Beantwoorden
Yoyomster
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! It's your third party! It's your second party!

Wachtwoord internetlogin steeds ongeldig na aanpassing

Hoi Netweters,

 

Zijn er onder jullie mensen die Keepass gebuiken als password manager? Om de één of andere reden aanvaardt de website van Telenet geen wachtwoorden meer die ik via Keepass heb aangemaakt. Ik heb al verschillende keren het volgende gedaan:

 

  1. Op "wachtwoord vergeten" geklikt op de login-pagina van Telenet
  2. De accountnaam van mijn internetlogin ingegeven waarna automatisch een nieuw wachtwoord werd aangemaakt
  3. Met succes ingelogd met het nieuwe wachtwoord en via "Mijn Telenet" met succes (of toch zonder foutmelding) mijn wachtwoord gewijzigd in een door Keepass aangemaakt wachtwoord (20 tekens, cijfers, hoofd- en kleine letters en speciale tekens)
  4. Wanneer ik dit wachtwoord wil gebruiken om in te loggen (via copy-paste en drag & drop) krijg ik de foutmelding dat mijn wachtwoord en/of gebruikersnaam verkeerd zijn

Ik heb ook een speciale extensie in Google Chrome (ShowPassword) gebruikt om na te kijken of het wachtwoord in het wachtwoordveld overeenkomt met het aangemaakte wachtwoord in Keepass en dat is het geval. Dus ik denk niet dat het probleem bij Keepass ligt. En het doet zich zowel bij Google Chrome als bij Firefox voor, dus aan een bepaalde browser ligt het ook niet. En for what it's worth: anti-virusscan vindt ook geen problemen.

 

Dus wie kan mij helpen om dit mysterie oplossen?

 

Alvast bedankt,

 

Yoyomster

 

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wachtwoord internetlogin steeds ongeldig na aanpassing

@Yoyomster   Toevallig geen extra spatie meegenomen via copy paste of drag en drop? Of bij het kopiéren niet direct op het eerste teken ingevoegd maar toevallig een spatie ervoor gezet? En zitten er geen ongeoorloofde tekens in?

Ik zou de procedure nogmaals overdoen, het paswoord aanmaken, kopiëren, invoegen en en mijn cursor vooraan voor het eerste teken zetten en eens backspace doen en ook nog eens na het laatste teken en delete doen. Om zeker te zijn dat er geen onverwachte spaties insluipen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Yoyomster
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! It's your third party! It's your second party!

Wachtwoord internetlogin steeds ongeldig na aanpassing

Je had gelijk. Ik heb de procedure nog eens overgedaan en het werkt nu!😄

 

Ik ben er wel vrij zeker van dat ik van tevoren geen extra spaties had meegenomen (heb ook telkens het aantal bolletjes in het wachtwoordveld geteld), dus ik denk eerder dat je juist zat met dat ongeoorloofd teken (misschien "|" ?). Dan vind ik het wel een beetje vreemd dat de website mij toch toeliet om het wachtwoord te wijzigen naar een wachtwoord dat dat teken bevatte. Dan zou ik het wel handiger vinden als ik van tevoren wist welke speciale tekens niet waren toegelaten.

 

Nogmaals bedankt voor de hulp!

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wachtwoord internetlogin steeds ongeldig na aanpassing

Het zou me niet verbazen mocht die "pipe" | een niet toegelaten karakter zou zijn. Mijn originele handle is eigenlijk s|b , maar deze website liet dat niet toe, dus het werd sb. Dit geeft dat het toch wel een "speciaal" karakter is.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wachtwoord internetlogin steeds ongeldig na aanpassing

Het is soms een gedoe met die wachtwoorden. Ik ben gisteren bezig geweest voor iemand om een Proximus mailaccount in te stellen in combinatie met de mailclient in WIN10.

Ik maak de account aan met zoals aangegeven minstens 8 tekens met minstens 1 hoofdletter, 1 kleine letter en 1 cijfer.

Via Webmail werkte dit direct.

In de Win10 mailclient werd dit account wel toegevoegd maar ik kreeg telkens foutmelding bij verzenden en mails kwamen niet binnen. Oplossing: paswoord aanpassen door er een plus (+) teken bij te plaatsen.

Dus doen sommige systemen moeilijker dan andere over paswoorden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.