Beantwoorden
alarm1233
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

pc wel zichtbaar in netwerk maar geen toegang tot 2e pc

heb 2 pc s in netwerk +1 laptop

de ene pc staat beneden in woonkamer en de andere boven op het bureau, heb ook een wifirepeater van telenet, heb 1 netwerk aangezet in modem, telkens ik de pc boven wil benaderen krijg steeds melding "netwerkfout, geen toegang"' nu heb ik alles al geprobeerd mijn pc boven terug  helemaal opnieuw geherinstalleerd en het blijft steeds hetzelfde aangeven .ik kan dus niets delen met de pc boven, maar op de pc boven staat wel mijn printer geïnstalleerd, dus die kan ik niet benaderen. de laptop kan ik wel benaderen via pc beneden maar die krijgt ook dezelfde melding als die de andere pc boven wil benaderen, de netwerknaam en ww  is overal hetzelfde vermits ik de optie 1 netwerk heb aangeklikt. kom er niet wijs uit na 3 weken van intens proberen verbinding te maken. modem en wifi accespoints ook al gereset maar niks helpt!!!😫

0 Likes
11 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

pc wel zichtbaar in netwerk maar geen toegang tot 2e pc

Geef eens wat meer informatie. Over welke besturingssystemen gaat het? Hoe zijn die verbonden? Wat bedoel je met "benaderen" ? Hoe meer info jij geeft, hoe beter men je kan helpen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

pc wel zichtbaar in netwerk maar geen toegang tot 2e pc

Welk besturingssysteem heb je op de PC boven? Indien het Windows 10 home is dan kan je het bureaublad niet overnemen. Als het dat is wat je wil.

In eerste instantie moet je best deze PC een vast IP adres geven in de range 192.168.0.10 tot 192.168.0.99.

Vervolgens ga je naar netwerkinstellingen.

netwerk10.PNG

Daar klik je op deelopties. En ga je de Netwerkdetectie en printedeling inschakelen.

netwerk11.PNG

Niet vergeten om onderaan op je scherm op "wijzigingen opslaan" te klikken.

Best ook eens de PC af te zetten en herop te starten.

Daar al eens mee beginnen en dan zien we verder om de printer aan te sluiten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

pc wel zichtbaar in netwerk maar geen toegang tot 2e pc

Vervolg:

Ook op beide PC's via Systeem / Configuratiescherm / Instellingen computernaam, domein en werkgroep, op beide eenzelfde werkgroep zetten, maakt niet uit welke naam.

Opslaan en de beide PC's herstarten.

Om bestanden te delen ga je in verkenner naar de betreffende map op de juiste schijf. Rechtsklikken en onderaan eigenschappen kiezen. Dan krijg je een schermpje en klik je op delen. En daar doe je het nodige afhankelijk van uw wensen.

netwerk12.PNG

Om een printer toe te voegen:

Systeem / Configuratiescherm / Apparaten en printers en op "Een printer toevoegen" klikken. Laat eerst automatisch zoeken en als er niets gevonden worden moet je via de alternatieve wegen zoeken. Op de PC waar de printer niet is op aangesloten worden ook de printerdrivers geinstalleerd.

netwerk13.PNG

Veel succes.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
alarm1233
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

pc wel zichtbaar in netwerk maar geen toegang tot 2e pc

win 10 pro 64 bits, heb alle instellingen al geprobeerd die jullie beschreven hebben , niets helpt, met benaderen bedoel ik dat ik in de andere pc de bestanden kan inzien en delen, ben als administrator ingelogd.en nee ik moet geen beheer van bureaublad zoals iemand zei.de pc boven zit op draadloos wifi netwerk

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

pc wel zichtbaar in netwerk maar geen toegang tot 2e pc

Heel eigenaardig. De Pc een vast IP adres gegeven? Heb je ook vanuit Verkenner (Deze PC, rechtsklikken) geprobeerd om een netwerkverbinding te maken?

Zie je de mappen op de PC als gedeeld staan?

Als je op een map gaat staan kan je bovenaan het tabje delen selecteren. Je kan daar de personen ingeven met wie je wil delen. Vul daar eens "iedereen" in.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

pc wel zichtbaar in netwerk maar geen toegang tot 2e pc

Als je de printer wil delen, volg dan deze instructies op de site van Microsoft.

 

Als je bestanden wil delen, volg dan deze instructies op de site van Microsoft.

 

 

0 Likes
alarm1233
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

pc wel zichtbaar in netwerk maar geen toegang tot 2e pc

heb ik allemaal gedaan, niks helpt, ik kan wel van de pc boven in een andere pc kijken  maar niet andersom.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

pc wel zichtbaar in netwerk maar geen toegang tot 2e pc

Wat is er verschillend tussen de pc boven en die van beneden? 

Hoe verschillend of gelijkend zijn de aansluitingen op uw lokale netwerk?

0 Likes
alarm1233
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

pc wel zichtbaar in netwerk maar geen toegang tot 2e pc

alle pc s hebben win 10 draaien pro 64 bits, aansluiting boven wifi op netwerk , beneden idemdito, heb al bekabelt geprobeert , geen verandering.

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

pc wel zichtbaar in netwerk maar geen toegang tot 2e pc


@alarm1233  schreef:

... ik kan wel van de pc boven in een andere pc kijken  maar niet andersom.


Juist hierom moet je naar de verschillen zoeken tussen deze beide pc's. Aan wat denk ik dan bij verschillen:

  • de diverse instellingen 
  • de programma's die altijd actief zijn, zoals bijvoorbeeld een virusscanner

Als beiden identiek zijn op de data na, dan zal het in de twee richtingen werken.

 

Ik denk dat je een kleinigheid over het hoofd ziet. Ofwel kan je de twee computers tijdelijk naast elkaar zetten en vergelijk je ze stap bij stap. Ofwel moet je alles zeer zorgvuldig noteren en dan controleren op de andere pc.

 

0 Likes
alarm1233
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

pc wel zichtbaar in netwerk maar geen toegang tot 2e pc

Op alle pc s draaien dezelfde programma's en virusscan,en zelfde versie van Windows

0 Likes