Beantwoorden
Caleris
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Tijdelijk overstappen op ander internet abonnement

Is het mogelijk om tijdelijk (1 à 2 maand) over te stappen op een ander internetabonnement? Ik heb momenteel Basic Internet, maar i.v.m. het maken van een cloud backup van een paar TB aan data zou het handig zijn om tijdelijk op All-Internet te kunnen overstappen. Indien dit mogelijk is, hoe doe ik dat dan best? En kan ik daarna terug naar Basic Internet (afgesloten in 2017), of moet ik dan sowieso Easy Internet nemen? (iets duurder maar niet duidelijk of het verder gewijzigd is t.o.v. Basic) 

 

Bijkomende moeilijkheid is dat mijn abonnement momenteel door mijn werkgever wordt betaald, dus ik vermoed dat zij alle wijzigingen voor mij zullen moeten uitvoeren (of ben ik hierin mis?)

 

Alvast bedankt!

Tags (1)
0 Likes
7 reacties
FilipD
Moderator
Berichten: 185
De magic number! It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Tijdelijk overstappen op ander internet abonnement

Je kan perfect constant je internet formule aanpassen. Je kan hiervoor binnen bellen of de mensen van het Social Media team aanspreken. 

 

Volgens mij ga je wel naar Easy Internet terug moeten overschakelen gezien Basic Internet commerciëel niet meer bestaat volgens mij. 

 

Wat betreft je werkgever, hoe loopt de facturatie precies? Staat de aanrekening op jouw naam en wordt er dan een bijdrage afgetrokken? Of krijgt je werkgever de aanrekening? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Tijdelijk overstappen op ander internet abonnement

@CalerisAls je een tussenkomst hebt van de werkgever die op jou factuur vermeld staat dan zal je niet zomaar kunnen veranderen. Als je werkgever daarvoor een tussenkomst doet op je loonbrief zal dit denk ik geen probleem vormen. Je zal gewoon elke maand dezelfde tussenkomst krijgen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Caleris
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Tijdelijk overstappen op ander internet abonnement

Bedankt voor jullie informatie, goed om te weten dat dit in principe gewoon kan!

 

Maar de tussenkomst van mijn werkgever staat op mijn Telenet factuur, ik zal dus met hen moeten afchecken wat er daar mogelijk is.

0 Likes
Lansa-be
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Tijdelijk overstappen op ander internet abonnement

Het is misschien niet toegelaten hier, maar heb je al eens gekeken naar VDSL providers?

Daar kan je meestal een trage lijn voor effectief onbeperkt vastkrijgen voor een kleine 20-40€ de maand.

 

Telenet is mijn dagelijkse gebruik. supersnel en met oneUp heb je ook gigabit en dergelijk.

 

EDPnet is mijn backup lijn, deze is maar 100mbps echter trek ik bij deze provider er 2-3tb door met gemak. Hier spreek ik dan meestal van offsite backups, filesharing etc

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Tijdelijk overstappen op ander internet abonnement


@igvfer  schreef:

@CalerisAls je een tussenkomst hebt van de werkgever die op jou factuur vermeld staat dan zal je niet zomaar kunnen veranderen. Als je werkgever daarvoor een tussenkomst doet op je loonbrief zal dit denk ik geen probleem vormen. Je zal gewoon elke maand dezelfde tussenkomst krijgen.

 


 

@Caleris , @igvfer , als de tussenkomst van de werkgever ingeregeld is via het ‘Telenet Incentive Plan (TIP)’ kan je perfect van formule veranderen.

Jij blijft immers eigenaar van het abonnement. De TIP houdt een bedrag af, maar voor de werkgever maakt het niet uit welke internetformule je hebt (maar internet moet wel deel uitmaken van je abonnement/pakket). Er is enkel een bedrag bepaald voor de tussenkomst.

Ik ben zo in het verleden zelf al meermaals van formule veranderd, zonder consequenties voor de TIP.

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/alles-over-het-telenet-incentive-plan/


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Caleris
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Tijdelijk overstappen op ander internet abonnement

Bedankt, ik heb net van m'n werkgever gehoord dat dit inderdaad het geval is! Leuk toch als de dingen makkelijker zijn dan je denkt 🙂

Caleris
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Tijdelijk overstappen op ander internet abonnement

Thanks voor de tip! Lijkt me beetje overkill voor mij momenteel, maar wel interessant om te weten dat dit een optie is. 

0 Likes