Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geef je mening over De Netweters (indeling/componenten)

Leden die al langer deel uitmaken van de Netweters-familie weten dat onze community er ondertussen al enkele jaren hetzelfde uitziet. Af en toe is er wel een component toegevoegd of zijn er features grondig gewijzigd zoals bijvoorbeeld de weergave van de privéberichten. Maar echte grote veranderingen zijn er recent niet meer gebeurd. 

Het leuke nieuws? Bij Telenet zijn ze volop bezig met het vernieuwen van de look & feel. In heel wat van de campagnes op tv of outdoor banners zie je deze nu al terug, en ook de website zal op termijn worden aangepast.

 

In juni zijn we beginnen kijken hoe we de nieuwe kleuren, het nieuwe lettertype en de nieuwe look & feel op De Netweters kunnen toepassen. Hoe we onze community kunnen vernieuwen en er vooral wat moderner of frisser kunnen laten uitzien. Op UAT-omgeving hebben we in de zomer al bepaalde aspecten aangepast, zo zijn we enkele weken bezig geweest met de implementatie van het nieuwe lettertype en uiteraard het testen van de leesbaarheid op alle pagina's.

Voor we beginnen aan de volgende UX-oefening om de componenten en pagina elementen aan te pakken, willen we graag eens van jullie weten wat er beter kan aan onze community?

istockphoto-1289790125-612x612.jpg

Goed om te weten: in de eerste fase focussen we vooral op de homepage en op de topic pagina (level waar je inhoudelijk een thread leest). Feedback over andere pagina's of meer algemene suggesties zijn uiteraard ook welkom en zullen we op termijn analyseren en meenemen.

 

Wat kan beter aan onze community? Wat vind je wel/niet goed? Vind je alle componenten altijd gemakkelijk terug (bv. notificaties, instellingen, privéberichten, nieuwe topics, ..)? Welke componenten of onderdelen vind je overbodig? Welke componenten mis je vandaag? Is de indeling gebruiksvriendelijk? Hoe is je ervaring met onze community op een mobiel toestel (smartphone of tablet)? Laat het ons weten! 

 

Elk puntje van feedback meenemen, zal sowieso veel werk worden. Maar de suggesties of opmerkingen die meermaals worden benoemd, zullen uiteraard prioritair bekeken worden. Helaas zijn we niet 100% vrij, omdat we nog altijd afhankelijk zijn van de mogelijkheden van het Khoros-platform. Al kunnen we natuurlijk bepaalde aspecten wel opvangen of aan onze zijde en in development aanpakken.

 

Alvast bedankt om met ons mee te willen denken! 😁👊


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

19 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geef je mening over De Netweters (indeling/componenten)

Het klopt dat op veel fora automatisch een melding geplaatst wordt bij een post wanneer de auteur deze nadien aanpast. En dat is inderdaad geen slechte eigenschap en zou hier ook best mogen ingevoerd worden.

Ik heb ook al gezien dat er optioneel een reden kan meegegeven worden. Ook dat is wel verduidelijkend en verdient aangemoedigd te worden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Geef je mening over De Netweters (indeling/componenten)

Van mij mogen de emoji's wat groter zijn. Ze zijn wat klein in verhouding met de rest op mijn scherm. Als ik er een moet kiezen, is de grootte okay, maar eens die in een bericht staat, is het veel kleiner. 🤔

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geef je mening over De Netweters (indeling/componenten)

Da's wel waar, @Ex-Netweter eigenlijk ziet ge er niet veel van. Ik op de PC al niet, dus wie via de foon leest zal er al helemaal niks van detail op zien ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geef je mening over De Netweters (indeling/componenten)

@StefaanH bij mij op de iPhone zijn ze duidelijk, maar dan zit ik met die bug met bericht aanpassen na posten dat ik die balk heb en niks kan aanpassen van tekst.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Geef je mening over De Netweters (indeling/componenten)

Hi,

 

Wat me betreft en als iets moet zijn, misschien de gebruikers handtekening mogelijkheden uitbreiden, voor de rest qua navigatie, functies en snufjes vind ik dit beste "Ok" en zou niet zo veel aan willen veranderen.

"Never Change a Winning Team".

Grtz,

 


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro