Beantwoorden
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

Ik heb net de nieuwe aanrekening gehad en heb daar extra info gevonden dat er vanaf 14/ 09 / 2020 de modem binnen gedaan moet worden bij einde contract. 

 

Extra informatie Belangrijk! Aanpassing van artikel 1.2 van de bruikleenvoorwaarden modem Vanaf 14/09/2020 dient u bij omwisseling en aan het einde van uw contract uw modem terug te brengen, zo niet rekenen we een vergoeding van 90, 80, 60 of 55 EUR aan afhankelijk van het type modem. U vindt uw type modem en het bedrag op telenet.be/ikzegop. Indien u niet akkoord bent met deze aanpassing heeft u het recht om gratis uw huidige overeenkomst op te zeggen. Indien u bijkomende vragen heeft kan u ons steeds contacteren op 015/666 666 of via het contactformulier op telenet.be.

 

Dit gewoon ter info aan iedereen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
32 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

Als ik die modem ooit binnenbreng, dan kan TN mij de waarborg van 50 euro terugbetalen. De omgekeerde wereld. (-:

 


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

Zou dat hier mee te maken hebben

TELENET-MOEDER SLUIT MILJARDENDEAL IN ZWITSERLAND😲

https://www.tijd.be/tech-media/telecom/telenet-moeder-sluit-miljardendeal-in-zwitserland/10244731.ht...

 

0 Likes
nawesi007
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

N'a het debacle met Eleven sport verliezen ze veel klanten, hun manier om op de kap van trouwe klanten nog meer geld te winnen. Alweer een smerige zet van Telenet😠

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

0 Likes
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

Welke waarborg? Ik heb geen waarborg moeten betalen bij het begin van m'n contract.

 

Dit is gewoon de modem die anders bij einde contract en/of verhuis gewoon blijft hangen om misschien nooit meer te gebruiken.

Lijkt me logisch dat die daar niet moet blijven hangen om te verkommeren.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

Twintig jaar geleden werd er twee duizend frank aangerekend als waarborg voor de modem. Later werd dat afgeschaft. 2000 : 40,3399 = 49,58 euro of als men snel uit het hoofd rekent is dat 50 euro ongeveer.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

@RuZ 

 

Zoals @janne_man al aanhaalde: mensen die al wat langer klant zijn hebben indertijd BEF 2.000 betaald als waarborg voor de modem (plus BEF 8.000 voor de installatie, dat was voor 1 Mbps, denk ik). Ik heb ooit eens een lang gesprek gehad met een jongedame van Telenet en die heeft het toen nog eens nagekeken voor me: als deze klanten hun contract beëindigen, dan hebben ze recht op die BEF 2.000.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

@sb @janne_man  Dat wist ik inderdaad niet. 

Weten jullie in welke periode dat zo was?

Ik ben op mijn huidig adres klant sinds 2002 of 2003. 
Daarvoor in 1999 - denk ik - ben ik op een ander adres klant geweest met de laatste nieuwe technologie: een ADSL-lijn. 🙂

 

Wie weet heb ik dan ook een waarborg betaald. 

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

als je iets ga huren huis of appartement heb van vrienden gehoord dat eigenaar niet wil dat de bakjes blijven hangen  aan de muur na einde  contract als moet verwijdert worden en terug gaatje opgevuld en geschilderd bij een lege ruimte geeft dat een rommelige indruk al die kabels, bij mensen dat ik ken zijn er kosten aangerekend voor niet opruimen  van de bakje en kabels.

en bij het langs gaan  later  om de resterende post gaan afhalen  dan zien ze de bakjes nog hangen  aan de muur  tof

en die dat ze verwijderen vliegen onmiddellijk in vuilbak of op container park

 ik heb er zien liggen in de bak tussen de dvd speler en ook toestellen van prox veel

ik denk ze nu meer gaan hergebruiken nu

hopen dat je ze gratis kan opsturen anders denk ik dat het bedrag van 50 euro niet veel is om daar tijd in te steken om naar een winkel te rijden  waar je ze wel mag  binnen brengen zal niet alle winkels zijn van telenet

best dat ze met bpost een contract maken dan kan je overal binnen brengen label op de doos  en  je kan  ze volgen

moet je geen verlof nemen om bakje binnen te brengen

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

@RuZ 

Ik kan enkel met 100% zekerheid bevestigen dat het bij een abonnement aangegaan in augustus 2000 en met een afrekening op 1 september 2000 het volgendeeé op deze afrekening staat:

Kabeltoegang-waarborg voor modem (geen BTW) 2.000 [frank].

 

Eén maand internet kostte toen 1.499 frank of omgerend 37,16 euro. Met dit abonnnement had je minder dan met het goedkoopste internet abonnement van Telenet van vandaag 28,31 euro. Als ik me goed herinner was het maximum download 2 Gb en het maximum upload 200 Gb.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

Misschien dat ze teveel miserie beginnen krijgen met oude modems / digicorders die op de 2de-hands markt terecht komen, en geprobeerd wordt om die aan te sluiten ...

