Beantwoorden
Ruts
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Instellen v/e webinterface via draadloze instellingen

Gaat hier over het aansturen van een web interface.  Het betreft hier een module van Velleman VM201 met relais contacten op voor het aansturen van toestellen via LAN en WAN.  Er wordt stap voor stap uitgelegd wat er dient gedaan te worden. Op LAN gebied is er geen probleem, echter vanuit de buitenwereld lijkt het niet zo simpel. 

Heb een nieuwe witte modem van Telenet en de module is verbonden via een RJ45 netwerkstekker met de modem. Instelling " draadloze instellingen, geavanceerd " gedaan volgens instructies.  Er wordt gezegd een poort open te zetten en dat is gelukt.

Zo iemand mij kunnen vertellen wat er verkeerd is?  Hier de instellingen. Nog even vermelden dat het protocol op beide staat en status: actief.  IP adres interface 192.168.0.xxx

firewall instellingen: blokkeren /  firewall bescherming: actief / UpnP : actief / dmz : 192.168.0.0

 

 

 

Tags (1)
0 Likes
2 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Instellen v/e webinterface via draadloze instellingen

Iemand die @Ruts kan helpen bij het instellen van de webinterface Velleman VM201? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Instellen v/e webinterface via draadloze instellingen


@Ruts  schreef:

Heb een nieuwe witte modem van Telenet en de module is verbonden via een RJ45 netwerkstekker met de modem. Instelling " draadloze instellingen, geavanceerd " gedaan volgens instructies.  Er wordt gezegd een poort open te zetten en dat is gelukt.


En wat lukt er niet?

1) Heb je op de Velleman kit een poort geconfigureerd waarop de de webinterface van buitenaf wilt bereiken (standard is dat 9760, maar dat kan je beter wijzigen naar een willekeurig getal).

2) Heb je in Mijn Telenet de port-forwarding correct ingesteld (external begin 9760, external end 9760, internal begin 9760)? Dit is mij niet goed duidelijk in jouw post.

3) Ken jet externe IPv4 adres van jouw Telenet modem (Kan je in Mijn Telenet terugvinden)

 

Dan zou je de Velleman kit normaal moeten kunnen bereiken op via het publieke IPv4 adres van je Telenet router.

 

PS. Vanuit de "buitenwereld" wil wel degelijk zeggen "van buiten jouw lokaal netwerk"  Probeer dus niet de VM210 te benaderen vanuit je lokaal netwerk via zijn extern IP adres!

0 Likes