Beantwoorden
kevinvdb
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
YEAH! CAPSLOCK DAY! Star Wars Day Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes.

Wifi channel aanpassen

hallo

 

hier en daar lees ik dat je uw snelheid kan verbeteren door middel van uw channel van uw wifi te veranderen.

 

dit word meestal gedaan met app om de beste channel te lokaliseren .

is hier iemand van op de hoogte hoe je dit het beste aanpakt,welke app

Tags (2)
0 Likes
3 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wifi channel aanpassen

Als je met Android werkt, dan kan je deze app gebruiken:

 

WiFiAnalyzer (open-source)

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vrem.wifianalyzer

 

Je kan daarmee kijken op welk kanaal het minste ruis is en afstemmen op dat kanaal, maar of dit uw snelheid zal verbeteren is niet te garanderen. Ik gebruik een eigen router waarop 2.4GHz is ingesteld om automatisch een kanaal te kiezen en tot nu toe is dat altijd goed ingesteld. Er zijn er die bijvoorbeeld zweren op kanaal 1, 6 of 11 oid, maar dat is ook geen exacte wetenschap.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kevinvdb
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
YEAH! CAPSLOCK DAY! Star Wars Day Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes.

Wifi channel aanpassen

Wel ik heb ios. Voor android hebik idd al gehoort van deze app.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wifi channel aanpassen

Het is inderdaad zo dat Wifi kanalen elkaar beinvloeden. Een Wifikanaal is eigenlijk niet 1 kanaal maar 1 kanaal waarbij aan weerszijden 2 kanalen ook gestoord/gebruikt worden.

Als jij kanaal 5 gebruikt worden kanaal 4 en 6 in mindere mate gebruikt en 3 en 7 in nog mindere mate.

Als je buur dan kanaal 8 zou gebruiken dan zitten jullie op kanaal 6 en 7 elkaar te storen.

Daarom blijf je best 5 kanalen uit elkaars buurt. Dus 1, 6 en 11 of 2, 7 en 12 of 3, 8 en 13 zijn goed.Bij automatisch gaat je AP zelf op zoek naar het beste kanaal. Want soms is er een AP die bvb 2 kanalen combineert dan pakt die natuurlijk veel meer van het spectrum in.

Je moet maar eens proberen deftige WiFi op te zetten in een studentenbuurt. Daar is het echt de wet van de sterkste.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.