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract


@janne_man  schreef:

Als ik me goed herinner was het maximum download 2 Gb en het maximum upload 200 Gb.


Gb ???

 

In den beginne:

  • was er geen limiet
  • was de downloadsnelheid theoretsich 4 Mpbs, en de upload 128 kbps (of was het 256 kbps). In de praktijk was er geen limiet op de downloadsnelheid, maar de modem poort was max. 10Mbps, effectief kreeg je zo'n 7-8 Mbps.
  • de eerste routers die op de markt kwamen (vb: Linksys) hadden wel 100 Mbps LAN poorten, maar de WAN poort was 10 Mbps
  • surfen kon alleen via een Telenet proxy op poort 8080, die je in de browser moest instellen (poort 80 uitgaand was gesloten). Mijn eerste "IoT" device (een DVIX player met netwerkaansluiting) kon geen info ophalen (vb playlist internet radio) omdat ik daar geen proxy kon inzetten.

Toen begonnen de limieten ...

  • er kwam een cap op de downloadsnelheid (4 Mbps). Dit veroorzaakte nogal veel kabaal op de newsgroups (voorloper van Forum), want dat was een serieuze snelheidvermindering (van 7 Mbps tot 4 Mpbs), maar we hadden geen recht van klagen gezien de spec 4 Mbps was ☹️
  • er kwam een cap op de volumes, maar ... traffiek tussen Telenet gebruikers werd niet meegeteld 😊

Dat waren de tijden er massaal content gedeeld werd tussen Telenet gebruikers (geripte CD's) via binaire newsgroups (pandora.*). Met één nacht (aan 128 kbps) had je soms niet genoeg om 1 Dvix (650 Mb) up te loaden.

Ons favoriete programma hiervoor was "Bommanews" die automatisch alle stukjes terug aan elkaar plakte ...

 

Dat was ook de tijd dat nog (bijna) niemand een router had, en zijn Windows 3.1 of Windows 95 PC rechtstreeks op een modem-only had, zonder enige vorm van firewall.

Je kon dus gemakkelijk eens gaan "neuzen" op een PC van een Telenet klant aan de andere kant van Vlaanderen ... alles binnen Telenet was één lokaal netwerk ...

Zonealarm was toen een populaire firewall voor de stand-alone PC's die direct op het internet stonden...

 

Briachons (RIP) leerde zijn volk quoten, ...

Nostalgie 😃...

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

@RuZ 

 

Dat moet zo rond 2000 geweest zijn. Ik heb mijn origineel contract niet meer. Ik heb me toen laten overtuigen in één van die befaamde "gele tenten". Dat was in Houthalen-Helchteren. De verkoper deed een demonstratie en haalde tegen "lichtsnelheid" een Star Wars trailer via QuickTime binnen en ik was verkocht.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

@Ex-Netweter 

 

Als ik ook even mag mijmeren. @patrick37 zal het me hopelijk niet kwalijk nemen... (-:

 

Ik heb heel even kunnen genieten van de "no limit". Daarna werd er inderdaad een verschil gemaakt tussen intern en extern verkeer (wat voor heel wat verkeer zorgde op de eigen newsserver die Telenet had). Dan kwam de 10 GiB/maand, geloof ik, maar dat werd later een glijdende meter, want tegen het einde van elke maand werden de servers (merkbaar) zwaar belast door zgn."gigagoochelaars" (Looboo?) die alles uit hun limit wilden halen.

 

Mijn modem was een SRFRBoard of zoiets? Kan het niet terugvinden. Met een voeding die bekend was van stuk te gaan. Die van mij dus ook. 4 dagen offline en Telenet gaf me een halve maand gratis in de plaats. Die proxy server was inderdaad verplicht, maar het stond je vrij om een andere proxy in te stellen.

 

Voor zo ver ik weet werden er geen binaries gepost op pandora.* (ik heb de FAQ nog even onderhouden met JeroenV), want die hiërarchie had geen binary newsgroups. Enkel op pandora.test kon je - in principe - binaries posten. Er werd vooral gepost via alt.binaries.* nieuwsgroepen. De maker van B-News was in feite net iets te laat met zijn encryptie, die bedoeld was om de zgn. "overhead" te verkleinen (minder download/upload), omdat de maker van yEnc iets vroeger zijn codering had bedacht én ondersteund werd door newsreaders zoals Xnews en Forté Agent. Op 31 december 2011 trok Telenet de stekker uit de newsservers.

 

Briachons houden we nog altijd in ere via briachons.org, vooral dankzij Coldrain die voor het domein en de hosting zorgt. Samen hebben we een tijd geleden beslist om de website offline te halen en te vervangen door een "in memoriam". Via de Wayback Machine is de oude website nog altijd te bekijken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.