Beantwoorden
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5855
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

Ik heb net de nieuwe aanrekening gehad en heb daar extra info gevonden dat er vanaf 14/ 09 / 2020 de modem binnen gedaan moet worden bij einde contract. 

 

Extra informatie Belangrijk! Aanpassing van artikel 1.2 van de bruikleenvoorwaarden modem Vanaf 14/09/2020 dient u bij omwisseling en aan het einde van uw contract uw modem terug te brengen, zo niet rekenen we een vergoeding van 90, 80, 60 of 55 EUR aan afhankelijk van het type modem. U vindt uw type modem en het bedrag op telenet.be/ikzegop. Indien u niet akkoord bent met deze aanpassing heeft u het recht om gratis uw huidige overeenkomst op te zeggen. Indien u bijkomende vragen heeft kan u ons steeds contacteren op 015/666 666 of via het contactformulier op telenet.be.

 

Dit gewoon ter info aan iedereen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
32 reacties
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

Mag ik uit deze contractwijziging afleiden dat je voortaan je TN-modem kan meenemen als je verhuist?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5855
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

@riji  dat denk ik niet. Ik denk als je verhuist dat je een geheel nieuwe modem krijgt maar natuurlijk ben ik niet zeker. Je zal de instructies wel krijgen als je een verhuis door geeft neem ik aan. Want zoals jij het ziet en zegt zou je dat wel kunnen zeggen , bij een verhuis neem je jou modem mee. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

Ik dacht dit omdat er enkel sprake is van einde contract.

Als je verhuist ben je toch niet noodzakelijk einde contract.

Voorheen moest je het TN-modem achterlaten voor de nieuwe bewoner.

Als die nieuwe bewoner echter een andere operator heeft, dan komt het TN-modem buiten gebruik...

Omgekeerd als je ergens intrekt en de vorige bewoner had een andere operator...

Daarbij kan het best zijn dat jij bij je verhuis niet weet wat de toekomst terzake brengt.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5855
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

@riji  nee bij een verhuis ziet men dat niet als einde contract dat klopt. Ik denk dat het zo gaat :

de persoon verhuist , laat de oude modem achter en krijgt op het nieuwe adres een andere modem. De persoon die in jou ouderlijk huis komt wonen krijgt een nieuwe modem en de technieker neemt de oude mee terug. ( dit is een standaard procedure die al jaren zo is ). Gaat die persoon van je ouderlijk huis naar Proximus of Orange dan dient die de modem van Telenet binnen te brengen. 

Maar ja dat kan ook zijn dat jij die dient binnen te brengen op het moment van je verhuis zodat het huis modem vrij is zodat de volgende bewoner kan kiezen welke provider hij of zij neemt. 

 

@Suzy  kan jij daar meer duidelijkheid over geven? Wat als je verhuist : moet je je modem dan binnen brengen ? Want je kan niet weten welke provider de nieuwe bewoners nemen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5855
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

@robatoras  dat weet ik want dat is al jaren de standaard procedure. Het gaat er nu om met die nieuwe regeling van einde contract dat je de modem moet binnen brengen. Maar als jij in mijn huis komt wonen en neemt geen Telenet maar ik laat de modem achter wie brengt die dan binnen ? Jij niet want jij neemt een andere Provider en ik woon er niet meer. Dus eigenlijk is de vraag wel relevant wat er dan gaat gebeuren. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

Dan weet je precies niet genoeg.Wat ik post is DUIDELIJK.

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/wat-meenemen-bij-verhuis/

Er is geen nieuwe regeling.Niet voorruit lopen.Zo staat het vandaag op hun site.

Wat nog meer.

Als de nieuwe bewoner een andere provider neemt,ruimt hij gewoon de Telenet boel op.

Of laat het hangen.Aan hun de keuze.Die modem heeft al lang zijn geld opgebracht.

Toen ik voor de modem only ging in het Telenet center,wilde ze de HGW niet eens terug

Hij staat hier nog.

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5855
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

@robatoras  zal wel eens zien wat @Suzy  hier op kan antwoorden. 

Heb ook niet gezegd dat jou info niet duidelijk is maar er veranderen dingen en dan kan dat dus ook zijn dat een verhuis ook veranderd en dat die regel nog doorgevoerd moet worden. Het is immers nog geen 14 / 9 want dan gaat die nieuwe regeling in. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

Dat ik gelijk heb.

14/9 is vandaag niet.En zijn de algemene voorwaarden van dandaag tot dan nog  geldig.🤔

Waarom dienen de algemene voorwaarden,om te lezen niet

Alles staat duidelijk onder hun voorwaarden.Verder bladeren na blz 1 zou ik zeggen.

Maar als je einde contract bent,en met Telenet niet verder wil,zal je wel een laatste aanrekening (afrekening)krijgen,waar alles op staat,wat te doen. 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

@riji 

Daar schiet de communicatie van Telenet tekort.

 

Enkele interpretaties:

Je verkoopt je woning en je verhuist naar je nieuwe woning. Je laat de modem staan. De nieuwe eigenaar gebruikt geen Telenet en doet het toestel niet binnen. Jij betaalt de vergoeding.

 

Je verhuist en je neemt je modem mee naar je nieuwe woning. Daar staat echter reeds een modem. Je verkiest je oude modem te behouden en doet de modem die reeds in je nieue woning stond binnen bij Telenet. Je zal megelijk nog wel Telenet moeten contacteren voor om je modem op die plaats te activeren. Je betaalt geen vergoeding.

 

Om zeker te zijn en om het proper te spelen: bij verhuis steeds de modem van je oude woonplaats binnenbrengen.

 

@Suzykan dit verduidelijkt worden?.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

@janne_man schreef

Je verkoopt je woning en je verhuist naar je nieuwe woning. Je laat de modem staan. De nieuwe eigenaar gebruikt geen Telenet en doet het toestel niet binnen. Jij betaalt de vergoeding.

 

 Jij betaalt niets.Zie de algemene voorwaarden.

 

Ga je modem eens omruilen in het Telenet center,en zeg dat je de oude wel 'n keertje binnenbrengt,waar je toch niets meer mee bent.Wedde dat je na 14 dagen(vergeten) niets van Telenet hoort.Die is al dubbel en dik terug verdient met de huur.

riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

@janne_man 

Ik vraag mij in dit verband af waar het TN om te doen is bij die contractwijziging.

Meestal kun je het dan best financieel bekijken:

- klant vergeet of steekt het op de moeite om het modem terug te brengen: kassa!

- klant brengt een recent type modem terug: kan direct herbestemd worden = besparing: kassa!

- klant brengt een ouder type modem terug: kan als refurbished dienen of naar een vreemde markt gaan: kassa-tje!

Je kan het ook technisch bekijken: de wijziging zal op termijn toelaten dat bij elke modem één actieve klant hoort.

Maar het zou ook anders kunnen zijn.

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

@riji 

Men kan van alles veronderstellen. De lijst van de betrokken modems bevat slechts enkele modellen. Mogelijk is er ergens op het internet of darknet te vinden hoe je aan de instellingen kunt. Dan is een gratis modem/router interessanter dan één te kopen.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5855
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

@riji  of het gaat er om de oude type modems eruit te krijgen en op die manier de nieuwe modems toe te laten. En die misschien duurder zijn in aankoop en op die manier kassa te hebben. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe voorwaarde: binnen brengen modem einde contract

@patrick37 schreef

 of het gaat er om de oude type modems eruit te krijgen

 

Waarom zouden ze,daar wordt iedere maand netjes huur voor betaald.

En er zijn er nog 'n pak in omloop.Mensen met nog een oude formule.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/internet-bij-telenet-overzicht-abonnementen

0 Likes