hier vinden: https://browserleaks.com/ip 

Het default gateway kan je vinden door een tracert te doen naar een IPv4 adres. Bijvoorbeeld via command line scherm: tracert ipv4.google.com

Het 2e lijntje die verschijnt is je publiek default gateway. Het eerste is je eigen gateway.

Subnetmask is een beetje gokken dat ik doe. Ik vermoed 255.255.254.0 maar het kan ook 255.255.252.0 of 255.255.248.0 of 255.255.240.0 zijn of zelfs 255.255.224.0.

Ik kan het hier niet terugvinden.

Succes in je zoektocht. Je kan mij ook via PM bereiken omdat je best uw publieke adressen niet op het forum zet.

 

 

 

 

 

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JarneD
Freshman Meerweter
Berichten: 76
Een bus vol! Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig!

Star Printer TSP650II Cloudprint werkt niet

Ik kan niets zinnigs bijdragen die tot oplossing kan dienen, daarvoor zitten er hier veel slimmere mensen op het forum, maar wel wil ik je feliciteren met je uitgebreide post. Heel gedetailleerde vraagstelling met screenshots. Denk dat dit ook al een applausje waard is! 😉

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Star Printer TSP650II Cloudprint werkt niet

Ook dit nog gevonden: https://wordpress.org/plugins/star-cloudprnt-for-woocommerce/#installation 

Vooral regel 3 is belangrijk want ik vermoed dat je daarmee de connectie maakt naar je printer. En dat zal de portforwarding overbodig maken. (Vermoed ik) En gans mijn uitleg ook vermoed ik.

Door die gegevens in te vullen zal je printer automatisch verbinding maken met die server en alle nodige gegevens uitwisselen. Je printer houdt bij wijze van spreken zelf zijn connectie in stand door constant de gegevens uit te wisselen met hun server.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes