Beantwoorden
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

WiFi verbindingsproblemen HP laptop

Beste weters,

 

ik heb een iMac verbonden met mijn netwerk via WiFi en als ik hem opstart is hij vrijwel onmiddellijk verbonden met de WiFi. Deze bezit een dual band WiFi adapter. Maar ik heb ook een Windows 10 laptop van HP en deze heeft een WiFi adapter van enkel 2,4 GHz. En deze als ik deze opstart, wil nooit onmiddellijk verbinden met WiFi. Ik moet telkens de probleemoplosser opstarten om de wireless adapter opnieuw in te stellen. En dan verbind hij pas met mijn WiFi. Soms start ik hem op en vind hij geen enkel WiFi netwerk, en krijg ik de melding: geen netwerken beschikbaar. Dit weet ik zeker, is niet Telenet of aan mijn netwerk gerelateerd want ervoor was ik bij Proximus en had ik daar dezelfde problemen. Is hier een oplossing voor of moet ik de netwerkkaart vervangen, of moet ik instellingen wijzigen op de laptop??

Never trust in Dust
0 Likes
11 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WiFi verbindingsproblemen HP laptop

Ik zou zo'n WiFi usb stickje kopen. Heb je al voor een 10-tal euro. Als je Wifi adapter op je moederbord zit is die lastig te vervangen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

WiFi verbindingsproblemen HP laptop

@igvfer 

Denk jij dat die netwerkkaart defect is? Hij heeft dit probleem uiterlijk al van in het begin. Hij is er zelfs voor terug gegaan maar ze konden niets vinden??? Ik ga even de service manual van mijn laptop eens raadplegen. Als ik mij niet vergis zit er een losse WiFi adapter in. (Niet vast op het moederbord gesoldeerd). Als dit zo zou zijn, kan ik deze dan vervangen door een dualband exemplaar? Hoe noemt dat zo een WiFi stickie??😁 

Ik heb zo eentje liggen, maar daar moet een simkaart in. Het is waarschijnlijk dat niet wat jij bedoelt??

Never trust in Dust
0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

WiFi verbindingsproblemen HP laptop

Ter info:

https://support.hp.com/ie-en/document/c00813382

Updating wireless network drivers

Configuring wireless power options (cannot connect after returning from sleep mode)

Zelf heb ik dat laatste geruime tijd geleden moeten doen bij een upgrade van vista naar win7 of van win7 naar win10 voor een pavilion serie 9xxx dacht ik

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

WiFi verbindingsproblemen HP laptop

Deze zijn up to date want ik vind geen nieuwere, als ook de stuurprogramma’s

Ik heb een WiFi adapter van Broadcom.

Never trust in Dust
0 Likes
Bielgeets
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Smile! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

WiFi verbindingsproblemen HP laptop

Normaal kan Je bij HP (en ook Lenovo-) laptops de ingebouwde Wifi-adapter enkel vervangen door een adapter van exact hetzelfde type.

Het is dus het beste door een USB-Wifi-adapter aan te sluiten op een van de USB aansluitingen.Neem best een korte adapter zodat Je bij het bewegen van de laptop het usb-adapter niet kan vernielen.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

WiFi verbindingsproblemen HP laptop


@igvfer  schreef:

Ik zou zo'n WiFi usb stickje kopen. Heb je al voor een 10-tal euro. Als je Wifi adapter op je moederbord zit is die lastig te vervangen.


Het is misschien goedkoop, maar zo'n dongle trekt ook op niet veel.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

WiFi verbindingsproblemen HP laptop

@Bielgeets 

Ik heb zonet in mijn service manual gekeken van mijn HP Pavilion laptop en de WiFi module is vervangbaar. Maar kan ik deze nou echt niet vervangen door een dualband adapter? Want in de spareparts list staat er wel eentje bij een dualband. Of heb je daarvoor ook andere antennes nodig? In elk geval past de dualband module wel in de uitsparing want er staan er 3 op voor dezelfde laptop.

zie hier hoe het er effectief uit ziet. En als deze module past, dan herkent de laptop hem wel, want hij auto detecteerd nieuwe hardware. Op de 2de foto zie je de spareparts list en daar staat bij nummer 11 een dualband module op de 3e plaats. Ik weet enkel niet of de huidige antenne er mee gaat werken???

 

1CD5078D-49AF-4541-9652-8374025670A4.png

DEB213EA-80F1-459E-9940-D4DAB84294E2.png

Never trust in Dust
0 Likes
Bielgeets
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Smile! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

WiFi verbindingsproblemen HP laptop

Ik weet niet of Je de adapter zomaar mag veranderen door een Dual-band adapter.

Normaal zijn de antennes toch verschillend voor de dual-band adapter.(Verschil in Mhz)

Wat Ik wel weet is , dat als Je de adapter vervangt , dat die van hp zelf moet zijn .

Anders herkent het moederbord de adapter niet(Zelfs al is de chipset dezelfde als van de originele adapter)

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

WiFi verbindingsproblemen HP laptop

Ja dat weet ik originele HP onderdelen. Maar daar geraak ik wel aan via de HP webshop. Ik ga meteen ook eens vragen op hun forum of ik die antenne ook moet vervangen? Deze zit wel achter het scherm...

Maar ik zou eerst willen zeker zijn dat mijn adapter of de antenne stuk is? Of dat het aan een verkeerde instelling van de adapter ligt? Want eens ik hem manueel verbind via de probleemoplosser, dan werkt hij perfect.

Never trust in Dust
0 Likes
Yl
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

WiFi verbindingsproblemen HP laptop

Beste,

 

Je hoeft geen nieuwe antenne te plaatsen enkel de nieuwe wifi adapter.

Zorg wel dat je de juiste driver voor deze adapter download alvorens deze te plaatsen.

 

Mvg.

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi verbindingsproblemen HP laptop

Voor je kosten maakt, controleer toch eens de energieinstellingen van je wifi adaptor.

 

Wifi nergiebeheerl.PNG