Beantwoorden
demon326
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Vraag betreffende aansluiting in huur appartement

Binnenkort verhuis ik naar een nieuwbouw appartement en alle aansluitingen zijn voorzien. Op 3 juli komen ze alvast de buitenkabel inorde maken en het is daar dat ik enkele vragen over heb:

In de gedeelde technische ruimte komen twee dropkabels van het grijze straatbakje toe, beide zijn aan de straatkant aangesloten zag ik.

 

Nu is de vraag, wordt deze zwarte coax op de dag van de modem plaatsing aangesloten, of gebeurd dit op 3 juli, de dag dat ze de buitenkabel inorde komen maken?

Voor de duidelijkheid heb ik een foto van de situatie getrokken:

 

De situatie zoals op de foto te zien is:

  • Er komen twee coax kabels van de straatkant toe in de technische ruimte en zijn aan de straatkant alvast aangesloten, zag ik.
  • De inkomende kabels zijn gelabeld.
  • Er komt ook een UTP en een witte 'indoor use only' telenet coax kabel toe in de gedeelde technische ruimte.
    https://i.imgur.com/VIBvs0Y.jpg

Indien dit op de modem plaatsing-dag gebeurd, is er geen probleem, dan kan ik aanwezig zijn. Maar als de installateur op 3/7 daar moet zijn, kan ik niet garanderen dat er toegang is tot de gedeelde technische ruimte.

0 Likes
9 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Vraag betreffende aansluiting in huur appartement

@demon326 

Ik weet niet of je voldoende info hebt om dat te zien in mijn telenet, onder administratie.

Indien het daar niet mogelijk is kan je best bellen in verband met de geplande werken. Is de datum voor u niet gepast kan je deze mogelijk nog veranderen. Zomaar voor de deur laten staan zou kosten kunnen veroorzaken, dus niet doen.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
demon326
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Vraag betreffende aansluiting in huur appartement

Ik heb nog geen 'mijn telenet' login, omdat er nog geen installatie is aangesloten ;). 

Misschien was ik niet duidelijk genoeg:
te laatste op 03/07 komen ze normaal de dropkabel in het grijze kastje aansluiten, maar deze is dus al aangesloten en loopt tot in het gedeelde meterkot.

 

op 15/7 komen ze de modem en de NUI, plaatsen.

 

Mijn vraag was eigenlijk: Moet de installateur op voor de dropkabel in het gedeelde meterkot zijn om die twee kabels te verbinden, of gebeurd dit pas op 15/7 ?

 

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Vraag betreffende aansluiting in huur appartement

@demon326 

Ik begrijp wel dat de aansluiting nog moet gebeuren. Om te weten wat er gepland is en op welke datum kan je best bellen naar de klantendienst en eventueel de afspraak wijzigen.

Dat ik je naar mijn telenet gestuurd heb heeft er mee te maken dat je wel toegang hebt tot het internet, zonder dat ik weet welke info je hebt gekregen over de nieuwe aansluiting. Je zou hier anders geen post kunnen plaatsen.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vraag betreffende aansluiting in huur appartement

@demon326  De aansluiting van de dropkabel gebeurt normaal gezien zonder dat ze binnen moeten zijn. Als ze moeten binnen zijn zullen ze het u wel laten weten. Het is aan de installateur van de modem en de NIU om alles te controleren alles hij dit komt plaatsen in het appartement en die zal wel degelijk in de technische ruimte moeten zijn om vermoedelijk een verdeeldoos of iets dergelijks te plaatsen.

Komt er 1 of 2 dropkabels van buiten of bedoel je dat er 2 appartementen zijn met elk een kabel die toekomt in de technische ruimte?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Vraag betreffende aansluiting in huur appartement

@demon326  het best even bellen naar Telenet en dit vragen, zo ben je zeker dat je iemand aanwezig hebt wanneer nodig. Je kan ook eens een kijkje nemen op volgende link  https://www2.telenet.be/content/dam/www-telenet-be/klantenservice/downloads/Kabelbrochure.pdf

Daar staat op wat je juist moet voorzien als de technieker komt.

Veel succes!


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Vraag betreffende aansluiting in huur appartement

Denk er ook aan dat Telenet vraagt dat er 3 geaarde stopcontacten zijn voor het plaatsen van de modem en de NUI.

Ik zie geen stopcontacten op uw foto. Er zouden dus eigenlijk 6 stopcontacten moten zijn (3 voor iedere inleiding).


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vraag betreffende aansluiting in huur appartement

@Janneke_Dust  @demon326  Volgens wat ik op de foto zie moeten er geen stopkontakten zijn in deze technische ruimte.

De technieker gaat een soort aftakking plaatsen voor eventueel meerdere aansluitingen naar andere appartementen waar hij dan de coax op aansluit naar het appartement. In het appartement plaatst hij dan de modem en de NUI (meestal ergens voorzien in de bergruimte van waaruit terug UTP en coax vertrekt naar de verschillende woonruimtes). De UTP kabel die er is voorzien is voor een eventuele telefoon/xDSL aansluiting van een andere provider. Die zal dus niet gebruikt worden.

Het komt erop neer dat NIU en modem nooit in de publieke technische ruimte gehangen wordt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Vraag betreffende aansluiting in huur appartement

Inderdaad, dat is de properste en logische oplossing. Ik heb me laten misleiden door de vermelding UTP kabel maar het is eigenlijk een gewone telefonie leiding.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vraag betreffende aansluiting in huur appartement

@Janneke_Dust  Het zal vermoedelijk wel een UTP kabel zijn. Ik denk dat er geen enkele installateur nog telefoniekabel installeert. Met UTP kan hij alle richtingen uit. Je kan het, mits de juiste verbindingen, ofwel als telefonie ofwel als internet lijn gebruiken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes