Beantwoorden
icyjamie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Van CH7465LG-TN naar CH8568LG door switch naar ONEup

Ik heb een ch7465lg-tn. Ik ben overgeschakeld op oneup (1gb). Volgens de website is mijn modem niet de optimale en wordt de CH8568LG opgestuurd. Volgens de helpdesk is dat niet nodig. 

is het toch interessant de CH8568LG te gebruiken?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: ch7465lg-tn vs CH8568LG

0 Likes
3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Van CH7465LG-TN naar CH8568LG door switch naar ONEup

@icyjamie  

Je huidige modem zal inderdaad deze snelheden niet ondersteunen. Als je gebruik wil maken van de volledige snelheden zal je inderdaad naar de andere modem moeten over gaan. Je oude modem zal het tot 400 Mbps blijven doen maar dat is natuurlijk niet de 1GB die in de One up zit. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Van CH7465LG-TN naar CH8568LG door switch naar ONEup

Theoretisch kan de CH7465LG-TN (docsis 3.0) perfect 1gpbs aan, echter kiest Telenet er voor om de snelheid voor dit model te beperken bij de oneup abonnees.

Het  CH8568LG model (docsis 3.1) krijgt wel de volle snelheid, evenals het model CV8560E (ook docsis 3.1).

Zo "forceren" ze alvast een moedernisering van het netwerk.

 

Zoals je in verschillende andere onderwerpen kunt lezen zijn er verschillende mensen die klagen over het lawaai van de fan in de CH8568LG. Of dit een probleem is hangt natuurlijk sterk af van de lokatie van het modem.

Misschien is de CV8560E anders een interessanter alternatief. Deze heeft geen fan en is dus stil, heeft echter geen wifi.

Al je zelf al een eigen wifi netwerk hebt is dit geen probleem, anders kun je zelfs bij telenet gratis een wifi access-point huren.

 

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Van CH7465LG-TN naar CH8568LG door switch naar ONEup

@icyjamie is het toch interessant de CH8568LG te gebruiken?

 

@robatoras Als je deze kan plaatsen in 'n andere kamer (plaats) is deze HGW  perfect,

volgens Netweter bezoekers maakt de  koeling Lawaai .(Lawaai is 'n groot woord)

Ik begrijp niet waarom Telenet de ch7465lg er uit wil en je verplicht  de CH8568LG of de andere te nemen.

Klachten worden gewoon niet gehoord.De CH8568LG wordt gewoon verder aangeboden.

Volgens mij zitten ze met een massa overstock die er uit moet.

0 Likes