|
25.844
netweters
|
160.249
antwoorden
|
|
21.581
vragen
|
Dag allen,
Ik heb in november een iPhone 17 pro willen aanschaffen via Telenet? Ik heb toen al 1.199 € betaald. Door allerlei leveringsproblemen die niet aan mezelf te wijten zijn, is er eind december nog steeds geen oplossing. Ik heb dan in overleg met Telenet de aanschaf geannuleerd. Dat is bij de betrokken dienst geraakt op 05/01/2026. De aanschaf zal inderdaad geannuleerd zijn, echter het bedrag van 1.199 € komt niet terug. Ik heb daarover gechat met Telenet, geen oplossing op dit moment. Mijn verbazing is groot dat Telenet nu, volgens mij, dit bedrag van 1.199 € gebruikt om mijn maandelijkse factuur te gaan voldoen. Met andere woorden, ik annuleer een toestel aankoop en toch heb ik nu 30+ maanden een gratis krediet aan Telenet gegeven! Is zoiets wettelijk en wat kan ik daaraan doen? Ik heb op 15 jaar tijd nog nooit een keer te laat of niet betaald. Dank bij voorbaat!
Het lijkt een misverstand te zijn. De aanrekening en email die ik kreeg slaan op het toestel en de annulatie ervan.
In de email stond:
Betalingsinformatie
Bedrag: € 0,00
Je hoeft deze maand niets te betalen.
Dat lijkt nogal een rare formulering gegeven dat ik elke maand Telenet sowieso moet betalen en een annulatie van een toestel iets eenmalig is.
Maar goed, het lijkt in orde te komen, al moet er wel 2 weken gewacht worden op een terugbetaling.
Groeten, Wim
Heb je dit al eens gelezen :
Vanaf je het toestel ontvangt met post nl thuis
Zal je een label moeten vragen om terug te sturen
Dan zal +- een maand duren dat je geld terug krijgt
Kan je niet iemand anders een plezier mee doen , anders stuur je het terug vraag wel een ontvangst bewijst in de post nl punt waar je binnen brengt
Hallo Patrick,
Hier volgt wat meer achtergrond. De concrete situatie is als volgt, m.b.t. het toestel en de annulatie.
Ik had een iPhone 17 pro besteld, eind november 2025 voor 1.199€. Een week later wordt het toestel door PostNL geleverd op kantoor, om 21u30 in de avond (ik wist zelfs niet dat dat kon zo laat op de avond). Er was dus niemand meer op kantoor toen. Post NL brengt het toestel naar een postpunt wat verderop in het dorp (Zaventem). Ondertussen had ik contact met Post NL want ik vond al wat raar op basis van de track en trace die niet vermeldde dat het naar het postpunt gegaan was maar wel afgeleverd was op ons kantoor (waar niemand meer was). Post NL zegt mij dat het toestel NIET gescand is in het postpunt maar wel fysiek daar zou liggen... De shop eigenaar moet dan maar eventjes manueel door honderden pakjes gaan op zoek naar een toestel op mijn naam...
Ik ga een aantal dagen later naar het postpunt, de eigenaar zoekt maar uiteraard vindt die niks in zo een berg van pakketjes. De vraag is zelfs of de Post NL bezorger wel effectief het toestel in het postpunt bezorgde als er daar niet gescand werd...
In ieder geval, ik heb niets van toestel. We gaan dan al richting eind december. (ik had lang gewacht met actie ondernemen omdat ik wel dacht dat het zo in orde zou komen, niet dus). Eind december heb ik er genoeg van en bel ik nog eens met Telenet. Men zegt mij dat men het toestel opnieuw gaat verzenden maar dat dat op zijn minst 2-3 weken zal duren. En de dienst die de verwerking doet is in Kerstverlof en begint pas 05/01/2026 te werken.
Ik wacht het dan geduldig af maar ondertussen heb ik een andere oplossing gevonden voor de GSM. Ik beslis het toestel te annuleren. We zijn dan 03/01/2026.
Telenet bevestigt dat zij het toestel gaan annuleren op mijn vraag, vanaf 05/01/2026 wanneer de dienst terug is van verlof. Sindsdien verwacht ik dan een terugbetaling van Telenet uit.
Gisteren 09/01/2026 kreeg ik een email met daarin de melding dat ik niets moet betalen deze maand. Raar denk ik, want mijn internet abonnement is er wel nog altijd. Ik DACHT dat Telenet dan mijn krediet van 1.199 € ging verrekenen met de komende maanden van het abonnement. Daarom mijn post hier.
Dat blijkt dan ook niet zo te zijn (gelukkig!). Telenet gaat dit krediet niet daarvoor gebruiken. Echter:
- ik vind hun mail zeer verwarrend als het gaat over een annulatie van een toestel. 'U hoeft deze maand niets te betalen' zegt mij niet dat het over een eenmalige toestelannulatie gaat maar eerder een abonnement met maandelijkse betalingen.
- het kan 2 weken duren eer het bedrag terugbetaald wordt; dat vind ik eerder lang maar goed, dat zullen andere bedrijven misschien ook wel doen.
- via de chatfunctie zegt men mij ook dat ik eerst nog een automatisch gegenereerd bericht moet beantwoorden dat ik echt dat toestel wil annuleren en dat dan pas de annulatie voltooid is en de terugbetaling kan gebeuren. Zeer vreemd, want die annulatie heb ik op 03/01/2026 toch al gedaan. Plus dat "automatisch gegenereerd bericht" niet klopt want na een week heb ik nog zo geen automatisch bericht gezien van Telenet.
Feit is dat enkel als ik via de chatfunctie zelf contact zoek krijg ik wat antwoorden, die dan nog onvolledig zijn want ik ben nu al 2-3 weken bezig met de annulatie. Fingers crossed dat het goed komt met de terugbetaling.
Groeten,
Wim
Hallo Luc,
Ik heb net een groter antwoord geschreven maar het komt erop neer dat ik nooit het toestel geleverd heb gekregen.
Vervolgens geannuleerd en nu is het wachten op de terugbetaling.
Groeten,
Wim
Als Telenet bevestigd dat ze het ontvangen hebben is goed
Bij collega hebben ze aan de deur achtergelaten aan straat en bij ons op werk vinden we soms pakjes terug aan de kant of naast een struik of voor de deur
Zeker als post nl punt niets vind wordt het gevaarlijk
Met de info dat we hier lezen op forum gaan er regelmatig zakken zoek via post nl
Er wordt dan een verklaring ingevuld dat kwijt is daar gaat wel een termijn over wand post nl moet de kans krijgen om het pakje nog te vinden
Hou ons op de hoogte hoe het afloopt