Beantwoorden
MaartendeGroot
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Trage downloadsnelheid blijft aanhouden

Beste Netweters

 

Mijn naam is Maarten en ik weet vrij weinig af van de zaken waar ik een vraag over heb.

Normaal gezien krijg ik van telenet uit zo'n 300mbps 'aangeleverd'. Dit is altijd goed geweest tot een tijdje terug. Waar ik ook een speedtest op uitvoer, xbox andere xbox of laptop + laptop van iemand anders, ik krijg een max download snelheid van ongeveer 80/90 mbs. Verschillende kabels en verschillende poorten op router en op acces point.

Dus.. Telenet gebeld, Technieker komt binnen. Plugt zijn laptop rechtstreeks in de router met zijn eigen kabel en hup, 300mbps. Zijn laptop en zijn kabel op acces point en voila, ook 300mbps. Daarna zelfde test gedaan met zijn kabels en mijn apparatuur en ik krijg weeral maar 80/90mbps. Ook acces point losgekoppeld en ook op die kabel 300 op zijn laptop, 80/90 op al de rest..

Is er hier iemand die hier raad mee weet? 

BvD

Maarten

 

Titel gewijzigd door Giverny(mod) I vorige titel: Downloadsnelheid raar verhaal

0 Likes
20 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Trage downloadsnelheid blijft aanhouden

Kijk eens naar de instellingen van de LAN adapter van uw toestellen. Deze onderhandelen waarschijnlijk een max snelheid van 100Mbps ipv 1000Mbps.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Trage downloadsnelheid blijft aanhouden

@Janneke_Dust @MaartendeGroot of door een update van windows aangepast, kan ook, maar dat alle toestellen die snelheid hebben is bizar, kan de kabel ook zijn die nog een oude versie is en maar max 100 aan kan, heb dit ook eens gehad met een utp kabel dat niet hoger kon dan 100, een andere kabel er aan en hub direct veel sneller.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MaartendeGroot
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Trage downloadsnelheid blijft aanhouden

Tot een week of 2 geleden had ik hier geen last van, ook geen andere apparaten aangeschaft of iets veranderd in mijn netwerk.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Trage downloadsnelheid blijft aanhouden

@MaartendeGroot er is de laatste dagen weer een update geweest van microsoft windows, heb die daarnet ook zelf geïnstalleerd, 

misschien is het toevallig door die update gebeurd, maar als dit op de Xbox ook zo is en verschillende andere apparaten dan is dat wel bizar, en dat de telenet man wel goede snelheden heeft en bij uw apparaten niet.

toevallig geen antivirus op ofzo, maar ja dat telt dan niet voor de Xbox, 

voor online gamen op Xbox lees ik in google het volgende:

 

Internet snelheidseisen voor de XBox One. Vereiste minimale downloadsnelheid: 3 Mbps. Vereiste minimale uploadsnelheid: 0.5 Mbps (500 Kbps).

 

mijne Xbox staat te koop dus kan het niet testen, maar dacht ook niet hoger dan 100 te halen daarop,

maar van de andere toestellen is het vreemd.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Trage downloadsnelheid blijft aanhouden

@MaartendeGroot ik denk dat je moet zien naar de netwerkaart van je laptop of pc waar je de testen mee doet. Kijk dit na bij "speed & duplex" instellingen op je netwerkkaart. Daar moet je ofwel auto negotiation ofwel 1Gbps full duplex aanduiden. Probeer ook eens je driver van je netwerkaart te updaten. Met de windows update die er onlangs geweest is zijn mijn intel drivers ook niet meer goed geïnstalleerd. Gewoon de drivers terug installeren (met de laatste nieuwe updates) en het zou terug moeten werken, vermits de technieker op dezelfde aansluiting wel de volledige snelheid heeft.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MaartendeGroot
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Trage downloadsnelheid blijft aanhouden

Bedankt voor alle reacties maar zoals ik al in het eerste bericht vermeld heb was het voorheen allemaal goed. Ik meette op dezelfde apparaten en aansluitingen voorheen 300 tot wel 400 mbps. Mijn laptop word nooit geüpdate, ben al blij als het kreng opstart😅 

0 Likes
Meert5
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Topicwurm! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Trage downloadsnelheid blijft aanhouden

Ik had onlangs hetzelfde voor en wat bij mij geholpen heeft, is het IP-adres eens resetten.

0 Likes
wma1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Trage downloadsnelheid blijft aanhouden

Welk ip adres bedoelt u hiermee?

 

Ik heb sinds kort exact hetzelfde probleem als de topic starter.

Telenet belde mij op om nog es een speedtest te doen en het issue was inderdaad opgelost. De medewerker zei mij iets van T3 errors.

2 dagen later is het probleem echter terug en nu probeer ik via WhatsApp ondersteuning te krijgen, maar die is minder dan het telefoontje 2 dagen geleden, ik word eerder afgewimpeld met "we zullen een technieker sturen"

Net zoals de topic starter is er in mijn netwerk geen enkele wijziging gebeurd afgelopen 7 jaar.

Geen nieuwe toestellen.

Meert5
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Topicwurm! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Trage downloadsnelheid blijft aanhouden

Sorry, het fijne weet ik er helaas ook niet van. Ben niet zo thuis in de IT en werd geregeld via het werk.

0 Likes
wma1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Trage downloadsnelheid blijft aanhouden

Ter info voor mensen die hetzelfde issue hebben.

 

Gisteren technieker langs geweest en alle poorten en kabels uitgemeten, op de router was de snelheid op elke poort normaal. De fiche van mijn kabel van de router naar de living is vervangen om uit te sluiten dat daar een slecht contact was. Dan is de kabel gemeten in de contactdoos waar die in de living uit de muur komt en daar leek een slecht contact te zijn. Maar niet altijd. Op dit moment is het weer opgelost, maar als ik het nog eens voor heb, moet ik eens rechtstreeks aansluiten op de router in de berging. Dit zal dan kunnen bevestigen dat de contactdoos het issue is en dat die moet vervangen worden.

MaartendeGroot
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Trage downloadsnelheid blijft aanhouden

Dat is dus echt compleet anders dan wat ik voor heb. Die technieker plugt zijn laptop in en hup 300mb, ik steek direct erna een toestel van mij in (verschillende kabels en toestellen getest) en ik krijg er ongeveer 80. Ook een laptop van een 'vreemde'  had hier maar 80.. 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Trage downloadsnelheid blijft aanhouden

Als uw PC ook WiFi kan schakel dan eens de WiFi adapter van uw PC uit en test opnieuw


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MaartendeGroot
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Trage downloadsnelheid blijft aanhouden

Helaas nog altijd niemand die met een antwoord kan geven waar ik iets mee kan. Toch bedankt voor de reacties!

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Trage downloadsnelheid blijft aanhouden

@MaartendeGroot  

heb je topic eens gelezen maar heb je iets veranderd in de afgelopen twee weken ? 

Heb je de lage download snelheden op elke tablet elke smartphone ? Lijkt mij een heel bizar probleem dat jij zelf lage snelheden haalt maar een technieker hoge snelheden. heb je deze n-snelheden ook gezien bij de technieker op zijn laptop ? 

 

Kan je ook eens kijken op je kabels die je gebruikt welke type kabel het is ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.