Beantwoorden
Vicman
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Telenet modem in bridge-modus plaatsen

Hallo, ik zou een multiroom wifi systeem willen aanschaffen. Link https //www.routercenter.be/product/759396/linksys-velop-multiroom-wifi-3-stations.html Nu lees ik in verschillende reviews dat men aanraadt de modem  van de provider (met ingebouwde wifi-functionaliteit) in "bridge-modus" te zetten of om te ruilen voor een modem-only model. Dit omdat je anders 2 NAT's creëert en dit alleen maar ten koste is van de snelheid e.d. Ik heb op de telenet-website wel iets van info gevonden omtrent dit onderwerp, https //www2.telenet.be/nl/klantenservice/telenet-wireless-modem-instellen-voor-gebruik-eigen-draadloze-rout..., maar ik vind deze instellingen niet terug bij Mijn Telenet. Bij "Algemeen" kan ik wel het Draadloos signaal of Persoonlijke wifi (private SSID) uitschakelen, maar ik veronderstel dat dit niet hetzelfde effect zal hebben als hetgeen vermeld staat in de link hierboven? Wat raden jullie me aan of wat kan ik doen? Ik heb een Telenet Wireless modem 3.0 (DOCSIS)

0 Likes
7 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet modem in bridge-modus plaatsen

Ik heb zelf een modem-only en naar mijn bescheiden mening is dat de enige mogelijkheid om de router functie van een HGW uit te schakelen: omruilen dus die HGW. Zoals je zelf aangeeft kan je het wifi gedeelte wel uitschakelen, maar van het routergedeelte een bridge maken ... heb ik nog nooit van gehoord dat dit kan.

 

Trouwens, die tweede link die je aangeeft gaat over het aanpassen van uw eigen router die je wenst te koppelen  (al of niet in bridge modus) aan de HGW, niet over de HGW van TN zelf.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Telenet modem in bridge-modus plaatsen

Zoals @StefaanH al aangeeft: het is niet mogelijk om de router functie van de HGW uit te schakelen en dus in bridge modus te zetten. Daarom heb je idd een modem only nodig.

 

De enige andere optie die je hebt is om de HGW te blijven gebruiken en je nieuwe WIFI router te gebruiken als Access point. Ik ken de details van het systeem dat je aangeeft niet, maar ik vermoed dat het wel mogelijk zal zijn om de DHCP en DNS functies e.d. uit te schakelen en ze aan de HGW te koppelen, zodat je maar 1 IP subnet hebt, met maar 1 NAT in de HGW..


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet modem in bridge-modus plaatsen

@VicmanHeb je UTP aansluitingen op verschillende plaatsen? Plaats dan daar eventueel de Telenet AP (69€).

Indien niet mogelijk kan je inderdaad uw HGW vervangen door een modem only en daar dan een switch en dan de basisrouter van dat systeem aanhangen. Besef wel dat waar je de bijstations zet deze nog altijd een goede verbinding moeten hebben met het basisstation want het zijn maar veredelde repeaters. Ondanks de lovende reclame. Indien je nu al slechte Wifi verbinding hebt met de HGW op een bepaalde plaats en je vervangt de HGW door die router is het heel goed mogelijk dat je bijkomend station ook geen goede verbinding heeft.

Vergeet dan niet uw digibox/corder te verbinden met de switch.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Vicman
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Telenet modem in bridge-modus plaatsen

Bedankt voor de reacties!

Kan je de HGW kosteloos vervangen naar een modem-only model in een Telenet center of moet je daarvoor een afspraak maken met een technieker die thuis langskomt?

0 Likes
a167314
Freshman Meerweter
Berichten: 54
WOW, overzichtelijk! π-DAY! Alles op zijn plek! Star Wars Day

Telenet modem in bridge-modus plaatsen

Voor zover ik weet kan je de telenet router niet in bridgemodus zetten.

Ik heb een modem geeist, of ik was weg.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet modem in bridge-modus plaatsen

Het is niet nodig dat te eisen. Gewoon vragen in een Center zal ook voldoen. Smiley LOL



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet modem in bridge-modus plaatsen

@Vicman Normaliter kun je een HGW kosteloos omruilen in een TN center. Het zou kunnen dat sommige centers wat moeilijk doen of andere dingen beweren, maar het is dus wel degelijk zomaar mogelijk en kosteloos. Op voorwaarde dus dat je zelf uw HGW loskoppelt en binnenbrengt, waarna je de modem-only dus ook zelf meeneemt en installeert.

 

Wel best op voorhand even met het center van uw keuze bellen want ze (de modem-only's)  zijn niet overal op voorraad.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes