Beantwoorden
lizzardking
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

router maakt geen verbinding met pc van modem

 

schema.jpg

Als gamer stream ik al mijn games via steam home streaming naar mijn laptop of mijn steam link (meestal wired ,soms ook wireless).

 

Sinds deze week heb ik een nieuwe router in huis maar deze herkent laptop/steam link  niet binnen het netwerk (ik zie dat er geen verbinding kan gemaakt worden met met pc van de slaapkamer en omgekeerd ook niet),jammer genoeg heb ik ook geen kennis in netwerk 😞 .

 

Ik ga er vanuit dat ik enkele settings van mijn nieuwe asus router moet aanpassen maar weet niet concreet welke.

Is er iemand die mij kan helpen?

 

Enkel de DHCP op de asus router heb ik uitgeschakeld maar ik zie blijkbaar nog dingen over het hoofd.

dhcp.jpg

 

WAN: Heb ik niets aagepast

wan.jpg

 

Firewall heb ik uitgeschakeld:

firewall.jpg

 

Vraag gerust wat screenshots indien nodig. 

 

Mvg en alvast bedankt!!! 

Wouter

0 Likes
2 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

router maakt geen verbinding met pc van modem

Je gebruikt de router dus als Access Point? Een beetje zonde. Misschien kan je de router/modem (HGW) van TN inruilen voor een modem-only.

 

In elk geval, ik vermoed dat je met 2 verschillende netwerken zit: de HGW zit wellicht op 192.168.0.x en je router bijvoorbeeld op 192.168.1.x. Geef de router een LAN IP tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.49 en dan is je probleem waarschijnlijk opgelost.

 

Nogmaals, ik zou kiezen voor een (gratis) modem-only. Op die manier kan je optimaal gebruik maken van de mogelijkheden die je router heeft.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

router maakt geen verbinding met pc van modem

Zoals @sb zegt alles via uw router aansluiten want zoals je het nu tekent heb je een modem only waar de ene PC via een publiek IP adres werkt en de andere via uw router. Dat is een beetje lastig.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes