Beantwoorden
germinal
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

vast IP adres betalend geworden ???

Geachte telenet,

 

Ik heb in juni van dit jaar telenet wigo genomen.

 

Ik heb destijds wat met mijntelenet gespeeld en zag daar de optie 'vast ip adres'. Ik heb dit aangevinkt. puur uit interesse. Er werd NIET vermeld dat dit een betalende dienst zou zijn. Ik heb er dan verder geen aandacht aan geschonken.

 

Nu krijg ik op mijn laatste factuur plots 40 euro aangerekend voor de optie vast IP ???

 

De optie vast IP zou betalend geworden zijn sedert 25 september jongstleden.

 

Ik heb onmiddellijk op 13 oktober - dag ontvangst factuur - contact opgenomen met de helpdesk waarbij mij gemeld werd dat de optie verwijderd zal worden en dat mij een credit nota opgestuurd zal worden voor 40 euro..

 

Ik dacht dat de zaak hiermee afgehandeld was, maar ik kreeg geen credit nota toegestuurd en de optie vast IP staat nog steeds aangevinkt.

 

Vandaag - 25 oktober -informeer ik opnieuw bij de telenet helpdesk daar ik nog geen credit nota had ontvangen. Deze keer wordt mij aan telefoon gemeld dat er geen credit nota opgestuurd zal worden. Dat mij bij het vorige gesprek verkeerde informatie gegeven werd. De persoon aan de helpdesk meldt simpelweg dat zijn collega tegen mij gelogen heeft.

 

Iedereen zou in kennis gesteld zijn geweest dat dit een betalende dienst betrof?? Ik heb alleszins niets ontvangen..

 

Is er nog iemand die met dit probleem zit?

0 Likes
7 reacties
Chukky2
Freshman Meerweter
Berichten: 60
Goed bezig! On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

vast IP adres betalend geworden ???

Als je een extra WiFi voor de modem,zetbheb je altijd een vast ip bij telenet , hier bij mij toch . Ofwel moet de stroom een paar uur uitvallen , dan heb ik,een ander ip adres

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

vast IP adres betalend geworden ???


@Chukky2 schreef:

Als je een extra WiFi voor de modem,zetbheb je altijd een vast ip bij telenet , hier bij mij toch . Ofwel moet de stroom een paar uur uitvallen , dan heb ik,een ander ip adres


en dat is nu juist de definitie van _geen_ vast IP adres 🙂 

 

Bij een vast IP adres mag de stroom zoveel uitvallen als je wil, je krijgt altijd hetzelfde terug...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

vast IP adres betalend geworden ???


@Chukky2 schreef:

Als je een extra WiFi voor de modem,zetbheb je altijd een vast ip bij telenet , hier bij mij toch . Ofwel moet de stroom een paar uur uitvallen , dan heb ik,een ander ip adres


Je kan niets voor de modem zetten alleen achter.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

vast IP adres betalend geworden ???

Ik ben al een tijdje klant (+15 jaar) en voor zo ver ik weet is een vast IP altijd al een extra kost geweest. Ik meen dat je bij Telenet een IP lease krijgt voor 48u., maar - zo werd me verteld - Telenet zal altijd proberen om je datzelfde IP adres terug toe te kennen. Als je bijvoorbeeld een router installeert, dan is de kans dus groot dat je hetzelfde externe IP krijgt, maar er is geen garantie. Er is echter wél een trucje waarmee je je router een pseudo vast adres kan geven en dat kan bijv. met iets als DyNDNS. Er zijn er nog andere, maar dat zal iemand anders moeten uitleggen; ik heb zoiets nooit geprobeerd met mijn router.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

vast IP adres betalend geworden ???

DDNS = Dynamic DNS

Je linkt je op adres een een dns naam bv voorbeeld.dns.be en dan zet je een klein programmaatje op je pc dat ervoor zorgt dat als je op adres verandert ook je dns naam verandert.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
PowerChaos
Professional Weetjesweter
Berichten: 61
Goed bezig! All I want for X-mas is YOU On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

vast IP adres betalend geworden ???

@Chukky2

vast ip heeft daar niets mee te maken

zover ik weet was een vast ip aleen een optie bij business

maar tegenwoordig ook voor particulieren

 

voor het vast ip

technis is het ip dynamis

maar je krijgt een lange lease time

dus zolang je in de lease zit word je ip terug vernieuwt met hetzelfde ip

als je lease verloopt ( zoals sommige mensen in de nacht hun modem uitzetten ...) dan kan je ip veranderen als je over de leasetijd bent

 

dit kan ook gebeuren als telenet updates uitvoert op de dhcp server (ip's komen ergens vandaan xD )

 

met optie vast heeft dhcp geen invloed meer , word gewoon vastgezet op mac adress

dus aleen als je dan je modem veranderd kan je ip veranderen maar kan telenet het terug goed zetten

 

aangezien het ip vast staat op mac , is het een gereserveerd ip en word die niet in de pool gebruikt

 

kort samengevat

vast ip is niet nodig als je niet aan hosting doet of geen bedrijf hebt die externe doeleinden heeft ( webserver  ? remote desktop ? smtp server ? mail server en alle andere zaken ) 

 

dus is het normaal dat ze er op door rekenen , aangezien aleen maar een bepaald soort bedrijven deze optie moeten hebben

 

ze zouden die optie achterwegen moeten laten en aleen op aanvraag moeten activeren , dacht dat dat vroeger zo was , dan krijgen gewone klanten er geen probleem mee zoals ze nu hebben xD

 

mvg

PowerChaos

 

0 Likes
Chukky2
Freshman Meerweter
Berichten: 60
Goed bezig! On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

vast IP adres betalend geworden ???

Ja , ik bedoel dus idd achter de modem

en wanneer valt  de stroom meer dan 2  uur uit? Hier is dat in geen jaren meer voorgekomen .

dus eigenlijk hebben we idd allemaal bij telenet een ip wat lang in stand kan blijven .

maar idd ,als je bv een ipcamera hebt is dat wel eens vervelend als je dan juist op,vakantie bent;-)

hier bolt hij nu al 2 jaar zonder ip verandering .

dat is toch al een hele poos he mensen.

0 Likes