Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Logitech stopt productie universele afstandsbedieningen

Logitech stopt met het produceren van zijn universele Harmony-afstandsbedieningen. Dat meldt het bedrijf op zijn supportwebsite. Logitech blijft de afstandsbedieningen naar eigen zeggen voorlopig nog ondersteunen.

"Wij verwachten geen impact voor onze klanten door deze aankondiging", schrijft Logitech in een aankondiging op zijn website, merkte TechHive op. "We zijn van plan om onze Harmony-community en nieuwe Harmony-klanten te ondersteunen, onder meer door toegang te bieden tot onze software en apps om uw afstandsbedieningen in te stellen en te beheren." Het bedrijf wil de Harmony-afstandsbedieningen blijven ondersteunen 'zolang klanten deze gebruiken'.

Logitech blijft het Harmony-platform naar eigen zeggen ook updaten. De fabrieksgarantie blijft daarnaast gelden, ook voor toekomstige klanten, zo meldt het bedrijf. Het bedrijf meldt dat de resterende voorraad Harmony-afstandsbedieningen verkocht blijft worden bij retailers, maar dat er geen nieuwe producten meer worden geproduceerd.

Logitech liet in het verleden meermaals schemeren dat het bedrijf mogelijk zou stoppen met zijn Harmony-producten. In 2019 vertelde Logitech-ceo Bracken Darrell in een interview met The Verge dat Harmony steeds minder relevant werd sinds streamingdiensten in populariteit groeiden, en dat steeds minder mensen in de toekomst behoefte zullen hebben aan een universele afstandsbediening. In 2013 meldde Logitech al dat het overwoog om zijn Harmony-divisie te verkopen, hoewel dat er nooit van is gekomen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
9 reacties
Ex-Netweter
 
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Logitech stopt productie universele afstandsbedieningen

Jammer, ik vond dit een prachtige oplossing.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Logitech stopt productie universele afstandsbedieningen

Ik gebruikte bij de digicorder ook een Harmony One.

Sinds de TV-box heb ik de Harmony weggedaan.

Ik kan alles nu doen met de AB van de TV-box.

Ttz. alles (TV, TV-box + soundbar) samen aan en uit zetten. Het geluid van de soundbar regelen. Source kiezen op de TV.

Ex-Netweter
 
Ex-Netweter
 
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Logitech stopt productie universele afstandsbedieningen

Merci om te delen, @Master-Magic. Was er zelf recent nog over aan het nadenken om er misschien één aan te kopen. Maar dan zal ik me blijkbaar moeten haasten. 🤔


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

Logitech stopt productie universele afstandsbedieningen

@Suzy , veel geluk met je zoektocht, bijna nergens meer voorradig. Er is een echte rush op geweest sinds de aankondiging. Ergens logisch ook (Logitech 😉😀), gezien het gebruiksgemak en de kwaliteit van deze AB’s. Ik heb de companion met de hub sedert verscheidene jaren (5+) en ben er meer dan tevreden over.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Logitech stopt productie universele afstandsbedieningen

@Ex-Netweter @Suzy ik vraag me af als je ene nog vind of ze nog update's gaan maken voor deze toestellen, en ook nog support voor gaan geven, toch 2 belangrijke opties als je iets koopt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Logitech stopt productie universele afstandsbedieningen

moeilijk te vinden er is al een wachtlijst in buitenland   ze zeggen dat de updates nog een tijdje doorgaan

(Het bedrijf wil de Harmony-afstandsbedieningen blijven ondersteunen 'zolang klanten deze gebruiken)