Beantwoorden
CoffeeCake
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! It's your first party!

Van Whoppa naar ONEup

Afgelopen week geswitcht van Whoppa (200/20) naar ONEup (1000/40) om cloud backups wat vlotter te laten gaan.

Momenteel heb ik een CH7465LG-TN (docsis 3.0) toestel van Telenet. Maar heb gelezen dat deze niet de volledige 1Gbps ondersteund en capped is op 400 down. Dit kan kloppen want ik krijg 375-380 binnen (vroeger met Whoppa had ik 198 van de 200).

Zelf heb ik op de model van Telenet direct mijn Ubiquiti USG steken om daar mijn eigen netwerk te hebben.

 

Nu heb ik 2 vragen:

1) welke modem pak ik het beste om 1Gbps te halen (alles steekt in de kelder dus temperatuur of geluid maakt niks uit)
2) onze digicorder op het Ubiquiti netwerk wil niet werken omdat hij een Telenet IP moet krijgen, maar desondanks hij op de Telenet modem steekt krijgen we toch een foutmelding als we in de tv-gids meerdere dagen willen vooruit kijken. Waar ligt dit probleem aan en kan dit opgelost worden op een manier?

 

Alvast dank!

 

Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: Van Whoppe naar ONEup

0 Likes
2 reacties
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 512
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Van Whoppa naar ONEup

 

Verwijderd. Zie antwoord @Master-Magic 

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Van Whoppa naar ONEup

@Santa als die met een firewall werkt waar al zijn apparaten op zitten werkt die beter met de 

CV8560E

daar kan die de bridge modus op gebruiken dat zijn firewall systeem de op adressen krijgt en de digicorder kan nog steeds op de Telenet modem/router gezet worden via een utp kabel (als dit mogelijk is).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes