Beantwoorden
Lukkas
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
O dierbaar België.. It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Sitecom en zelftoegekend IP adres

Sinds enkele jaren heb ik een sitecom powerline. Die is aangesloten op mijn telenet modem.
Dit heeft altijd goed gewerkt.
Deze week heb ik eens alles moeten loskoppelen om te verzetten en sindsdien krijg ik mijn internetverbinding niet meer aan de praat. Wifi gaat maar dit is te ver af.
Wanneer ik mijn computer wil verbinden via ethernet. Krijg ik steeds de melding 'zelftoegekend ip adres'.

Hoe los ik dit op?

Ik werk met macos sierra

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Sitecom en zelftoegekend IP adres

Dit wil zeggen dat er geen connectie is tussen de 2 powerlines, wegens te ver, storing op het electriciteitsnet, aangesloten op 2 verschillende fasen enz. Je computer maakt dan een eigen IPadres 169.x.x.x een zogenaamde APIPA.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Sitecom en zelftoegekend IP adres

Ik raad altijd aan van met het eenvoudigste te beginnen: reset uw powerlines en connecteer ze opnieuw volgens de voorschriften van de fabrikant. Helpt dat niet, dan verder zoeken. 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes