Beantwoorden
JG25
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Vorige domeinnaam gebruiken bij telenet

Goedemiddag iedereen,

 

Ik heb reeds mijn abonnement opgezegd bij het bedrijf waar onze website werd gehost. Nu had ik gelezen dat je ook een website via Telenet kan hosten en dit bij in ons abonnement zit. Nu heb ik van DNS Belgium een link doorgekregen om onze domeinnaam te behouden en dit zou doorgegeven moeten worden aan Telenet. Mijn vraag was dus hoe ik dit het beste kan oplossen want je kan wel een domeinnaam aanvragen maar ik vind niets om een domeinnaam over te zetten. Weet iemand van jullie hier meer over of moet ik daar best voor naar een Telenet-center gaan? 

0 Likes
3 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Vorige domeinnaam gebruiken bij telenet

De domeinnaam moet verhuisd worden.

Ga naar mijn telenet en kies onder "Internet" voor "Websites beheren".

Je komt op een nieuwe pagina, scroll een beetje naar beneden tot je "Domeinnaam aanvragen" ziet en klik daar op.

Vul nu je bestaande domein in en klik op "Controleer". Je krijgt uitleg dat uw domein reeds bezet is. klik op einde van die zin op de link "Overdracht".

Volg daar de stappen die je moet doen om het domein naar Telenet over te dragen.

 

Even een voetnoot.

 

  1. Telenet is zeer duur met domeinnamen. (3€/maand). Bij andere bedrijven het je reeds een domeinnaam voor 1/3  van die prijs.
  2. Op gratis ruimte die in je pakket zit kan er geen php  gebruikt worden. Er is ook geen database ter beschikking. Je kan er dus enkel een pure html site laten draaien. Website gemaakt met Joomla, Drupal of een zelf ontworpen website in php met database zijn dus niet mogelijk. Je moet dus nog extra ruimte huren daarvoor.

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
cdewaele
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Professional organizer! Organisatietalent! Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat

Vorige domeinnaam gebruiken bij telenet

@Puch klopt volledig, maar er  is een uitzondering.  Bij  een Business abonnement  is de domeinnaam en webruimte inbegrepen in  de prijs. Dus zal je geen extra kosten moeten betalen 🙂  

Cédric
"Technical problems are like Gremlins. They come and go."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes